Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen: Dwayne Graafland

Filluar nga DwayneGraafland, Shkurt 21, 2012, 03:56:59 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

DwayneGraafland

Goedemiddag,

Ik ben Dwayne Graafland uit Bodegraven en ga het weekend van 17 maart naar Engeland toe om een FTO te importeren. Ik zat eerst naar een Eclipse te kijken, maar ik hoorde van de FTO, begon er over te praten met iemand, en 2 minuten later zag ik er één rijden. Toen wist ik zeker dat die auto voor mij bestemd was.

Ik ben nu druk aan het contacteren in Engeland naar de Mivec's Semi-Automaten. Ben nog aan het uitzoeken wat de definiteve gaat worden, die laat ik wel zien wanneer het zo ver is.

Ik had er nog een kort vraagje over de BPM: (van gebruiker Prowler heb ik al een indicatie gehad) maar hoeveel hebben jullie (zover van toepassing) betaald voor de BPM bij het importeren?

Ik verheug me naar mijn tijd op dit forum!

Met vriendelijke groeten,
Dwayne Graafland.

Evo driver

Hoi dwane suc 6 met de aankoop en hopelijk ben je snel in het bezit van een kenteken dat je kan gaan knallen met de fto !

Bart

welkom en hoop dat alles gladjes verloopt voor je! Zal je altijd aanraden geen automaat of semi te rijden.. Zelf schakelen is toch veel leuker bovendien eet het je kostbare pktjes op;)
BPM geen id heb hem niet zelf geimporteerd maar auto jonger dan 98 is de bpm goedkoper dan dat je een auto van na 1998 importeert heb ik ooit is gehoord.
Het lijkt wel een invasie van de fto's de laatste tijd joh haha niet normaal XD

Prowler

Citim nga: Bart ne Shkurt 21, 2012, 04:48:48 MD
Zal je altijd aanraden geen automaat of semi te rijden..

Jonguh, er is niks mis met de tiptronic hoor, ik zelf zit altijd in de sportstand (zelf schakelen). Reken maar dat ik je eruit trek :P

Ontopic:
Dwanye, welkom hier op het forum en succes met de zoektocht naar je FTO :).

Sent from my BlackBerry 9700 using Tapatalk

Bart

Offtopic: uitdaging aanvaard.  Stake: jij kookt terugweg JAF XD ik lust geen zuurkool paddestoelen of rode kool of asperges je weet het haha ;) ;)

jesse2g

Tiptronic is voor lamme mensen! (Hi Patrick :P )

Prowler

Citim nga: Bart ne Shkurt 21, 2012, 05:35:08 MD
Offtopic: uitdaging aanvaard.  Stake: jij kookt terugweg JAF XD ik lust geen zuurkool paddestoelen of rode kool of asperges je weet het haha ;) ;)

Bij nader inzien, laten we het maar toch niet doen (lees geen zin om te koken)

Citim nga: Nfx ne Shkurt 21, 2012, 07:49:18 MD
Tiptronic is voor lamme mensen! (Hi Patrick :P )

Valt onwijs mee ;).

De tiptronic schakelt, in sportmodus, beter en sneller dan een handbak ;).
Ik ben er verder erg tevreden over hoor :)

Bart

Hihi wel jammer dat je niet hapt..  :P

DwayneGraafland

Bedankt voor jullie reactie's. Zit nu erg te twijfelen over de transmissie, maar ik kijk wel wat er op de Engelse markt te vinden is, ik weet nu waar ik moet zijn voor tips en info :)

Prowler

#9
Een goede site om voor een FTO te kijken is op www.pistonheads.com of op www.ftooc.org :)

Wat betreft de transmissie, of je nu de tiptronic of de handgeschakelde versie neemt... Beide versies zijn een genot om te rijden :D

Bart

#10
ja zal allebei wel lekker rijden denkik :) verzamel gewoon meningen :)

DwayneGraafland

Ik heb inderdaad ook veel FTO's gezien op Pistonheads, maar als http://www.ebay.co.uk/itm/MITSUBISHI-FTO-mivec-full-years-mot-51-000-miles-/180822717753?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo=LVI&itu=UCI&otn=2&po=LVI&ps=63&clkid=6483194348591271998#ht_500wt_1287 deze nog beschikbaar is neem ik 'm mee de 17e. Ik hoop echt dat de BPM meevalt en vooral dat ik de 18:9 kentekenplaten erop mag hebben!

Prowler

Ziet er niet verkeerd uit!


Bpm zal denk ik ergens rond de 100 euro zijn (in het ergste geval). Ik had voor mijn maar 36 euro hoeven te betalen en mijn FTO komt uit mid '94.
Dus dit zal wel meevallen :).


Betreffende de 18:9 platen, ik raad je aan om in Waddinxveen naar de RDW te gaan. Hier was ik ook heen geweest (erg relaxte mensen) en deden helemaal niet moeilijk over die 18:9 platen. Ik had een beetje een verhaal opgemaakt (FTO's alleen in japan verkocht) en voilla :).




DwayneGraafland

Oké, gelukkig, ik hoop dat ze mild voor me zullen zijn ;)

Oh Waddinveen komt mij mooi uit qua afstand, ik hoop dat het me gaat lukken. Als dat lukt ga ik echt spontaan tapdansen :)

Prowler

Als je koplampen goed zijn en de papieren ook, hoef je je nergens zorgen om te maken.

Ik was daar een ongeveer een uur, waarvan ik 45 min aan het wachten was tot ik aan de beurt was en met 15 min was de auto goedgekeurd :).


Ik moet btw wel zeggen, dat ik toen voor invoeren zonder APK keuring had gedaan, omdat er nog wel het een en ander aan moest gebeuren :P