Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen

Filluar nga JAN-SPACESTAR03, Korrik 21, 2014, 03:30:32 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

JAN-SPACESTAR03

Hallo ik ben Jan en heb een Space Star 1600 uit 2004 met ca. 57.000 km op de klok.
dit is onze derde spacestar, na 2 x een 1300 te hebben gereden is de 1600
een stuk pittiger, natuurlijk ligt het verbruik iets hoger maar gemiddeld 1 op 13,5 is toch redelijk.
Wel heb ik nu een probleempje omdat het oranje lampje op het dashboard is gaan branden, wat
erop duid dat de lambasonde vermoedelijk kapot is of gaat, een vriend van mij  heeft een apparaatje
waarmee hij de storing kan uitlezen de code was  PO135 na het resetten is het lampje weer uit.
Ik vraag mij af of je dit straffeloos kan doen, met onze vorige spacestar hebben wij deze storing ook
gehad en zijn toen naar de dealer gegaan, die heeft voor € 135,-- de lambasonde vervangen, probleem
opgelost, maar wel een hoop geld.
Op internet zie je de lambasonde van Bosch te koop voor ca. € 60,00 maar is dat wel een goede en kan je
hem een beetje makkelijk vervangen, is het dat ding wat voor in het uitlaatspruitstuk zit of zit hij
ergens anders, misschien weet een van jullie dat.
Wij hebben onze spacestar overigens in onderhoud bij KIA in Sliedrecht de werkplaatschef die
daar sinds 4 jaar werkt is n.l. 20 jaar chef monteur geweest bij Mitsubishi Dordrecht, deze man weet echt alles
van de spacestar en voor een grote onderhoudsbeurt ben je goedkoper dat bij de Mitsubishi dealer en
je wordt niet belazerd, deze mensen doen alleen wat er moet gebeuren bij een beurt en geen fratsen.
Groetjes Jan Spacestar