Home Zoeken  Registreren
* * * * *
Het is nu do sep 09, 2010 8:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Lekkage Galant
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 10:59 pm 
Officieel Clublid
Officieel Clublid

Auto type: Lancer Wagon SPRING 1.6 GLXi
kleur van de auto: Bordeaux rood
Bouwjaar auto: 1996
Succes, Hans.

En met een auto op leeftijd weet je nooit hoe de apk zal verlopen.

Elke keer maar afwachten wat ze vinden. Dat heb ik wel geleerd. :evil:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 11:13 pm 
Harde kern Forumlid
Harde kern Forumlid

Auto type: SpaceWagon Galant GTI en 3000GT
Bouwjaar auto: 0
Chaoth schreef:
Succes, Hans.

Zo lang ik de GTI in bezit heb, is deze altijd zonder problemen door de apk gekomen, omdat het onderhoud ook serieus werd genomen, op tijd z'n beurtjes en deskundig onderhoud.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 12:16 am 
Harde kern Forumlid
Harde kern Forumlid

Auto type: Peugeot Partner 1.4XT (Lancer verkocht)
kleur van de auto: Blauwe G3
Bouwjaar auto: 2002
GTI-tje schreef:
Chaoth schreef:
Succes, Hans.

Zo lang ik de GTI in bezit heb, is deze altijd zonder problemen door de apk gekomen, omdat het onderhoud ook serieus werd genomen, op tijd z'n beurtjes en deskundig onderhoud.

Dan ben je er toch, Hans??!? applaus-smiley

Krijg nou de hik! Mams heeft de SpaceStar 1.6 Family ingeruild voor een... zéér fiscaalvriendelijke... Panda... :-|

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 3:29 pm 
Harde kern Forumlid
Harde kern Forumlid

Auto type: Galant sedan 1.8 L.E.
Bouwjaar auto: 1991
GTI-tje schreef:
op tijd z'n beurtjes.

Weer eens bwijs dat een wagen vrouwelijk is :mrgreen: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 11:25 am 
Gewaardeerd Forumlid
Gewaardeerd Forumlid

Auto type: Galant 2.0 GTi 16V
kleur van de auto: Grijs Two Tone
Bouwjaar auto: 1992
Hallo Hans!

Onze GTI,tjes lijken toch wel erg veel op elkaar hé? :lol: dezelfde kleurstelling, dezelfde motor, alleen de jouwe is iets sterker en minder km maar ook ik toverde laatst nog effies 220km op de teller. dat was op de E-31, ik woon immers vlakbij de grens ;)

Groeten Robbert

GTI-tje schreef:
Rayner schreef:
Daar wordt je snel leip van :shock: En die paravanen zijn ook niet goedkoop is ook... Goed om te horen dat het probleem grondig aangepakt gaat worden, dan kan ik mijn kindertjes ooit nog is laten zien wat een 6G Galant GTi is :lol: (die mitsu's bijven sowieso keihard 8-) )

Hey Rayner,

Wat mijn Galant GTI betreft; dat gaat zeker grondig aangepakt worden, want dat is deze Galant GTI méér dan waard!!!!! Deze Galant GTI is uitgerust met een uniek actief veersysteem, voor de kenners en liefhebbers een hebbedingetje! Deze 6G Galant GTI verkeerd op de parafan na in super staat. Is 2 jaar geleden gechiptunend van 144 standaard naar 160 PK waarbij ook het koppel flink is toegenomen, dit 20 jaar oude autootje tovert toch maar rap 220 km op de teller, zullen jouw kindertjes later toch van opkijken :lol: :lol: Deze 20 jaar oude Galant GTI durft en kan de strijd met menig Golfje aan 8-) 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 11:57 am 
Harde kern Forumlid
Harde kern Forumlid

Hallo Robert dat is leuk om jouw hierook aan te treffen, ja het zouden broertjes kunnen zijn, alleen jouw achterspoiler vind ik fraaier, dan die "taartschep" die op mijn GTI zit. Voor de rest is de auto haast hetzelfde, en ja op de onze zit natuurlijk wel dat unieke actieve veersysteem en de GTI is gechiptunend. Komende zaterdag gaat het ouwe bakkie voor de apk. Maar het blijven ondanks dat hij nu 20 jaar oud heerlijke auto's om in te rijden, en ook technisch en motorisch gezien een probleemloze Galant en dat is bij de 8G jammer genoeg wel anders. Het enigste probleem is de lekkage van de parafan (afwatering) dat probleem gaan we ná de apk grondig aanpakken, is wel eens gebeurd door het schadebedrijf, maar schijnbaar niet goed genoeg, het is niet veel die lekkage maar het moet gewoon goed zijn, dus gaat het dashboard eruit zodat we alles goed kunnen overzien. Ja lekker dat je dicht bij de grens woont, kan je de GTI nog eens lekker op z'n staart trappen, 220 km per uur, ik denk dat meninge moderne auto daar absoluut niet aan komt.

Groetjes Hans (GTI-tje)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 2:36 pm 
Gewaardeerd Forumlid
Gewaardeerd Forumlid

Hallo Hans,

Ja ik ben Mitsubishi liefhebber, en niet alleen Galant liefhebber vandaar dat ik me hier ook heb aangemeld. :)
Ik heb me in de ledengarage al even netjes voorgesteld en een paar mooie plaatjes van de GTi erbij gezet.

Ik moet zeggen dat je spoiler "taartschep" niet misstaat, het hoort nou eenmaal bij het bouwjaar van de wagen, de 1e lichting 6G GTi had zelfs een compleet zwarte taartschep. En ik moet eerlijk bekennen dat ik de 6G samen met de 4G de allermooiste types vind, zeker bij de 6G heeft Mitsubishi hun fantasie getoond en ook het model goed en degelijk in elkaar geschroefd. Ook was de 6G auto van het jaar in Japan in 1987. De andere types zoals de 7G en 8G lijken veels te veel op de concurenten en hebben een fantasieloos interieur....maar dat is een persoonlijke voorkeur van mij hoor. Jou wagen ziet er ongetwijfeld veel beter uit dan de mijne, die heeft tenslotte al 280.000km achter de kiezen en heeft dus her en der een plekje,krasje en 1 heel licht deukje, maar het plezier om erin te rijden is er niet minder om en ik heb er net als jij een zeldzame optie opzitten, namelijk Airconditioning. Maar als het weer wat beter word pak ik mijn wagen ook aan hoor, de kleine roestplekjes laten wegwerken en het deukje er even uit laten halen. Maar laat in vredesnaam het weer eerst maar eens wat beter worden.....Heel veel succes met het oplossen van de lekkage, het word nog een hele klus, maar je hebt de juiste mensen om je heen en een berg kennis van de 6G dus dat komt wel goed ;)

Groeten vanuit een zonnig maar maar bsneeuwd Drenthe/Groningen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 5:39 pm 
Harde kern Forumlid
Harde kern Forumlid

Ja ik hoop ook dat het een beetje meezit met het verhelpen van de lekkage, het is één van de weinige mankementen van de 6G, de auto heeft vroeger onder bomen gestaan, waardoor er wellicht bladeren e.d. in de roosters zijn gevallen. Het water kan dan onvoldoende weg en de tijd doet de rest, echter er zijn ook van dit types Galant die nergens last van hebben, deze hebben waarschijnlijk altijd op een plaats gestaan zonder bomen. Zoals beschreven heb ik het al eens laten maken, er is toen via het schutboard in het motorruim een stuk van 20x20 cm uit geknipt om er bij te kunnen, echter toch niet goed genoeg, er is daar wel gelast maar blijkbaar is het toch niet goed genoeg gebeurd, is ook een rot klus. Het stuk plaatstaal is weer netjes op z'n plaats gelast en opnieuw gespoten, je ziet er niets meer van.

Na enkele jaren ging het toch weer lekken. Volgens m'n zoon Steven (Galant Dynamic) is er maar één manier om er goed bij te komen en dat is om het dashboard te verwijderen. Mark Sanne heeft hetzelfde probleem ook gehad toen hij nog eigenaar was van de grijze GTI, hij heeft het dashboard toen ook verwijderd, om zodoende de plek goed te kunnen repareren en verder te behandelen, immers dan kan je alles goed schoonmaken en netjes in de tectyl zetten om herhaling te voorkomen. Ik ga er van uit dat alles goedkomt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 8:15 pm 
Officieel Clublid
Officieel Clublid

Gezien de moeite die je ervoor wilt nemen, weet ik wel zeker dat het goed komt! :mrgreen:

(Mijn auto krijgt trouwens ook op tijd zijn beurten. Onlangs zelfs een grote beurt laten uitvoeren :shock: :P)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 8:22 pm 
Harde kern Forumlid
Harde kern Forumlid

Chaoth schreef:
Gezien de moeite die je ervoor wilt nemen, weet ik wel zeker dat het goed komt! :mrgreen:

(Mijn auto krijgt trouwens ook op tijd zijn beurten. Onlangs zelfs een grote beurt laten uitvoeren :shock: :P)

Heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt, en wat jouw Lancer betreft; goed onderhoud is het behoud van je auto.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 9:08 pm 
Officieel Clublid
Officieel Clublid

Ben ik helemaal met je eens, Hans. Alleen combineert het soms zo moeilijk met het student zijn. :(

En het doet mij ook zeer dat ik de auto niet nóg beter kan onderhouden..

Wat mij betreft rijdt de auto nog 20 jaar (of langer) rond, maar mijn vriendin ziet dat niet zo zitten. (met name door de hoge kosten die ik de laatste tijd heb gehad met de auto)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 11:01 pm 
Gewaardeerd Forumlid
Gewaardeerd Forumlid

Hallo Hans,

Nog even een tip! Misschien weet je het al, maar beter teveel gezegd dan helemaal niet :)

Der zit op veel 6G Galant,s een plekje die even aandacht nodig heeft. Ik heb een rode 6G 1.8 GLi gehad en nu de GTi maar bij allebei zat er naast "spatbordkant" de accu nogal wat ellende in de vorm van roest. Als je de luchtbuis die achter de accu langsloopt er afhaald en daar even goed kijkt kun je het checken, bij de mijne zit daar roestvorming waar ik z.s.m wat aan moet doen, en dat gaat ook gebeuren. Dat komt gewoon omdat mijn GTi waarschijnlijk veel buiten heeft gestaan en daar gaat zich in de loop der jaren veel zand/alg en andere rommel ophopen en dat ontaard in roest, ik ben er op tijd bij dat scheelt. En mijn paravan werkt nog naar behoren, ik heb geen lekkage en de boel is niet verstopt voor zover ik weet.

GTI-tje schreef:
Ja ik hoop ook dat het een beetje meezit met het verhelpen van de lekkage, het is één van de weinige mankementen van de 6G, de auto heeft vroeger onder bomen gestaan, waardoor er wellicht bladeren e.d. in de roosters zijn gevallen. Het water kan dan onvoldoende weg en de tijd doet de rest, echter er zijn ook van dit types Galant die nergens last van hebben, deze hebben waarschijnlijk altijd op een plaats gestaan zonder bomen. Zoals beschreven heb ik het al eens laten maken, er is toen via het schutboard in het motorruim een stuk van 20x20 cm uit geknipt om er bij te kunnen, echter toch niet goed genoeg, er is daar wel gelast maar blijkbaar is het toch niet goed genoeg gebeurd, is ook een rot klus. Het stuk plaatstaal is weer netjes op z'n plaats gelast en opnieuw gespoten, je ziet er niets meer van.

Na enkele jaren ging het toch weer lekken. Volgens m'n zoon Steven (Galant Dynamic) is er maar één manier om er goed bij te komen en dat is om het dashboard te verwijderen. Mark Sanne heeft hetzelfde probleem ook gehad toen hij nog eigenaar was van de grijze GTI, hij heeft het dashboard toen ook verwijderd, om zodoende de plek goed te kunnen repareren en verder te behandelen, immers dan kan je alles goed schoonmaken en netjes in de tectyl zetten om herhaling te voorkomen. Ik ga er van uit dat alles goedkomt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 11:17 pm 
Harde kern Forumlid
Harde kern Forumlid

Bedankt voor de tip Robbert, maar zover ik het heb kunnen bekijken zit daar bij onze GTI geen roest. We halen wél even de spatborden er aan beide kanten af, want tussen het spatboard en het chassis hoopt zich meestal ook vuil op. Als je het spartboard aan de kant van de accu verwijderd, zie je ook een zwart doorvoer slangetje zitten, die wil ook wel eens bij het bevestigingspunt op het chassis scheuren door b.v. ouderdom, wij hebben die een tijd geleden voor de zekerheid vernieuwd, je kan dan ook met een dun stokje de zaak even doorprikken of anders met de stofzuiger even leegzuigen zodat het water goed kan weglopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 7:29 pm 
Harde kern Forumlid
Harde kern Forumlid

Zo de oude dame is weer voor een jaar onder de pannen, de GTI kwam probleemloos door de APK, op naar de 21 jaar. Kunnen nu rustig gaan bekijken wanneer we de parafan kunnen gaan aanpakken.

Afbeelding

Zó Steven komt even de auto omwisselen, ik weer in mijn GTI en Steven weer in z'n Galant Dynamic, nog net zichtbaar links op de foto.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 2:27 pm 
Harde kern Forumlid
Harde kern Forumlid

Auto type: Peugeot Partner 1.4XT (Lancer verkocht)
kleur van de auto: Blauwe G3
Bouwjaar auto: 2002
GTI-tje schreef:
Zo de oude dame is weer voor een jaar onder de pannen, de GTI kwam probleemloos door de APK

sp1046mhs1 schreef:
Succes met de APK. Alhoewel ik geen ernstige zaken verwacht met je auto. 8-)

I told you so... fuckneehe

:D 8-)

Krijg nou de hik! Mams heeft de SpaceStar 1.6 Family ingeruild voor een... zéér fiscaalvriendelijke... Panda... :-|

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]