Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Banden topic

Filluar nga 4Koen63, Tetor 30, 2012, 11:57:44 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63

Goeiemiddag

De laatste paar dagen ben ik flink op zoek geweest naar nieuwe banden die na de winter om mijn OZ's komen.
Het zal geen kwaad doen om hier ook even rond te vragen wie er goede ervaringen heeft met een bepaalde band.

Ik zoek een band die meer gericht is naar sportief gebruik;
maar toch grip zat bied bij minder ideale omstandigheden;
en natuurlijk niet al te duur.

Ik zoek banden in de maat 205/45 R17.
Zelf heb ik goede ervaringen met Bridgestone Turanza, die lagen op mijn vorige Eclipse.
Ook ben ik wel geneigd om Toyo T1-R's te kopen maar die schijnen allergisch te zijn voor het kleinste spatje regen.

Graag hoor ik van jullie wat aanbevelingen :) Alvast bedankt.

Eclipse2G

Bridgestone fijne bandjes

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Lancer15gli


Waterkastanje

In recente (ADAC)  tests is in jouw bandenmaat dit het resultaat,
1.Continental ContiPremniumContact,
2.Goodyear Optigrip,
3.Dunlop SP Sport Fastresponse
4.Bridgestone Turanza T001.
5.Semperit Speedlife.
Als je één van deze vijf kiest zit je wel goed dacht ik zo.

Asics

Ik mag hopen dat Semperit een behoorlijk kwaliteitsverbetering heeft meegemaakt, ik had ze onder m'n eerste auto. Slijtage was nagenoeg nul, maar grip bij nat wegdek ook. In mijn ogen is dat nog steeds een B-merk. Ik vind het persoonlijk ook bijzonder dat deze nu zo goed uit de test komt. Ik zou m'n keuze beperken tot de A-merken (zoals de bovenste 4).

4Koen63

Thanks voor de info Waterkastanje :P


Ik had al het een en ander aan tests gevonden maar niet in mijn maat.
Heb je misschien een link naar de test?

Eclipse2G

Van die 5 zeg ik bridgestone. Heb ze allemaal gereden en conti en semperit zijn verschrikkelijk. Vind ik dan!!! En de andere ook geen fan van maar ieder zn ding. Voor jou gebruik koen bridgestone. En oo nog gauw 90% van de grip in de regen!!

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

4Koen63

Hehe hetzelfde ga ik liever ook weer terug naar de Bridgestones.


Onder mijn huidige Eclipse liggen Uniroyals, prima bandjes bij normaal gebruik bij zowel droog en nat weer,
maar bij "dynamisch" weggebruik vallen ze gauw tegen.


Het enige nadeel is dat die Bridgestones 125 euro per stuk kosten :P

Ukkie

205/45/17 toyos kosten ook 142 per stuk.. Denk dat ik voor de toyos ga

4Koen63

Die zou ik graag willen, ze plakken goed bij droog weer.


Maar ze zijn echt een drama bij ook maar de minste regen schijnt...

Eclipse2G

Ik ben ook wel toyo fan maar bridgestone is net een stap verder en voor waliteit betaal je...
Waarom pak je niet net een andere maat ofzo?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

4Koen63

205/45 komt het beste overeen met de maten die standaard onder de auto liggen:



Handig programmaatje trouwens! Als iemand interesse heeft stuur maar een PB'tje :p

Waterkastanje

Koen, ik heb je de ADAC link via pm gestuurd, de test gaat wel over 205 55 16, wat in principe niet zo erg veel verschil maakt. ( de bandenflank is iets hoger vanwege de kleinere velgmaat) dus in jouw maat zou deze band een nog wat strakker weggedrag geven.

4Koen63

Ik heb 'm, dankjewel ;)

Waterkastanje

#14
De Bridgstone Blizzak (winterband) doet het in de recentste ANWB test zeer goed in verschillende maten.
Samen met de Dunlop Wintersport en de Conti Cross contact Winter.

Eneu, wat Eclipse2g al aanhaalt, een goede band (of het nu winter of zomer is)kost wat.