Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Colt 1992 CA0 1.8GTI-16V

Filluar nga Koekjestrommel, Prill 30, 2016, 08:10:32 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

EnnoE34

Zal wel passen, alleen afgestemd op een ander wagen gewicht.

4Koen63

Oei dat is iets minder! Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb nog 4G63 zuigers en drijfstangen liggen.


Succes met de wederopbouw!

Koekjestrommel

Citim nga: 4Koen63 ne Gusht 14, 2016, 04:01:23 MD
Oei dat is iets minder! Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb nog 4G63 zuigers en drijfstangen liggen.


Succes met de wederopbouw!

Op het moment niet. Ga er een satria GTI blok inlepelen. Zou identiek moeten zijn kwa ECU/Spruitstukken etc..
Denk ook dat 4G63 zuigers lage compressie zijn? Terwijl 4G93 DOHC volgens mij hoge compressie heeft.

4Koen63

De atmosferische 4G63 heeft bijna net zo'n hoge compressie als een 4G93.
Succes met de rebuild!

Koekjestrommel

Kleine update.

Blokken zijn inmiddels binnen waarvan 1 in goede staat en de andere heeft hier en daar ook in het blok wat sporen van zand. (dist zit onder in de olie in het kleppendeksel zitten wat sporen en zaten ook geen bougies in dus wie weet wat daar in is gevallen....




Daarnaast heb ik interieur opgehaald en mijn Recaros opgeknapt. (wangen waren uitgezeten)
Zoals sommige wellicht van de aankoop nog kunnen herrineren (of even op pagina 1 de fotos terugzoeken) kocht ik hem kaal van binnen.
Eigenlijk lang zo er mee rondgereden omdat ik geen GTI interieur kon vinden. Resultaat mag er toch wel weer wezen. Gewoon weer compleet en netjes van binnen. Scheelt een hoop vind ik.





EnnoE34

Ziet er goed uit. En hoe nu verder?

Koekjestrommel

Citim nga: CarismaMSX ne Gusht 22, 2016, 08:38:05 MD
Ziet er goed uit. En hoe nu verder?

Krijg morgen nieuwe keerringen binnen+ pakkingen. Dan gaat het blok een motorstandaard op. Vervang ik de keerringen en de distributie en dan het oude blok eruit halen en deze erin hangen.

Hoop volgend weekend weer rond te kunnen rijden.

rickie1818

Yoeri,

volgens mij moet je 'm dan wel nog ff omkeuren aangezien dit blok een andere motorcode heeft.
Je wil straks geen gezeik krijgen met verzekering als er iets gebeurd....

EnnoE34

zijn toch allemaal 4g93 blokken? Ook de proton blokken?

Koekjestrommel

#54
Citim nga: rickie1818 ne Gusht 23, 2016, 04:23:30 MD
Yoeri,

volgens mij moet je 'm dan wel nog ff omkeuren aangezien dit blok een andere motorcode heeft.
Je wil straks geen gezeik krijgen met verzekering als er iets gebeurd....

Dat denk ik niet eerlijk gezegd. Zelfde blok (4G93). denk niet dat daar problemen zullen ontstaan. komt goed. die geldklopperij...

Citim nga: CarismaMSX ne Gusht 23, 2016, 06:12:11 MD
zijn toch allemaal 4g93 blokken? Ook de proton blokken?

ja allemaal 4g93 DOHC. exact tzelfde

4Koen63

Als je motorcode gelijk blijft hoef je niet te herkeuren.
Is me zelf verteld door een steekproefcontroleur van de RDW.

EnnoE34

Anders zou ik ook een probleem hebben met een GDI onderblok + MSX zuigers + MSX cilinderkop.

EnnoE34

Hoe staat het met de ombouw? Ben wel benieuwd naar de vorderingen!

Koekjestrommel

Citim nga: CarismaMSX ne Shtator 02, 2016, 09:16:19 MD
Hoe staat het met de ombouw? Ben wel benieuwd naar de vorderingen!

Nog volop bezig! alhoewel het einde in zicht komt. onderblok is zo goed als af. vanavond de kleppen nog inslijpen. Maandag komen kleppenseals binnen (dacht dat ze in de pakkingset zaten maar helaas...)

Zuigers mooi schoongemaakt en krukas ook. Blok is helemaal gespoeld en kop gevlakt. Onderblok zat was roest aan dus kaalgeschuurd en in de hammerite gezet.
Fotos zeggen meer dan woorden.










EnnoE34

Je bouwt het onderblok ook helemaal opnieuw op? Dus eigenlijk gewoon een gereviseerd blok er in dadelijk?


Wat voor drijfstanglagers ga je er in monteren? IK heb destijds voor King lagertjes gekozen. Doen het nog steeds goed. Mooi materiaal. Kostte ook niet echt veel. Te behappen. Partsbox uit mijn hoofd heeft ze geleverd. Zitten in Roermond (Coordsport).


Succes met de verdere opbouw