Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Snelheids meter, stopt wel eens!

Filluar nga Dicks Space Star, Korrik 30, 2013, 03:18:03 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Dicks Space Star

De snelheidsmeter stopt wel eens, soms tijdens het rijden, soms vanaf de start, zo een 10 minuten en geeft dan plotseling de snelheid weer aan, en dat is soms schrikken ;)  Wat kan dat zijn?

GHINO

snelheids meter met radar vrees? :P
geen id ;D

Switcher

Klinkt als een defecte kabel of mogelijk een versleten/defecte spoel. Op zich is het geen probleem voor het gebruik van de auto want het is puur een aflees-apparaat en de auto zal er niet door uitvallen.

Het is wel afkeur APK en ook voor je eigen veiligheid/geld (boetes!) zou het raadzaam zijn om hier even naar te laten kijken.

tijs

voor de apk mag je er evt ook een tomtom of ander apparaat inzetten dat de snelheid aangeeft.
heb verder geen kennis over de km teller van een space star, ik weet niet eens of hij elektrisch of met kabel bediend is.
(maar uit de eerdere reactie, zou ik zeggen elektrisch)
klinkt als een kabelbreuk ofzo..

Switcher

Citim nga: tijs ne Korrik 30, 2013, 11:02:53 MD
voor de apk mag je er evt ook een tomtom of ander apparaat inzetten dat de snelheid aangeeft.
Artikel 5.2.15 inderdaad; het keuren gebeurt visueel maar is inderdaad geen goedkeur/afkeur. Desondanks behoort de snelheidsmeter binnen de regelgeving wel overdag en 's nachts afleesbaar te zijn. Denk dat je bij de Kwikfit nog een leuk welles-nietes spelletje hierover kan voeren.  ::)

tijs

je moet ook niet naar de kwikfit gaan..
maar de snelheidsmeter is geen plicht, het is plicht de snelheid af te kunnen lezen, en of je dit nou met de originele of een andere snelheidsmeter doet, dat maakt niets uit. ken meerdere auto's die met steekproef gewoon goed gekeurd zijn waar voor het keuren een tomtom aanwezig was.


GHINO

Kwikshit breng je alleen wagens heen als je heel rap van je geld af wil  ;D

DannyColt12v

denk dat je snelheidssensor kuren heeft,meestal zit ie op de bak.

Space Star 1.6

Dat heb ik toevallig vorig week gehad. 1 keertje.

ikkebas

die van mij had het toen ik de auto net nieuw had gehaald vorige week.
Bleek te maken te hebben bij het wisselen van de autoradio, vraag me niet waarom.


Het verwijderen van de + van de accu voor 10 minuten was voor mij de oplossing.
Ik had nog wel navraag gedaan bij de dealer voor een nieuwe sensor op de bak en dat zou komen op ongeveer 100 euro incl arbeidsloon, dat is dus te overzien.


Space Star 1.6

kheb nu steeds vaker last. vandaag 3x. en soms bewegen wijzee 10 km te snel of te langzaam.. zwaar irritant!

ikkebas

Citim nga: Spacey Davey ne Shtator 07, 2013, 08:33:43 MD
kheb nu steeds vaker last. vandaag 3x. en soms bewegen wijzee 10 km te snel of te langzaam.. zwaar irritant!


Dat is niet zo mooi!
Bij mij lag het aan de radio, maar toen ik dit niet wist had ik ff gebeld met de dealer en die zeiden dat het meestal de sensor is die in je handbak zit.
Kosten incl. arbeid was ongeveer 90 euro zei die.


Space Star 1.6

mijne gaat vrijdag naar de garage. ze gaan maar oplossen :p

tijs

#13
als jullie hier nou niet over begonnen waren.... dan had mijn auto er vast geen last van gekregen!

kan geen nieuwe sensor op ebay vinden, hoe heet zon ding? zit het wel op een 1.3? is die niet gewoon stiekem toch met een kabel?

Space Star 1.6

het is echt een kwaaltje voor space star helaas :(