Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Lancer 2.0 intense LPG loopt af en toe op 3 poten

Filluar nga Pietlancer, Dhjetor 03, 2016, 09:18:19 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Pietlancer

Hallo,

Ik ben sinds kort de eigenaar van een Lancer 2.0 uit 2006 met iets meer dan 302K op de teller op LPG. Bewust naar deze auto gezocht omdat ik het een sport vind om zo leuk mogelijk auto te rijden voor zo min mogelijk geld. Een goede vriend van mij heeft een Lancer nieuw gehad ook op LPG waar hij heel veel plezier van heeft gehad. Vooral het sportieve karakter van die auto (wegligging) herinnerde ik mij goed. Tja en als je dan googled dan vind je dat Mitsubishi toch ook een van de meest betrouwbare merken is en daarbij de Lancer is een aparte auto die je niet vaak ziet dus is het de Lancer geworden.

Maar goed binnenkort gaat hij naar de dealer voor de 3K beurt en ik heb al wat gevonden waar ik mee aan de slag moet gaan. Soms hoor ik dat de motor niet op alle 4 de cilinders loopt. Als ik dan op benzine overschakel is het vrijwel gelijk weg. Ik heb ervaring met LPG auto's en vroeger een Mazda 626 gehad waarvan de cilinderkop versleten was. Ik heb echt het gevoel dat dit hier niet het geval is ook omdat bij omschakelen naar benzine het euvel direct weg is. het euvel komt het snelste terug na een snelwegritje en als je dan in een hoge versnelling met een lage snelheid door kan rijden.

Zo ver ik vinden kan is de auto voorzien van een LPI Vialle installatie en denk dat het hem daar in zit. Ik moet nog even uit gaan zoeken wat ik daaraan zelf zou kunnen doen op dat op te lossen maar als iemand een tip heeft hoor ik dat graag.

Bedankt vast!

Pietlancer

Probleem hier is opgelost door de LPG injectoren te vervangen!!  8)