Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Nieuw lid heeft meteen een setje vragen ;-)

Filluar nga Garak, Janar 27, 2014, 09:51:00 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Garak

Goedenavond liefhebbers van kwaliteit  :P ,


Deze Space Star rijder (2e) heeft vorige week een ongelukje gehad. Ik sta nu dan ook op een kruising: wat ga ik doen met mijn SS uit 2002? Ik wil eens kijken wat mijn opties zijn.


1) Mijn achterbumper heeft kennis gemaakt met een paaltje bij ons in de gemeente. De liefde was niet wederzijds, het paaltje heeft het afgelegd maar mijn bumper is ook niet ongeschonden uit de strijd gekomen.
Nu heb ik nog nooit onder de auto gelegen, nog nooit met een tang mijn Space Star te lijf gegaan, maar mijn vraag is: is het moeilijk om een bumper zelf te vervangen? Ik zie dat het plaatje waarop het stopcontact van mijn trekhaak verbogen is, dus wellicht nog meer schade.


2) Ik zoek dus ook een zwarte bumper voor een 2002 model.


3) Mijn WL142 radio-cd begint steeds meer cd's te weigeren. Ik wil echter niet meteen afscheid nemen omdat ik best veel het knopje DISP gebruik, om de boordcomputer uit te lezen. Mijn vraag is dan ook: zit die functionaliteit in de radio? Of is er enkel een knopje gebruikt op de radio om de boordcomputer te bedienen, en is dit (eenvoudig?) te omzeilen door elders een eigen drukknopje aan te brengen?


4) Hoe krijg ik de WL142 uit het dashboard zonder dat ik de hele boel moet losmaken?


5) De speakers: kan ik de speakers voor en achter vervangen door anderen? En dan bedoel ik van een ander merk? Ik meen dat er Philips in zit. Ik wil graag vervangen door goede speakers. Welke maat? En is er een maximum inbouwdiepte? En hoe moeilijk is dat?


6) Last but not least: de andere radio, die mag wel wat moderner met USB/MP3 en zo. Zijn er nog zaken om rekening mee te houden?


Nou, dat was het zo'n beetje. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want met Google het antwoord zoeken gaat me voor dit niet goed af. Alvast bedankt!




Garak

Niemand die me een zetje in de juiste richting kan duwen?  :(

Space Star 1.6

#2
hoi welkom.  :)

1: laat de schadeexpert nakijken. wat het kost en wat kapot is. ik zelf had ook schade op me achterbumper. zat gat erin. heb laten herstellen maar wel erg prijzig.
je kan ook achterbumper vinden op onderdelenlijn.nl of langs sloperij. ik weet het niet of makkelijk is zelf vervangen.

3: met oringele radio van space star bedien je inderdaad meer informatie op boordcomputer. ik heb hier geen ervaring mee. had gelijk ander radio erin. er zit maar enkel knopje in. je kan niet omzeilen als goed is.

4: volgens mij net als andere radio's front eruit wippen. zonder lijst van console los halen. maak een foto van je radio. kunnen wij het zien hoe het vast zit.

5: natuurlijk kan je speakers vervangen. wel hele deurpaneel eruit halen. daarvoor heb je werkplaatshandboek nodig. daarin kan je zien wat voor schroef, bouten, kliksysteem in zit. ik heb zelf voorin speakers vervangen. deurpaneel eraf ging wat makkelijker dan ik dacht. maar een ander speakers past niet zomaar in huidige frame. je zult gaatjes boren in plastic frame.

6: als je ander radio erin doen. heb je geen functies meer.op boordcomputer. zoals gemiddelde snelheid enz. maar gemiddelde verbruik, buitentemperatuur en klok blijven staan.

zoek maar een van onze how to project. daarin kan je zien wat en hoe wij hebben aan autos gedaan.

mijn project: http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forums/index.php/topic,7094.msg65798.html#msg65798



groetje

Busje

#3
Als je toch voor die bumper naar de sloop gaat kun je ook kijken voor een andere radio. Heb je misschien voor een schijntje. Is het proberen altijd waard  :D
Ik heb eventjes gekeken op onderdelenlijn en bij Tonny van Deijne hebben ze een achterbumper, en ook 3 radio's op voorraad.
http://www.deijne.nl/