Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Nick en zn Duitse Galant V6

Filluar nga Nick, Mars 06, 2017, 11:35:06 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Nick

Ik zal me hier ook eens voorstellen, lange tijd al rond gelezen maar na aanschaf van de 5e Mitsubishi maar toch eens aangemeld.
Ik ben Nick, 28 jaar oud en woon net over de grens bij Venlo in Nettetal.
Van een '90 colt 1.5 Glxi, een '93 Lancer 1.6 GLXi, een '01 Carisma Gdi en een '02 Space star DiD uitgekomen bij mn huidige auto, een 1996 Galant 2.0 V6 met maagdelijke 71.814 km op de klok.
Vorige week opgehaald van de plaatselijke Mitsubishi dealer, waar de eerste eigenaar hem weer terug heeft verkocht nadat hij zichzelf niet meer vertrouwde achter het stuur (eigenaar bouwjaar 1941)

Auto is dus dealer onderhouden en op een paar kleinigheidjes na voorzien van zon beetje alles wat er te krijgen was.
Volgens mij ontbreken alleen de cruise control en het schuifdak, verder heb ik het idee dat er alles opzit wat er in '96 bij de galant te bestellen was.
Maar goed foto's zeggen meer als woorden :) Dus bij deze...










Wel wil ik er nog het een en ander aan gaan aanpakken om hem helemaal naar mijn smaak te krijgen
hoewel de motor loopt als een naai machientje en amper hoorbaar is vind ik dit wel een beetje jammer, ik zou graag de V6 wat beter horen dus ben aan het het zoeken naar een KN Inlegfilter in de originele bak.
En eventueel een andere einddemper van RVS te zoeken met een iets harder geluid, of eventueel een middendemper verwijderen wel moet hij er ongeveer hetzelfde uitzien als mijn huidige demper,  ik wil geen sjonniebak ervan maken.
Ook ga ik maar eens opzoek naar een FTO Ecu, aangezien die met dezelfde motor en compressieverhouding 20 pk meer hebben.
neem dus aan dat het verschil in de ECU zit en die is makkelijk te vervangen.

Hopelijk vinden jullie het wat, ik ben er in ieder geval helemaal mee in mn nopjes, hij rijdt heerlijk ook op de autobahn kan ie goed meekomen :)

4Koen63


Leo

#2
wauw een galant met een v6 das gaaf.
met een sport uitlaat gaat die v6 heel gaaf klinken.

https://youtu.be/_02NWjohYEo

heb geen idee of hier aftermarket uitlaten voor zijn gemaakt (ivm tuv) maar een katalysator of middendemper ertussen uit zal al een verbetering zijn.

menno

Mooie bak.
Grappig om te zien dat in het motorruim bijna alles 'spiegelverkeerd' zit ten opzichte van de 8G V6.