Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen Lancer Wagon en vraagje...

Filluar nga batra, Shtator 25, 2016, 06:45:23 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

batra

Goedendag allemaal,

Even voorstellen:

Na een aantal jaar dik tevreden te hebben gereden in een Carisma GDI (waarbij ik geen enkel probleem heb ondervonden) pakte ik onlangs helaas iets te hard een paaltje mee. Te kosten van de reparatie wogen niet op tegen de waarde van de auto dus ik op zoek naar een andere Mitsu... Liefst op LPG aangezien ik toch zo'n 25-30K rij per jaar. Ik heb de Lancer altijd al een mooie auto gevonden maar op gas en met niet al te hoge km standen net boven budget. Uiteindelijk een mooie Lancer 1.6 invite gevonden met 290000 op de teller, een klein gokje, maar het is toch een mitsu he :)

De dealer gaf me een bijzonder mooie prijs voor mijn Carisma met schade en slechts 1 week resterende APK en na een proefritje voelde het goed. Hij zag er van binnen bijna als nieuw uit, wat vaak toch betekend dat iemand om zijn auto heeft gegeven. Geen schade, een kurkdroge motor, distr riem net gedaan en een gloednieuwe uitlaat. Er zat bovendien een keurig onderhoudsboekje bij tot 200k. De prijs was dusdanig dat ik het prima vond om hem eventueel een opknapbeurt kan geven van 4-5 honderd euro.

Hij had een aardig tijdje stilgestaan wat natuurlijk nooit goed is, er zat ook maar een heel klein beetje benzine in wat god mag weten hoe oud was. Op de terugweg schrok ik wel even, de lancer ging bokken (op gas en benzine) en met horten en stoten uiteindelijk naar huis gereden met het idee de volgende dag naar de garage te gaan. Volgende dag eerst even begonnen met een verse tank bp ultimate en een flink stuk op benzine gereden, daarna een kilometer of 200 op gas waarbij het bokken alleen in het begin 1 keertje terugkwam en daarna niet meer. Inmiddels flink wat gereden zonder verdere problemen.

Ik vind het een mooie auto voorzien van alle opties en comfort die ook echt heerlijk rijdt. Als het zo blijft ben ik zeker een spekkoper maar het bokken/inhouden zit me toch niet helemaal lekker. Wat denken jullie? Kwam dat door het stilstaan, of is het iets wat geheid binnenkort terugkomt? En moet ik preventief bijvoorbeeld bougies vervangen?

Gr. trouwe mitsu rijder.

EnnoE34

Zal vast een fijne opvolger voor de Carisma zijn.


Veel plezier er mee.

batra


Erwinp72

Bougies kunnen natuurlijk nooit kwaad.


Als de auto bokt en inhoud op gas kunnen het de uitstroompijpjes zijn van het gassijsteem, Inhouden op benzine misschien de injektor-onderbreker (nepper).
Heb je de compressie al eens (laten) meten?

batra

Hij is nu bij de garage. Ben benieuwd. Het inhouden en bokken werd gaandeweg weer meer. Met name op gas maar ook toch wel op benzine. Ik laat mijn garagemannetje eerst even zijn gang gaan. Ik zal hem je tips meegeven.


Thanks