Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Pendelend toerental Carisma GDI na goed inleren ECU

Filluar nga mikg4091, Tetor 25, 2016, 04:32:14 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mikg4091

Een goedemiddag. Het is alweer een lange tijd geleden sinds ik hier voor het laatst ben geweest.  :)
Een probleem waar ik al langere tijd tegenaan loop bij mijn Carisma is dat het toerental bij een warme motor erg regelmatig pendelt tussen de 500 en 1100 tpm. Ik heb de ECU meerdere keren gereset en op de juiste manier ingeleerd, waarbij de motor op een gegeven moment gewoon regelmatig stationair rond de 900-1000 tpm draait. Wanneer ik echter ga rijden, keert het pendelende toerental weer terug, weer alleen bij een warme motor. Als ik de motor enige tijd stationair laat draaien en de fan aanslaat, draait de motor pas weer regelmatig stationair. Het kan zo'n  10 minuten tot een kwartier duren voordat dit gebeurt.
Er gaat altijd 98 octaan in en de gasklep heb ik gecontroleerd en schoongemaakt; hier zat vrijwel geen aanslag op en ook binnenin is erg weinig te zien. Ik heb volgens de 'paperclip methode' evt. foutcodes geprobeerd uit te lezen, maar het motorstoringslampje blijft hierbij constant knipperen en geeft geen foutcodes weer.
Is er iemand die een idee heeft wat de oorzaak van bovenstaand probleem kan zijn?