U bent hier

Outlander PHEV ook onder WLTP indrukwekkend efficiënt

De grondig vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV is een van de eerste plug-in hybrides waarbij het brandstofverbruik en de CO2-emissie gemeten is volgens de nieuwe Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Deze meer op de praktijk gerichte verbruikstest vervangt de NEDC-test die al in 1992 geïntroduceerd werd.

Dichterbij de realiteit
De nieuwe meting is ontworpen om de officieel vastgestelde verbruiks- en uitstootcijfers dichterbij de realiteit te brengen. Bij veel conventionele benzine- en dieselvoertuigen leidt de WLTP-meting tot substantieel hogere CO2-waarden en dus hogere prijzen, aangezien de BPM (belasting van personenauto’s en motorrijwielen) grotendeels bepaald wordt door de hoogte van de CO2-uitstoot.

Scherpe prijzen, halftarief MRB
Mede dankzij de beperkte uitstoot blijft de bestverkochte plug-in hybride van Europa onveranderd scherp geprijsd; rijklaar vanaf € 35.990,-. En omdat de CO2-uitstoot onder de 50 g/km blijft, komt de Outlander PHEV onveranderd in aanmerking voor het halftarief voor de motorrijtuigenbelasting. Dat betekent dat PHEV-rijders slechts de helft betalen ten opzichte van conventionele benzine- en dieselauto’s in dezelfde gewichtsklasse.

PHEV-aandrijflijn 2.0
De grondig vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV heeft zijn indrukwekkend lage WLTP-waarde te danken aan de volledig nieuwe aandrijflijn. Die bestaat onder meer uit een Atkinson 2,4 liter benzinemotor die specifiek voor toepassing in een plug-in hybride is ontworpen. Tevens is het vermogen van zowel de generator als de accu met 10% verhoogd, terwijl de capaciteit van de aandrijfaccu met 15% is toegenomen. Het vermogen van de achterste elektromotor is daarnaast met 10 kW verhoogd.

Het Main Battery Warming System zorgt voor maximale EV-prestaties onder alle omstandigheden door de aandrijfaccu met warme lucht op de optimale temperatuur te houden, zowel tijdens opladen als rijden en bij buitentemperaturen tot -40° Celsius. Alle verbeteringen resulteren in een elektrische actieradius van 45 km volgens WLTP. Ter vergelijk: dat is 54 km volgens NEDC2.0. Zijn voorganger kwam tot 54 km volgens de oude NEDC-meting. De maximale puur elektrische snelheid is voor de nieuwste versie van de Outlander PHEV verhoogd tot 135 km/u.

The post Outlander PHEV ook onder WLTP indrukwekkend efficiënt appeared first on Pers Mitsubishi Motors.