Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Testrit Space Star 2013 1.2 CVT

Filluar nga talldino, Shkurt 22, 2013, 05:16:00 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

talldino

Hallo,


Vandaag ben ik voor het eerst op dit forum terecht gekomen, om te zien of er al testritten waren gemaakt met de Space Star 2013 in automaat-uitvoering. Jammer trouwens dat de nieuwe kleine Mitsu in Europa geen Mirage mocht gaan heten, behalve in Engeland. Ik heb eergisteren een testritje kunnen maken met de 1.2 CVT in Instyle-uitvoering. De dealer moest er speciaal een gaan halen bij Mitsubishi Nederland in Amsterdam, maar dat vond-ie geen probleem. Deze had hij voor me klaar staan, in Cosmos Black:





Het rijden in de Space Star ging prima, de motor heeft een typisch drie-cylinder-roffeltje, maar er zit genoeg pit in om goed uit de voeten te kunnen. De CVT weet het toerental in het algemeen lekker laag te houden, waardoor de eco-meter je redelijk vaak met drie groene lampjes 'beloont'.


Aanmerkingen? Ja, twee stuks. De auto rolt veel meer over zijn lengte-as dan mijn huidige Clio, ik durfde er niet echt hard mee door bochten te gaan. Had ik dat wel gedaan, dan zou de ASTC misschien gaan ingrijpen en dat wilde ik liever niet. Voor de introductie op de Australische markt (vorige maand) heeft Mitsubishi een front anti-roll bar gemonteerd en die zit er hier in Europa ook onder. Toch helt de auto nog wat naar opzij als je naar links of naar rechts stuurt. Het is denk ik een kwestie van wennen. Mijn tweede opmerking betreft de achteruitrij-camera. Die heeft Mitsu er kennelijk achteraf opgeplakt, niet erg fraai.


Toch is mijn totale indruk erg positief en heb ik dus de knoop doorgehakt en een Instyle besteld. Om te beginnen krijg je heel veel waar voor je geld en er kan met de auto heel zuinig worden gereden als je je rechtervoet in bedwang houdt. De levertijd is drie maanden, de Space Star wordt gemaakt in de nieuwe fabriek in Laem Chabang (Thailand).


Ik zou graag willen horen van mensen die ook al een proefrit zijn gaan maken met de Space Star 2013. Wat zijn jullie bevindingen? En ik heb om af te sluiten een vraag. Weet iemand het merk van het gecombineerde infotainment/navigatiesysteem dat Mitsubishi in Europa brengt op de Instyle? Ik heb er geen erg duidelijke foto van kunnen vinden, maar het ziet er zo uit:





De nieuwe Space Star Instyle had nog een kleine verrassing voor me. Er zit dagrijverlichting op en dat staat nergens in de Nederlandse folder. Drie jaar garantie in Nederland is wel een beetje mager, in Australië is dat 5 jaar en in Ierland 8 jaar.








Space Star 1.6

goed om te weten over proefrit.

oude space star heeft ook last van in bocht hellen.
niks aan doen. moet je niet te hard door bocht rijden haha.

ik was steeds me gezicht op raam plakken xD


Chaoth

Hallo,

De punten die je noemt werden ook benoemd door Autoweek, dus daar kun je wel eens gelijk in hebben.

Heb je ook nog gereden in de 1.0 uitvoering? Ik ben wel benieuwd hoe die het doet ten opzichte van de 1.2. :)

En die achteruitrijcamera... tsjah.. Die zou ik er persoonlijk meteen af slopen en de klep strak maken :P  En de Space Star badge verwijderen en er Mirage op zetten :P

talldino

Nee, ik heb niet in de 1.0 gereden, want ik heb een automaat nodig en die is er alleen in combinatie met de 1.2-motor.

Ricardo1983

Die camera hadden ze idd mooier mogen wegwerken...

Maar verder zeer nette auto, al klinkt Mirage toch wel wat mooier en stoerder...

Welke kleur heb je besteld?

talldino

Ik heb gekozen voor Starlight Silver. Ja, het is erg jammer dat Mitsubishi in Europa de rechten op de naam Mirage had laten verlopen. Die zitten nu bij Gemballa, de Duitse tuning-firma waar Porsches extravagant en peperduur worden getuned. Kort voor de Europese introductie van de Mirage kwam het probleem aan het licht, dus is de oude naam Space Star maar uit de la getrokken, want daarvan lagen de rechten nog wel bij Mitsu. Duidelijk een noodgreep, want met de aloude Space Star heeft de nieuwe compact car eigenlijk totaal niks te maken.


Nou is het afwachten wat voor naam de Mirage in de VS gaat krijgen, want daar is ook een rechten-probleem. Staks zitten we wereldwijd met drie namen!

Busje

Citim nga: talldino ne Shkurt 22, 2013, 05:16:00 MD

Mijn tweede opmerking betreft de achteruitrij-camera. Die heeft Mitsu er kennelijk achteraf opgeplakt, niet erg fraai.
Dat ben ik met je eens, er bestaan ook van die camera's die de nummerplaatverlichting delen. Dan ziet het toch al wat beter uit dan die puist op de achterklep. :P