Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

weer terug in het land / rubber matten

Filluar nga Ronaldo, Shtator 09, 2013, 01:01:39 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ronaldo

Citim nga: Super Top ne Shtator 13, 2013, 08:20:15 PD
Ik vind 80 euro voor 5 minuten werk wel behoorlijk aan de prijs.


BiLiGHT


Ik ben niet heel erg handig, maar als ik het filmpje bekijk dan gaat me dit zeker lukken !!
Zo is een garage uurtarief snel verdiend !


Thx !

Ronaldo

#16
Vorige week zaterdag heb ik mijn Space Star op kunnen halen. Tot nu toe bevalt ie prima, het verbruik over de eerste 300 km is 1:19.5, daar ben ik vooralsnog meer dan tevreden mee.












talldino

Hey Ronaldo, veel plezier en veilige kilometers met de Space Star. Hij ziet er piekfijn uit! Die laatste opmerking had je natuurlijk van me verwacht, want ik heb precies dezelfde kleur  :-* . Ook wat het benzineverbruik betreft zitten we op één lijn. Ik schommel, na ruim drie maanden rijden, nog steeds rond 20 km/l.

Chaoth


Ronaldo


Dank je wel !


Vandaag gaat de Space Star richting Zwitserland, ik ben benieuwd of ik een persoonlijk zuinigheidsrecord ga verbreken op de Autobahn  ;D , ik verwacht dat de cruise control hier wel een bijdrage aan gaat leveren.





Citim nga: talldino ne Tetor 04, 2013, 10:15:22 MD
Hey Ronaldo, veel plezier en veilige kilometers met de Space Star. Hij ziet er piekfijn uit! Die laatste opmerking had je natuurlijk van me verwacht, want ik heb precies dezelfde kleur  :-* . Ook wat het benzineverbruik betreft zitten we op één lijn. Ik schommel, na ruim drie maanden rijden, nog steeds rond 20 km/l.

Ronaldo


Vanmiddag een superlaag brandstofverbruik behaalt, de teller stond op 2.8 L / 100 km, toen ik de foto maakte echter alweer op 3.1 L / 100 km.


Sorry voor de wat wazige foto :





Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik op dat moment een Zwitserse berghelling van 13% af reed  8)

talldino

Haha, da's een goeie! Bergje af, altijd super zuinig! Maar je zult zien dat je aan het einde van je trip naar Zwitserland een heel aardig gemiddelde gaat scoren. Want de Space Star draait heel spaarzaam als je op de snelweg een constante, maar niet idioot hoge snelheid aanhoudt. Veel plezier daar!

Ronaldo

#22

Dank je wel Talldino,


Vandaag een ruime 100 km op de Zwitserse A4 gereden met de cruise control op een max van 100, en zie daar, wat een heerlijk verbruik. Op deze tank een gemiddelde nu van 4.4 / 100 km !!





Daarbij opgeteld een benzineprijs van € 1,40 per liter (naast parkeren is benzine zo'n beetje het enigste wat hier betaalbaar is) maakt autorijden hier erg plezierig.





Gr
Ronaldo





Citim nga: talldino ne Tetor 10, 2013, 08:41:48 PD
Haha, da's een goeie! Bergje af, altijd super zuinig! Maar je zult zien dat je aan het einde van je trip naar Zwitserland een heel aardig gemiddelde gaat scoren. Want de Space Star draait heel spaarzaam als je op de snelweg een constante, maar niet idioot hoge snelheid aanhoudt. Veel plezier daar!

talldino

Hallo Ronald, Ik dacht dat ALLES in Zwitserland schreeuwend duur was, maar de benzine vormt inderdaad een aangename uitzondering. Even over de cruisecontrol: zit die standaard in de plus, of heb je die er als accessoire in laten schroeven?

Chaoth

Wat een laag verbruik zeg! :o Scheelt toch weer flink wat centjes!

Vond dat ik het netjes deed met 1 op 16,3 met de Lancer van mij :P

Heb overwogen om mijn Lancer in te ruilen op een nieuwe Space Star, maar ik wil eigenlijk niet (weer) klein rijden :P

Ronaldo


Zwitserland inderdaad schreeuwend duur. Bakkie koffie op een terrasje wordt zonder blikken of blozen 5 frank (€ 4,10) voor gevraagd. Gisteren de auto in parkeergarage op station Luzern neergezet, 9 uur parkeren voor 16 frank (13 euries), dat is dan weer erg goedkoop.


De cruise control (John Gold GC90C) heb ik er apart in laten zetten. Ik was Cruise control gewend vanuit de Aveo en wil echt nooit meer zonder rijden, het rijdt zo relaxed en voorkomt snel kleine bekeuringen voor 5 km te hard. Ik gebruik de cruise control echt heel erg vaak, wat mij betreft een aanrader, ook voor kleine korte stukjes.


Gr
Ronaldo

Citim nga: talldino ne Tetor 13, 2013, 10:04:48 PD
Hallo Ronald, Ik dacht dat ALLES in Zwitserland schreeuwend duur was, maar de benzine vormt inderdaad een aangename uitzondering. Even over de cruisecontrol: zit die standaard in de plus, of heb je die er als accessoire in laten schroeven?

Ronaldo


Scheelt inderdaad behoorlijk wat centen, en daar was het mij om te doen, vandaar de keuze voor de Space Star. Ik ben ook weer kleiner gaan rijden (hiervoor dus Chevrolet Aveo) maar heb geen moment in de gaten dat ie kleiner is, de Space Star is best ruim. In ieder geval ruimer dan de Up!, Citigo Mii.


Gr
Ronaldo

Citim nga: Chaoth ne Tetor 13, 2013, 11:45:40 PD
Wat een laag verbruik zeg! :o Scheelt toch weer flink wat centjes!

Vond dat ik het netjes deed met 1 op 16,3 met de Lancer van mij :P

Heb overwogen om mijn Lancer in te ruilen op een nieuwe Space Star, maar ik wil eigenlijk niet (weer) klein rijden :P

talldino

Ronald, blijf nog maar lekker even in Zwitserland om wat zuinigheidsrecords te vestigen. Want hier in Midden-Nederland regent het al een etmaal lang, en niet zo zachtjes!  ??? ???

talldino

Chaoth, als je nog steeds nadenkt over een Space Star, ga dan vooral eerst een uitgebreide proefrit maken. Want met het nieuwe kleintje van Mitsu ga je alleen mooie verbruikscijfers scoren, als je een min of meer ingetogen rijstijl hebt. Ik ben geloof ik niet erg duidelijk, maar bedoel te zeggen dat de Space Star en zijn eigenaar een beetje bij elkaar moeten passen. Voor mij is het een geknipt autootje, maar dat zal niet voor iedereen gelden.


Ik zie op de Engelstalige Mirage-site mensen klagen dat ze helemaal geen fraai benzineverbruik neerzetten. Maar die blijken over een erg zware rechtervoet te beschikken en scheuren alsof ze door de politie achterna worden gezeten...  :-*  En ik zie ook eigenaren van een Space Star die zonder moeite 20 km/l. weten te halen. Dus nogmaals: bedenk of de mini-Mitsu bij je past.

Chaoth

1 op 16 met mijn Lancer getuigt volgens mij wel van een ingetogen rijstijl. Vandaag weer getankt: 1 op 13,7 :P

Je kunt elke auto onzuinig laten rijden met een zware rechtervoet.