Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Handzender colt 2007 inleren

Filluar nga martijnwcolt, Shtator 23, 2016, 01:41:01 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

martijnwcolt

Hi!

Ik ben Martijn 19 jaar en kom uit Harderwijk. Ik ben begonnen met een Mitsubishi Colt QS 1.5 2007. Ik vond dit een geweldige auto maar moest de auto om financiele redenen helaas wegdoen. Mijn ouders reden altijd in een Grandis. Sinds kort ben ik weer in het bezit van een Colt 2007 1.3 (net even wat zuiniger). Ik heb de auto gekocht in Duitsland en heb er flink wat aan geklust (deuken, velgen mooi maken, aux kabel inbouwen, antenne herstellen etc).

Nu heb ik een probleem. Ik kocht de auto met een lege batterij (zei de verkoper). Nadat ik de batterij vervangen heb doet de afstandsbediening het nog steeds niet. De auto start met de sleutel, en opend alle deuren wanneer ik hem ontgrendel bij de bestuurders kant (dus niet iets mechanisch lijkt me). Nu vraag ik mij af of het zo kan zijn dat ik de sleutel opnieuw moet inleren (synchroniseren). Of dat ik echt naar de dealer moet om de sleutel te laten programmeren of in het ergste geval een nieuwe moet kopen (€250,-). Ik ben een student en vind dit heel erg veel geld. Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Bedankt voor het lezen en uw eventuele hulp =)

Groetjes,
Martijn Westerink

Marcuz77

Klinkt alsof hij inderdaad opnieuw ingeleerd moet worden, maar ik heb geen ervaring met jou type auto.
Misschien dat je de vraag kan stellen via facebook als je dat hebt, anders is het wachten tot iemand anders antwoord geeft

ErikR

Dit probleem komt mij bekent voor!

Mijn afstandsbediening deed het nog wel toen ik de auto kocht. De afstandsbediening had we zichtbare slijtage aan de knopjes.

Maar na een jaar deed het knopje om te ontgrendelen het niet meer.

Ik heb het idee dat of de vorige eigenaar (s) niet voorzichtig genoeg was met de sleutel of dat de sleutel (te) snel versleten is.

Ik heb bij de dealer nagevraagd en die vertelde mij dat ik een nieuwe sleutel moest, of een nieuw binnenwerkje van de sleutel (wat ik ook een hoop geld vindt)

Nu open ik de deuren gewoon handmatig.

De deuren op slot kan bij mij nog wel met de afstandsbediening.

Waarschijnlijk zijn bij jou beide knopjes van de afstandsbediening (van binnen) stuk


Ehes

Voor mijn SpaceStar heb ik uit eigen ervaring het volgende ooit uitgevonden:


Het zou mij niets verbazen als een dergelijke procedure ook werkt bij jou auto. Alleen de OBDII connector moet je even zoeken in de auto.
Eindelijk de juiste procedure gevonden!!! Na zeer lang doorzoeken heb ik de volgende werkende procedure:
- zoek de diagnoseconnector (deze zit onder de bekerhouders, deze even eruit wippen met een schroevedraaier)
- sluit de deuren handmatig
- doe de sleutel in het contact en laat deze op "OFF" staan (NIET draaien dus)
- sluit PIN1 (zit geheel rechtsonder) en PIN4 (zit dus 3 postities naar links t.o.v. PIN1) kort met een stukje ijzerdraad of paperclip (let goed op, want de connector staat op zijn kop)
- draai de sleutel naar positie "ACC"
- de deuren reageren met open/dicht, de computer staat in "Program mode"
- druk 3x langzaam op de "lock" knop van de handzender binnen 10 seconden
- draai de sleutel naar de "off positie"
- haal het draadje/paperclip uit de diagnose connector

En uw handzender is weer klaar voor gebruik!!!! Deze procedure werkt bij mij 100% en is op mijn eigen spacestar uitgeprobeerd.

Ehes

Ik zie dat mij procedure niet te lezen is........ ;D  Nu nogmaals:



Eindelijk de juiste procedure gevonden!!! Na zeer lang doorzoeken heb ik de volgende werkende procedure:
- zoek de diagnoseconnector (deze zit onder de bekerhouders, deze even eruit wippen met een schroevedraaier)
- sluit de deuren handmatig
- doe de sleutel in het contact en laat deze op "OFF" staan (NIET draaien dus)
- sluit PIN1 (zit geheel rechtsonder) en PIN4 (zit dus 3 postities naar links t.o.v. PIN1) kort met een stukje ijzerdraad of paperclip (let goed op, want de connector staat op zijn kop)
- draai de sleutel naar positie "ACC"
- de deuren reageren met open/dicht, de computer staat in "Program mode"
- druk 3x langzaam op de "lock" knop van de handzender binnen 10 seconden
- draai de sleutel naar de "off positie"
- haal het draadje/paperclip uit de diagnose connector


En uw handzender is weer klaar voor gebruik!!!! Deze procedure werkt bij mij 100% en is op mijn eigen spacestar uitgeprobeerd.