Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Colt - Cyborg Mivec

Filluar nga Ukkie, Nentor 30, 2011, 08:14:58 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ukkie

Hmm allright. Maar waar moeten we de draden op aansluiten.. Die groene draad op die witte? En verder?

DannyColt12v

Jongeee dat zet ik er toch neer....


Rood op een contact geschakelde plus aansluiten.
Zwart aan massa van de wagen aansluiten
Groen aan de witte draad in het stekkerblok aansluiten

Ukkie

Ja sorry ben niet echt thuis in dat stroom wereldje..
Maar van alles geprobeerd dus maar het wou niet lukken.. Zou ik t dashboard der opzetten en de motor starten, doetie niets... Accu leeg dus van de week maar eens een nieuwe.aanschaffen..
Maar je zegt de zwarte op de massa, dan wil je die op de zwarte die in die stekker gaat aansluiten?
In ieder geval heel erg.bedankt  :D

Ukkie

zo had ik het dus gister, iemand een suggestie hoe ik dit anders kan aansluiten zodat het wel werkt..
de witte draad zit op het 3e pin aan de linkerkant.. hier ook de groene op aangesloten.
zwart op zwart en rood op rood gedaan op die stekker.. maar hij deed niets
iemand een idee wat ik nu fout doe?






Chaoth

Ik zou de 12V en de massa toch ergens anders vandaan halen.

Eagle1982

Hmmm, mn bericht staat er niet bij  :-\


Nou da nog maar een keer.


De rode en de zwarte draad achter het dashboard hoeven geen + en - te zijn.
De meeste bedrading achter het dashboard zijn signaaldragers en dus geen voedingen.
Als je in deze bedrading gaat lopen rommelen dan loop je de kans dat je dashboard verder niet meer goed functioneerd.


Je moet je + (rood) van je contactslot halen, het ACC contact.
De massa oftwel - (zwart) pluk je ergens van een centraal massapunt af, meestal wel te vinden in de buurt van kachelbediening of radio.


De groene draad moet je aansluiten "IN" de witte pulsdraad voor het toerental.
Dit houdt in dat je de witte draad bloot moet leggen of moet onderbreken.


Dit kan verantwoord:
- met AMP verbinders
- doormiddel van solderen en isoleren met krinpkous.




Het kan ook onverantwoord:
- met kroonsteentjes
- de handel in elkaar draaien en omwikkelen met tape.


In het laatste geval zijn we snel uitgepraat :-X


DannyColt12v

Alleen die groene verbinden met de witte en verder niet in dat stekker blok gaan zitten prikken
Apart aansluiten,massa via de carroserie van de wagen en ff meten naar een geschakelde plus..


En ik hoop niet dat je het er zo in laat zitten....

Ukkie

oi, zoals eerder gezegd ik ben geen held met elektriciteit dingen:P
maar allen bedankt zo weet ik weer genoeg, de toerenteller heb ik er uitgehaald hoor, moet maar weer eens op een middag er goed voor gaan zitten! maar ik denk wel dat het nu al een stuk duidelijker is!
thanks!! ;D

DannyColt12v

Oke aan gezien ik lui ben en geen zin heb om op me telefoon die pagina"s door te gaan zitten bladeren :p


Die rood zwart en groen waar moeten die volgens het schema op??


Ukkie

das het leuke dat staat er niet op:p
haha, vondt het ook al een beetje vreemd maar goed..
hij komt uit japan weg vandaar ;)

Ukkie

Nou het is gelukt.
vanmiddag nog flink bezig geweest. gelijk een nieuwe accu gehaalt en toen paar uren bezig en nu het resultaat
de toerenteller doet het!  ;D
zo zie je maar weer dat door mede forum leden zelfs ik verstand kan krijgen van elektriciteit! haha


DannyColt12v

Zo kijk is aan doet ie het toch ;)

Chaoth

Bij mij is ut makkelijker... Hij zit er al op :P

Ukkie

Ja werkt mooi!
@chaoth het houd je van de weg he "letterlijk" voor een paar uurtjes..  :P

Chaoth