Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

35 liter tank in Colt uit 1997?

Filluar nga Bino, Nentor 15, 2012, 12:59:34 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Bino

Sinds kort heb ik een Colt 1.3 GLI uit 1997. Hoewel ik op internet lees dat deze een tankinhoud van 50 liter moet hebben krijg ik er echt maar 30 liter in als ik tank nadat deze bijna leeg is. Ik ga er vanuit dat er dan misschien nog wel 5 liter in zit maar meer ook niet lijkt mij. Bij de Colt 1.6GLXI uit 1992 kon ik inderdaad zo'n 45 liter tanken. Klopt dit of zit er dan iets niet goed? (geeft de meter bijvoorbeeld leeg aan terwijl er nog zat inzit? Met 100km per dag moet ik nu nogal vaak tanken :S

DannyColt12v

yep thats it ;)




max 37 a 38 maar dan houd het ook gewoon op.

Bino

Bedankt voor je reactie.. Vreemd dat er bij de specs van de Colt dan elke keer over 50l wordt gepraat.

Jarnoootje

*kick*

Bij het colt'je uit 1998 van mijn vriendin ging er vandaag 39,91 liter in, zou dus betekenen dat het een 40L tank is met een reserve deel van nog eens 2á3 liter?

Lampje ging pas net branden ... is dat Japans dat ze zo laat gaan branden?

Switcher

Citim nga: Jarnoootje ne Prill 09, 2013, 02:30:59 MD

Lampje ging pas net branden ... is dat Japans dat ze zo laat gaan branden?
Waarschijnlijk wel; in mijn Evo 8 ging het lampje pas branden als ik bezig was aan de laatste 5 liter (inclusief reserves gerekend) en de brandstofmeter al onder het nulpunt stond. De Impreza van mijn broertje gaat ook pas branden als het wijzertje op/onder het nulpunt staat.

Kan me wel voorstellen dat hoe ouder de auto is, hoe waziger het is wanneer het lampje gaat branden; nieuwere auto's hebben vaker electronica om dit soort zaken beter in de gaten te houden.

4Koen63

Verschilt per auto, als mijn lampje gaat branden zit er nog 14 L in :P

Ukkie

zo ver laat ik het bij mijn niet komen..
;)
mare, ik kan der 43 liter in pompen alsie bijna leeg is.. dit is ook een CJO 1999

Chaoth

43 liter? Ik haal hooguit 37 liter als het reservetanklampje brandt...

StoneColt

Ik heb vaak genoeg 46 liter getankt. Dus, ik denk dat de meter iets afwijkt. De meter gaat bij mij op het laatste streepje langzaam naar beneden en soms ook onder het rode streepje, kan geen kwaad. Denk dat er gewoon 50 liter in zit hoor. Tenzij ze opeens van '97 tot '98 van tankinhoud zijn geswitcht.

trancedrift

Ik denk echt dat er zit een 35 liter brandstoftank in 1.3 GLi. Eigenlijk ik dacht vandaag meer aan 30 liter, de benzine meter is ook echt vreemd 20 liter vertel echter naar 3/4 van de schaal, maar waarschijnlijk kan de pijl dieper dan de 0 zaken. Maar 50 liter geloof ik echt niet.


Met een tankbeurt nog heb ik 1 op 15 voor het verbruik uitgerekend, is dat min of meer oké voor de 1.3? Ik vind het aan de hoog kant voor zo'n leefloos motortje, toeren gaan omhoog maar je gaat niet echt harder  ;D  ik hoop op 1 op 18 nu met zomerbanden...

Willyv

Dat kan je toch makkelijk nakijken. Draai onderaan de stop uit de tank en laat alles leeglopen. Dan stop terug, vullen en zien wat erin gaat. Je tank is dan meteen gespoeld. Opletten niet Roken ondertussen :-)

AcerTracer

benzine auto's kan je ook leeg rijden  :P
wel even tankje benzine meenemen en niet op de snelweg proberen


starten heeft wel even een trukje nodig  ::)

trancedrift

Citim nga: AcerTracer ne Shkurt 21, 2014, 10:57:48 PD
benzine auto's kan je ook leeg rijden  :P
wel even tankje benzine meenemen en niet op de snelweg proberen


starten heeft wel even een trukje nodig  ::)


Misschien klopt dat voor wat oudere auto's maar als ik mijn Lancer leeg rijdt gaat zeer waarschijnlijk de magnetische brandstofpomp in het reservoir meteen kapot. Of bijna kapot, en dan wat later ineens krijg te arme mengsel en gaat dan mijn motor kaboom maken. Liever niet :)

DannyColt12v

dat vind ik knap,wanneer je een wagen leeg rijd dan zou er meteen wat kapot gaan....


nog nooit van gehoord of gezien,wagens uit 2013/2014 hier showroom modellen staan vaak genoeg leeg en dan is het brandstof erin en starten.


geen trucjes of gekkigheid voor nodig.


wat betreft die tank van die colt,meer als 35/37 gaat er echt niet in :D tenzij je een externe tank achterin heb liggen :))

trancedrift

Nee, motor kan prima zonder benzine staan, het gaat om de nieuwe pompen. Ze zijn door de benzine gekoeld en gesmeerd. Dus als het al warm is, en draait op volle toeren, is het echt gevaarlijk om zonder benzine voor meer dan 20-30 seconden te blijven werken.