Ik wil gaan kijken naar een Colt CZT maar kan eigenlijk nergens echt aankoopadvies vinden.
Zijn er specifieke zaken waarop ik moet letten behalve bijvoorbeeld blauw pluimen?
En zijn hoge kilometerstanden een probleem voor deze auto?
En om de hoeveel kilometer moet de riem vervangen worden?
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!
Citim nga: Onnaj1000 ne Shtator 18, 2018, 08:00:54 MD
Ik wil gaan kijken naar een Colt CZT maar kan eigenlijk nergens echt aankoopadvies vinden.
Zijn er specifieke zaken waarop ik moet letten behalve bijvoorbeeld blauw pluimen?
En zijn hoge kilometerstanden een probleem voor deze auto?
En om de hoeveel kilometer moet de riem vervangen worden?
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!
Hoi Onnaj1000,
De CZT heeft wel wat aandachtspuntjes, ik noem even waar je op moet letten tijdens het proefrijden;
- Het uitlaatspruitstuk scheurt uiteindelijk, vaak onder de collector, dit hoor je goed voordat de motor warm is video hier (https://www.youtube.com/watch?v=ZHV1K0q4BtM)
- Versnellingsbak kan een beetje "gieren" maar dit hoort zo
- Druklager van de koppeling kan ratelen (geluid is weg als je de koppeling intrapt) dit krijgen ze vroeg of laat allemaal en heeft geen zin om te vervangen als het niet erger word
- Airco compressor is een zwak onderdeel, controleer de airco op goede werking
- Boordcomputer display(op het dashboard) kan kuren vertonen, scherm valt dan weg of laat niet alle gegevens zien
- Stuurhuis is voor de colt over het algemeen een zwak deel, controleer op speling rond de middenstand, en of deze netjes recht centreert
- Bij rode lak kan de blanke lak loslaten op de bumpers/sideskirts
- Je hebt geen temperatuurmeter dus gewoon jezelf aanleren altijd even goed warm te draaien en laten afkoelen als je ermee rijdt. :)
Over het algemeen zijn het betrouwbare auto's, zowel motorisch als qua carosserie. Ik heb zelf nog geen roestplekken gezien na 11 jaar, elektronicaproblemen zijn beperkt tot de boordcomputer en naast de normale beurten hoef je niks bijzonders te doen en is het een kwestie van gewoon starten en rijden.
Succes met de zoektocht!
Groetjes,Rens
Super, bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik heb al regelmatig met de Toyota de distributieriem vervangen, is dat bij de Mitsubishi ook redelijk eenvoudig zonder speciaal gereedschap?
Citim nga: Onnaj1000 ne Shtator 19, 2018, 10:32:15 PD
Super, bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik heb al regelmatig met de Toyota de distributieriem vervangen, is dat bij de Mitsubishi ook redelijk eenvoudig zonder speciaal gereedschap?
De riem gaat in principe 100.000km mee, er is wel gereedschap nodig om de riemspanners vast te houden geloof ik...
Hier heb je een handleiding:
https://evoscan.com/manuals/ColtRalliart/065_WM_PDF/GR00008300-11D.pdf
Weet u toevallig ook of de automatische riemspanner altijd vervangen wordt of worden normaliter alleen de meelooprol en spanrol vervangen?
Citim nga: Onnaj1000 ne Shtator 19, 2018, 11:08:23 PD
Weet u toevallig ook of de automatische riemspanner altijd vervangen wordt of worden normaliter alleen de meelooprol en spanrol vervangen?
Dat durf ik niet te zeggen, heb het zelf niet gedaan... Maar als je dan toch bezig bent kun je het maar beter meenemen denk ik.
Dat is waar ja!
Om de hoeveel jaar moet de riem eigenlijk? Is dat 6 jaar en dan dus 100k km?
Kent iemand deze trouwens: Mitsubishi Colt 1.5 Turbo
€ 2.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1324221915
Lijkt van een liefhebber te zijn geweest... Heeft nu een Alfa MiTo qv terug gekocht.
Citim nga: Onnaj1000 ne Shtator 19, 2018, 01:42:57 MD
Kent iemand deze trouwens: Mitsubishi Colt 1.5 Turbo
€ 2.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1324221915 (http://link.marktplaats.nl/m1324221915)
Lijkt van een liefhebber te zijn geweest... Heeft nu een Alfa MiTo qv terug gekocht.
Ik ken hem niet, ziet er wel aardig uit, facelift achterlichten, zilveren ventilatieringen, een of andere meter in de middenconsole... Alleen de vraag of de riem gedaan is want er staat bijna 2 ton op :P
De riem moet nog over 10k kilometer. Koppeling is ook al eens vervangen. Verder laatste 6 jaar dealer onderhouden bij mido dus dat is ook wel gunstig.
Zo maar eens kijken of het wat is....
Nou wat mij betreft een dikke no-go. Ik heb zelfs niet eens proefgereden.
Van één scherm wist ik dat die gespoten moest worden maar de andere kant leek ook ooit gespoten, of vrijwel zeker schade gehad. Scherm zat er niet helemaal mooi in en koplamp sloot ook niet goed aan.
Verder op 2 plekken roest op de achterklep en echt ontzettend veel gebruikerssporen.
Technisch weet ik het verder niet want was er meteen klaar mee. 2u30 voor niets gereden :-(
Citim nga: Onnaj1000 ne Shtator 19, 2018, 04:45:51 MD
Nou wat mij betreft een dikke no-go. Ik heb zelfs niet eens proefgereden.
Van één scherm wist ik dat die gespoten moest worden maar de andere kant leek ook ooit gespoten, of vrijwel zeker schade gehad. Scherm zat er niet helemaal mooi in en koplamp sloot ook niet goed aan.
Verder op 2 plekken roest op de achterklep en echt ontzettend veel gebruikerssporen.
Technisch weet ik het verder niet want was er meteen klaar mee. 2u30 voor niets gereden :-(
Ow, nou dat zie je op de foto's niet, dat is wel balen daarom zeg...
Opzich is de prijs er ook wel naar, voor een echt mooie colt betaal je makkelijk nog €5k...
Dan is deze beter denk ik, maar dan betaal je ook wel meer: https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/0d9bd6cd-5a59-4ddf-b091-62acc9678b03
Super balen ja, als ik dit vooraf geweten had was ik echt niet zo ver gereden.
Ik snap ook niet dat handelaars/garages daar niet eerlijk in zijn want dan wek je niet echt vertrouwen bij een potentiële klant.
Het was natuurlijk haast te mooi om waar te zijn maar soms kun je geluk hebben.
Citim nga: Onnaj1000 ne Shtator 19, 2018, 10:19:51 MD
Super balen ja, als ik dit vooraf geweten had was ik echt niet zo ver gereden.
Ik snap ook niet dat handelaars/garages daar niet eerlijk in zijn want dan wek je niet echt vertrouwen bij een potentiële klant.
Het was natuurlijk haast te mooi om waar te zijn maar soms kun je geluk hebben.
Tja een auto kopen blijft een kwestie van geduld, goed blijven rondkijken en jezelf informeren. Een proefritje of 2 maken kan ook geen kwaad, dan kun je ze goed vergelijken.
Voor de mijne ben ik ook van Rotterdam naar Roermond gereden en na nog geen 100 meter proefrijden wist ik dat dit hem was, nu 5 jaar later heb ik 'm nog en het blijft leuk om in te rijden.
Hoi, ik ben ook van plan om een coltje 1.5 turbo czt te kopen.
Auto heeft 106k gedraaid en ziet er optisch prima uit.
Proefrit gemaakt met warme motor. Bij langzame bocht toen ik lichtelijk koppeling intrapte tokkelde de motor, net alsof homokineet slecht was. Vlgs verkoper druklager. Verder tijdens proefrit niets meer van gemerkt. Auto schakelt remt en koppelt prima.. Wat is wijsheid?
Auto inmiddels gekocht. Gaat als de brandweer.. Top. Niks meer gemerkt van koppeling.
Hallo
Ik heb zelf een Colt Ralliart van 2009 en heb idd spruitstuk gescheurd gehad.
Bouten gingen lastig los maar uiteindelijk gelukt.
Het is gelukkig geen gietijzer dus is goed te lassen.
Heb zelf krukas keerring kapot gehad distributiezijde bij km stand van 115000 km dus zou adviseren bij distributiewissel deze ook te vervangen.
Als je van plan bent om hem te chippen moet je heel goed onderzoek doen naar goede chipper.
Ga in ieder geval NIET naar CTS-Chiptuning in Limburg, daar heb ik slechte ervaring mee.
Alleen maar problemen gehad dat de auto in noodloop viel.
Met originele software geen problemen en krijg ik te horen dat het aan mijn auto ligt en geeft geld niet terug!
Schakelen gaat wat stroever maar dit kun je makkelijker maken door mechanisme te smeren op versnellingsbak.
Groetjes Marcel