Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Mitsubishi ASX 2010: Locatie EGR klep

Filluar nga firedriver, Shtator 21, 2017, 02:27:10 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

firedriver

Dag samen,
Weet iemand waar ik deze klep kan vinden, heb wat gekeken maar kan het beter vragen en ook dat ik een 1.8 DI D motor nog op mijn vloer had.
Scanner geeft de melding " DPF partikelfilter" , maar vindt het toch raar vanwege lage km-stand van 60000 km, en daarom wil ik eerst naar zijn egr klep kijken, en via live data van mijn scanner krijg ik ook een vraagteken bij egr, ,meet zelfs geen egr percentage .
Gr
Jantje
Foto's van de motor




Chaoth

EGR is een verbinding tussen het uitlaat en inlaatsysteem van de auto. Dat deel net rechts van de oliepijlstok lijkt mij een onderdeel van het EGR systeem, al is dat vanaf een paar foto's wat lastig te zeggen.

Waar ik zeker ook even naar zou kijken, zijn de leidingen/slangetjes naar het roetfilter.

Ik werk zelf bij Fiat, maar zie regelmatig dat er een slangetje lek is, waardoor de auto een roetfilterfout geeft.

firedriver

Hey Chaoth ,
Zal het deze weekend eens nakijken waarvoor dank, zal je zeker iets laten weten.
Dikke gr.
Jantje

firedriver

Dag samen,
Moest nog melden dat deze wagen ook vermogensverlies heeft.
Gr.

firedriver

Amaai, heb met deze wagen gereden.
Resultaat: eventjes bergop niet meet dan 40 km/h, bergaf met moeite 70 km/h.
Volgens de eigenaar rijdt de wagen beter als de melding weg is, maar voor korte duur.
Vindt het jammer, wagen 2 maanden geleden aangekocht en volgens zijn garage is daar geen garantie op en dat met een
kilometerstand van amper 58000 km, op zich een geweldige wagen.
komende weekend de wagen eens grondig nakijken op lekken, losse leidingen,... en zijn egr, vermoed voorkant motor t.h.v. zijn
oliepeilstok, na het rijden had ik de busjes gevoeld dat met de egr verbonden zijn en ze waren koud.
Het is precies dat de motor in  noodloop is.
Bij het gasgeven wanneer de wagen stilstaat is de toerental niet hoger dan 3000 tr/min.(begrenzer).
bij het rijden niet hoger dan 2600 tr/min.
Misschien zijn jullie iets meer met deze informatie.en veel kan het toch niet zijn aangezien zijn kilometerstand, maar ja, je weet niet wat  je aankoopt.
Voila, dan de komende weekend aan beginnen en maar hopen.
Dikke gr.Jantje

Chaoth

Weet je ook wat voor roetfilterfoutmelding hij gaf?

Kun je de live data ook uitlezen, bojvoorbeel doorstroming roetfilter en wanneer deze voor het laatst geregenereerd heeft?

firedriver

#6
Zal eens kijken, maar via live data blijft zjjn egr percentage op ongewijzigt, staat ook een vraagteken langs, maar voor zijn roetfilterdoorstroming moet ik zelf kijken via live data, durf niet zeggen of mijn toestel het aangeeft maar zal het bekijken, en zal ook een fotobestand maken van mijn live data en op deze forum plaatsen, maandag avond ga ik de wagen halen. gr.Jantje

firedriver

Dag samen,
Leidingen en slangen van de roetfilter is ok, ben nog bezig met montage.
Partikelfilter moet ik nog controleren.
EGR klep was goed zuiver (zie foto), locatie = voorkant langs zijn pijlstok.
Klem tss. partikelfilter en roetfilter moet ik losmaken en zijn motor laten draaien.
Schoep van zijn turbo zal ik ook nakijken.
Regenatie = blijf ik van af.
gr.
Jantje















firedriver

#8
Dag samen,
Zijn turbo is ok, roetfilter en partikelfilter is volgens mij goed, zeer weinig roetvorming, bij draaiende motor komt er genoeg druk uit
Tijdens het rijden wanneer zijn motormankementlampje wordt weggereset rijdt deze wagen perfect.
Meer kan ik niet doen, vind het jammer voor hem, maar had hem aangeraden om een reset te doen van die melding" DPF partikelfilter" bij een verdeler, met mijn scanner kan ik het niet.
komt dan deze probleem terug, dan zou toch zijn partikelfilter vervangen of gereinigd moeten worden.
Kan ook zijn dat de cyclus voor regenatie niet juist is afgelopen waardoor je deze melding ook krijgt.
Voila, Dikke gr.
Jantje
ps:  zal ook iets laten weten wat ze bij de verdeler zeggen !!!

firedriver

Dag samen,
Roetfilter zuiver gemaakt en de probleem is opgelost, voor hoelang blijft een vraagteken, maar hij kan verder.
Dikke gr.
Jantje