Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen..

Filluar nga KillerbeeNL, Prill 28, 2011, 03:11:41 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

KillerbeeNL

Hallo,

Ik stel me even voor:

Danny , en sinds kort eigenaar van een space star GDI 1.8 GL

Na diverse Mazda's overgestapt op VW en wel een Polo 2003 model.

Na 2 jaar rijden de kwalen wel gezien van VW (puur mijn ervaring)

Motor defect en nu weer terug naar Japanse degelijkheid/betrouwbaarheid dus kom ik een Mitsubischi space star tegen en sinds 2 dagen ons bezit.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een heerlijke auto is en woon/werk levert een gemiddeld gebruik op van 7.7 ltr/100km dus best tevreden.

Hoop hier meer te leren.

Groeten,

Danny

Chaoth

Welkom Danny.


En niet te vergeten de zee van ruimte in dat ding  ;D

Evo driver


KillerbeeNL

Tja simpel maar functioneel en inderdaad een zee van ruimte 

Begin eigelijk al een beetje verliefd te raken op het 11 jarig beestje 

Wat een heerlijk rijgedrag heeft dat ding zeg..vrouwtje en kids hebben er ook heel veel schik mee 

KillerbeeNL

Even een update, auto rijd geweldig en sinds vorige week nieuwe bougies er in kosten +/- 100 euros (speciale type bougie NGK)

Auto tikt bijrustig rijden op lange afstand 6.5 ltr/100 km aan en in de stad tussen 6.8 en 7.2 ltr/100km

En dat voor 121 pk en 1800 motorinhoud

Gdi is toch wel een zeer zuinige en goede techniek,zeker nu er geen zwavel meer in de benzine zit (vervuiling motor)

Erg blij met de auto ;-)

send from my Dropad A8 Evolution 2.0

Eagle1982

Blij te lezen dat de wagen goed bevalt.
Het tikken is een heel bekend fenomeen van de GDI.
Dit zijn de klepstoters die lekken of vervuild zijn.
In Japan hebben ze hier met deze motoren geen last van omdat ze daar met een hoger octaan rijden en de brandstof daar al geruime tijd volledig zwavel vrij is.


GDI motoren zijn inderdaad wel zuiniger, alleen behalen ze niet wat de fabrikant opgeeft, desalniettemin een heerlijk rustig motortje met genoeg vermogen en vlot op het gaspedaal  :)
Om een goede indicatie te krijgen van het werkelijke verbruik (tolerantie van de teller buiten beschouwing gelaten) is een paar tankbeurtjes bijhouden hoeveel km je draait op de getankte liters.


Bij mij zit er namelijk een afwijking in de computer geeft bij namelijk minder zuinig aan dan werkelijk het geval is  ;D

Space Star 1.6

lekker zuinig joh ! :)

mijne rijdt 7.6l/100km iets meer dan fabriekopgave  :D

KillerbeeNL

Citim nga: Eagle1982 ne Shtator 20, 2011, 05:36:11 MD
Blij te lezen dat de wagen goed bevalt.
Het tikken is een heel bekend fenomeen van de GDI.
Dit zijn de klepstoters die lekken of vervuild zijn.
In Japan hebben ze hier met deze motoren geen last van omdat ze daar met een hoger octaan rijden en de brandstof daar al geruime tijd volledig zwavel vrij is.


GDI motoren zijn inderdaad wel zuiniger, alleen behalen ze niet wat de fabrikant opgeeft, desalniettemin een heerlijk rustig motortje met genoeg vermogen en vlot op het gaspedaal  :)
Om een goede indicatie te krijgen van het werkelijke verbruik (tolerantie van de teller buiten beschouwing gelaten) is een paar tankbeurtjes bijhouden hoeveel km je draait op de getankte liters.


Bij mij zit er namelijk een afwijking in de computer geeft bij namelijk minder zuinig aan dan werkelijk het geval is  ;D

Haha met "tikt" bedoel ik loopt het verbruik naar 6.5 ltr/km (tik aan of zo iets)

Tikken doet hij niet meer (forté spoeling gehad en na verse olie een goedje van whyns valve lifter erin)

Groet

send from my Dropad A8 Evolution 2.0

Eagle1982

Citim nga: KillerbeeNL ne Shtator 20, 2011, 06:12:15 MD
Haha met "tikt" bedoel ik loopt het verbruik naar 6.5 ltr/km (tik aan of zo iets)

Tikken doet hij niet meer (forté spoeling gehad en na verse olie een goedje van whyns valve lifter erin)

Groet

send from my Dropad A8 Evolution 2.0


:-[  dat kan natuurlijk ook.
Maar GDI en tikt in 1 verhaal, hmmm verwarrend  :P :P


Helaas is die van mij na deze behandelingen wel blijven tikken.
Moet ze dus echt wel vervangen wil ik dit verhelpen :(

KillerbeeNL

Citim nga: Eagle1982 ne Shtator 20, 2011, 10:46:58 MD

:-[  dat kan natuurlijk ook.
Maar GDI en tikt in 1 verhaal, hmmm verwarrend  :P :P


Helaas is die van mij na deze behandelingen wel blijven tikken.
Moet ze dus echt wel vervangen wil ik dit verhelpen :(

Welke olie heb je erin?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Eagle1982

Citim nga: KillerbeeNL ne Shtator 21, 2011, 01:45:44 PD
Welke olie heb je erin?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk


Ik heb er BP Visco 7000 Longlife III 5W30 Vol syntheet in zitten, nog ongeveer 1000km dan maar verversen.




KillerbeeNL

#11
Mhh ik heb er nu 10W40 shell inzitten (daarvoor 5W40) op aanraden van universele garage die bij Mitsu dealer had nagevraagd??

Volgende olie wissel wordt Castrol 10W30  ;-)

Ps is met een dikkere olie zoals10W40 de olierdruk niet iets hoger als 5W40 of 5W30 ?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Eagle1982

Citim nga: KillerbeeNL ne Shtator 21, 2011, 05:12:52 MD
Mhh ik heb er nu 10W40 shell inzitten (daarvoor 5W40) op aanraden van universele garage die bij Mitsu dealer had nagevraagd??

Volgende olie wissel wordt Castrol 10W30  ;-)

Ps is met een dikkere olie zoals10W40 de olierdruk niet iets hoger als 5W40 of 5W30 ?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk


Dikkere olie resulteert inderdaad in een iets hogere oliedruk.
Komt omdat dikkere olie minder makkelijk door de kanalen geperst wordt dan de lagere viscositeit varianten.
Naarmate de motor warmer wordt, daalt ook de viscositeit.


Ik had bij de garage ook aangegeven dat ik er Shell Helix 10W-30 vol syntheet in wilde, maar die konden ze niet leveren  :-\








KillerbeeNL

Citim nga: Eagle1982 ne Shtator 21, 2011, 06:44:49 MD

Dikkere olie resulteert inderdaad in een iets hogere oliedruk.
Komt omdat dikkere olie minder makkelijk door de kanalen geperst wordt dan de lagere viscositeit varianten.
Naarmate de motor warmer wordt, daalt ook de viscositeit.


Ik had bij de garage ook aangegeven dat ik er Shell Helix 10W-30 vol syntheet in wilde, maar die konden ze niet leveren  :-

Dan ga ik voor de oliewissel op zoek op het www

send from my Dropad A8 Evolution 2.0

KillerbeeNL

http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/95

Is geen castrol maar goed..

send from my Dropad A8 Evolution 2.0