Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Outlander 2004 Sport LPG kleppen stellen

Filluar nga Woudenp, Shkurt 25, 2019, 02:57:52 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Woudenp

Hallo ,


Ik zal me eerst even voorstellen: Peter uit Almere. Ik ben sinds kort eigenaar (3e inclusief de handelaar) van bovenstaande auto. Top auto voor zover. Hiervoor reed ik een Honda CRV ook op LPG uit "98. Daar ik veel rijdt (ca 30K per jaar) heb ik weer voor een G3 auto gekozen. De auto is netjes tot en met 2016 dealer onderhouden en later bij een merkloze garage onderhouden. De boekjes zitten erbij en van de andere garage een hoop werkplaatsrekeningen.
Nu heb ik gelezen in andere topics op dit forum over het niet zo geschikt zijn op LPG van een 2.4 motor. Heb ik een goede aankoop gedaan. Dat zal de toekomst leren. Maar als voorzorg ben ik zojuist naar de dealer in Almere gegaan voor info over het kleppenstellen. De auto heeft 270K gelopen, maar kan niks vinden in de autoadministratie. Nu komt het. Ik vroeg de beste man achter de balie over het wel en wee van het kleppen stellen. Elke 40/60K zei hij. Dat wist ik van Google. Maar kosten: 700 a 800 euro ??? . En vertelde hij mij "houd rekening dat er het een en ander afbreekt, de kleppen waarschijnlijk verbrand zijn en dus de kop vervangen moet worden. Naar die kosten heb ik maar niet gevraagd....
Wat is jullie ervaring/ tip's/tricks/advies?


Ik zie uit naar jullie reacties.


Peter

Veldje21

Dealers zijn meestal niet enthousiast over LPG, ik denk dat je beter naar een LPG boer kan gaan.


Daarnaast heb je natuurlijk verschillende types installaties, de meeste zijn nu wel direct ingespoten en worden daardoor ook niet zo heet. En er zijn ook smeersystemen geloof ik.

jankik

Kleppen stellen weet ik niet. Wel hebben de meeste nieuwe systemen een gasfilter dat iedere 20k vervangen moet worden.
Is niet moeilijk als je erbij kunt natuurlijk.