Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Cruise Controle

Filluar nga Busje, Dhjetor 18, 2013, 08:50:27 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Busje

Graag wat informatie over de inbouw van after market Cruise Controle.
Wat is een goed systeem ?
Is dit zelf in te bouwen ? Ik ben best handig maar geen automonteur.
Heeft de inbouw een nadelige effect op de garantie ?
En aan welke kosten moet je denken bij inbouw door de dealer/garage.
Misschien ook handig om te weten om welk voertuig het gaat ;) , een Space Star 1.2 CVT Invite 2013.


van_den_berg

Nieuwe space star heb ik niet meer meegemaakt maar deze zal wel een electronisch gaspedaal hebben.
Als dit het geval is dan is het waarschijnlijk plug and play.
Stekker van gaspedaal afhalen en daar steek je dan de andere stekker tussen.


Let me know, ben benieuwd.


Vdo werkt altijd wel goed trouwens.


Succes!

Busje

Op het internet wat rond gekeken. En er zijn best wel systemen die gebruikt kunnen worden in de Space Star. Maar ze zijn ook kostbaar rond de € 500,-- inclusief inbouw. Als je dat wilt terug verdienen met zuiniger rijden dankzij die Cruise Controle ben je toch heel wat km bezig.

van_den_berg

Het is ook gewoon super relaxed rijden hoor.
Voor zuiniger rijden alleen zou ik het niet doen.


Gr.

talldino

Hallo Jos,


Bevalt je nieuwe auto? Volgens mij is er hier iemand op het forum die rijdt in een Space Star 2013 met cruise control. Ik gok op Ronaldo, maar durf er geen vergif op in te nemen. Misschien kun je hem een PB'tje sturen of ik het bij het rechte eind heb en of hij als dat zo mocht wezen zelf aan de slag is gegaan.


Groet,


Talldino

Ronaldo

Ha Jos,


Zoals Talldino al schreef heb ik inderdaad cruise control laten inbouwen bij aflevering. Ik heb een John Gold GC90C cruisecontrol met John Gold CM3 bedieningspookje in mijn Space Star 1.2 Intense+.
Ik ben er super tevreden over, het rijdt geweldig ontspannen ! Ik denk niet dat het echt heel erg veel uitmaakt voor je verbruik, het zal niet schrikbarend verbeteren, maar het zal er zeker niet slechter van worden.  Als je al een iets lager verbruik kunt halen met cc dan zal dat op de lange afstanden zijn, maar dan moet je wel heel erg veel km's rijden om je cc terug te verdienen.


Ik gebruik hem zowel binnen als buiten bebouwde kom, heel prettig om geen lullige bekeuringen meer van 4 of 5 km te hard binnen te krijgen  ;D


Gr
Ronaldo


walrenshi

#6
Zal mij even voorstellen, Ik ben Walter en nieuw op dit forum. Rij nu nog een Colt 1.3 edition 2 uit 01-2012 en ben afgelopen zaterdag overstag gegaan voor een Space star 1.2 CVT Cleartec Instyle.
Het enige wat ik miste t.o.v. de Colt was ook inderdaad een Cruise control, maar deze wordt nu gelijk voor mij ingebouwd. Voor de besparing doe ik het ook niet, maar het is gewoon relaxed rijden en voorkomt bekeuringen op trajecten.

Ronaldo, zou jij een foto kunnen plaatsen waarop de bediening te zien is?

Aanvulling: Ik heb inmiddels al flink gegoogled en gezien hoe het eruit ziet

talldino

Hallo Walter,
Gefeliciteerd met de aanschaf van je CVT Instyle. Wanneer kun je hem afhalen en wat voor kleur is het geworden? Ik rijd er intussen een half jaar in en ben tevreden: wendbaar en als je je rechter voet in bedwang houdt ook echt goed voor 20 km/l.
talldino

walrenshi

hallo talldino
Bedankt, de kleur is ook Starlight Silver en zou er ongeveer in de 3e week van januari moeten zijn.

talldino

#9
Oké Walter, dat wordt dus nog een maandje dagen tellen! Ennuh, mooie kleur heb je uitgezocht. Maar die opmerking kon je natuurlijk van me verwachten. Bij de positieve punten vergat ik vorige keer het Mitsubishi MMC te vermelden. Voor het eerst een audio/navi/achteruitrij-systeem waar ik meteen mee kon omgaan zonder in een zenuwcrisis te belanden. Ik neem aan de je de auto nog voor de oude prijs hebt gekregen? Dat zal minister Dijsselbloem niet zo leuk vinden, hij kan nog wel wat belastinggeld gebruiken  :P


talldino

Ronaldo

Toch nog even 2 foto's van mijn CruiseControl, al is het maar voor het idee  ;)









walrenshi

#11
hallo talldino
De auto wordt pas in 2014 op kenteken gezet en dan val je in de prijzen. Ik heb echter een gedeelte meer hoeven te betalen als vaste klant zijnde. Ze vonden het een beetje sneu. Ik heb ook begrepen dat ik geen papieren kenteken maar een pasje krijg. Jammer, papieren documentjes hebben gewoon wat extra's (ben van de oude stempel).

Ronaldo
Nog bedankt voor de fotos, het ziet er helemaal niet verkeerd uit. Ik rijd met mijn Colt net 16 mnd en al helemaal verslaafd aan de cruisen. Ik baalde er al van dat de space star geen enkel pakket had waar een cruise control zat. Al googelend kwam ik erachter dat er een after market voor was en was al van plan om daar in te duiken. Bij de dealer werd verteld dat zij het er zo in konden bouwen. Tja, dan denk je niet meer rationeel (in mijn geval ;D) en was de koop snel afgerond.

Ga nu maar al vast kijken voor een nieuw setje winterbanden en die van mijn Colt proberen te slijten.

Space Star 1.6

geef je colt maar aan mij ?  ;D

walrenshi

Citim nga: Spacey Davey ne Dhjetor 23, 2013, 10:48:59 MD
geef je colt maar aan mij ?  ;D
;)
Zat trouwens net jouw dashcam filpjes te bekijken. Zal op onder die toppic mijn vraag stellen.

m4v3r1ck

Ik heb ook een John Gold cruise control laten inbouwen door de dealer, natuurlijk met behoud van garantie. Wat ik vervelend vind is dat hier in NL geen pakket met stuurcontrole en dus ook geen standard cruise control versie. In US en Canada en meen ik Australia en NZ hebben ze standaard audio controle op de stuur en ook cruise control.


Laten inbouwen heeft mij 550 euro gekost.