Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Chiptuning en vermogenswinst Mits Colt 1.5

Filluar nga Hal, Maj 19, 2018, 01:57:18 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Hal

Ik weet dat je via chiptuning  ca 12 PK vermogens winst krijgt, betekent dit dat de Mitsubishi colt 1.5 dan ipv 9,8 sec nu in 9  seconden naar 100 gaat, er wordt ook gezegd dat de motor stiller wordt  en iets zuiniger.... dat zou betekenen dat je dan de chiptuning gedeeltelijk of helemaal terug verdient? Momenteel rij 1 op 17, de auto heeft 125K gelopen en is uit 2005..


Stel de chiptuning levert 1 seconde winst op naar de 100 en is wat rustiger, stiller en de kosten overstijgen niet de 250 euro, dan overweeg ik zeker een chiptuning te doen...

[verwijderd door de beheerder]

Hal

Vtune Chiptuning Mei  € 250,00 All-in. Geachte Heer ,
Wij danken u namens Vtune Chiptuning voor uw interesse in onze diensten en offerte aanvraag. 
Waarom kiezen voor Vtune Chiptuning?
 

       
  • Heeft eigen programmeur, dus altijd tuning op maat.
  • Meer dan 25 jaar ervaring in alle facetten van chiptuning.
  • Voor iedere auto een oplossing.
  • 100% tevredenheidsgarantie, altijd 10 dagen testen, niet tevreden, geld terug!
  • 100% garantie op al onze uitgevoerde werkzaamheden.

Komt uw auto ook vermogen tekort, of voldoet hij niet aan uw verwachting? Vtune Chiptuning heeft voor iedere auto of bus een passende oplossing. Dat doen wij al meer dan 25 jaar. Wij zijn dan ook gespecialiseerd in Tuning op maat voor Benzine-motoren. Ook geven wij op al onze werkzaamheden een 100% tevredenheids-garantie. Vele klanten zijn u al voor gegaan zie rij-ervaringen van Vtune!

Uw Mitsubishi Colt 1.5i komt in aanmerking voor de Vtune "PIGGYBACK"

Deze "PIGGYBACK" is een digitale externe programmeerbare module die alle belangrijke elementen van uw motor aanstuurt.
Deze module wordt voorzien van eigen ontwikkelde software voor uw type motor. Moet mijn auto ook op de vermogensbank?
Het vermogen van uw Mitsubishi Colt 1.5i zal van 109 pk stijgen naar 121 pk.
Naast het vermogen zal ook de trekkracht toenemen, van 145 Nm naar 163 Nm. U zult tijdens de proefrit direct merken dat uw auto vlotter en soepeler zal aanvoelen.Een goede chiptuning valt of staat met de geplaatste software, VTune ontwikkelt zelf voor elke chiptuning de benodigde software met al meer dan 25 jaar ervaring.
   
Ook heeft de AUTOWEEK als onafhankelijke partij de Tuningmodules van VTune getest!
De VTune Piggyback!
 

       
  • Is géén standaard voorgeprogrammeerde Powerbox.
  • Wordt specifiek voor uw motor-type op maat geprogrammeerd.
  • Is 100% veilig, deze formule wordt al 20 jaar probleemloos wereldwijd toegepast;
  • Wordt vakkundig geplaatst en afgemonteerd.
  • Kan weer hergebruikt worden voor uw volgende auto, ongeacht het merk of model.
Installatie VTune "PiggyBack"
 

       
  • Gebeurt samen met de klant!
  • De monteur legt alle werkzaamheden duidelijk uit!
  • Na de programmering van de PiggyBack wordt deze geïnstalleerd.
  • De laatste stap is het leukste; tijdens een proefrit ervaart u de verschillen!
  • Werkzaamheden nemen ongeveer 1 tot 1,5 uur in beslag.
VTune Chiptuning all-in tarief
Een op maat ontwikkelde chiptuning voor uw auto bedraagt normaal  € 299,99
Tot en met Mei, Actieprijs   € 250,00 incl BTW en Garanties.

Direct een afspraak inplannen?


mmmm, is dit nu kloppend, svp ervaringen van jullie!

Leo

Het chiptunen van een standaard atmosferische motor is alleen maar geld verspilling.

Moderne atmosferische motoren komen al zo efficiënt mogelijk uit de fabriek.

Chupie

Voor zover ik heb begrepen (kan de site helaas niet zo snel terug vinden) zijn de motoren inderdaad al goed afgesteld maar wel zo dat de uitstoot beperkt zal worden, dus is er wel enige winst te behalen.


Met een piggyback zullen een aantal sensoren voor de gek gehouden worden om de motor zo een wat "rijker" mengsel te geven met een niet noemenswaardige vermogenswinst en een ander verloop van het koppel.


In de praktijk zal de auto misschien iets krachtiger aanvoelen doordat er meestal iets meer koppel in een lager toerental beschikbaar is maar het placebo effect zal daar het meeste aan toe voegen denk ik.

Hal

Dank je wel voor de antwoorden, vind wel als er daadwerkelijk een 10% vermogenwinst is dit je net een zet in de goede richting kan geven en 250- nog wel meevalt voor een stukje extra vermogenwinst maar je zou dit dan wel moeten merken in bijvoorbeeld van 0-100 niet in 9,8 sec maar bijvoorbeeld 8,9 sec...mocht de auto wat zuiniger zijn en rustiger lopen dan is dat een extra...mischien bel ik ze van de week even of ze hier garantie op geven????


Leo

Met 10% vermogens winst ben je niet opeens 1 seconde sneller naar de 100.

Deze goedekope manier van chiptunen houd alleen maar sensoren voor de gek.

Hun eigen dynobank word na installatie gewoon positiever afgesteld voor een gunstiger resultaat

Hal

#6
Dat is duidelijk Leo, dan maar eens niet doen ;) als ze dat konden waarmaken dan ik het zeker doen....



Entharion


Je kan wel tunen, maar dan kun je beter wat hardware vervangen, deze forum post kan je een idee geven;

https://www.sau.com.au/forums/topic/194033-how-to-get-more-power-from-a-naturally-aspirated-na-engine/


Honda motortjes, zeker uit de jaren '90 waren gebouwd voor hoge toeren.
Als ze die tunen proberen ze vooral de flow te verbeteren, andere inlaat, ITB/velocity stacks, uitlaat, katvervangers, andere nokkenassen en lichtere zuigers, kop polijsten e.d...


In hoeverre dat kan met een 4A91 weet ik niet, maar je zou kunnen beginnen met een luchtfiltertje :)

Hal

Dag Entharion, dank je, zat ik ook al aan te denken, maar welke moet ik dan hebben een open luchtfilter?, sorry ben een beetje erg een leek in dit gebeuren maar wel leuk de mogelijkheden te ontdekken!

Chupie

#9
https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/k-n-filters/c295.html?gclid=CjwKCAjw_47YBRBxEiwAYuKdw1v1Tkjkk_Q2Bjauu1cBVeYgb2ZxaK2knpFTMePb1FM-FJThn7H54hoCyyoQAvD_BwE


Geen grote investering maar ook geen grote perfomancewinst.


Een open filter trekt veelal te veel warme lucht naar binnen dus niet echt een optie tenzij je deze in de voorbumper plaats met hele goede piping want anders is dit weer je beperkende factor.


Of een motorkap met een inlaat scoren  :)

Hal

#10
Welke zou ik dan moeten hebben? dank je alvast! en heb je daar een voorbeeld van een motorkap met inlaat, laat ik net net een kleine schade hebben midden op de motorkap ;)

Leo

ik kan een k&n inlegfilter aanbevelen, een openluchtfilter is niet handig op een colt want de filter zit namelijk direct naast je motorblok en gaat dan warme lucht aanzuigen.

tevens zit de aansluiting van de luchtmassa meter vast in de luchtfilterbox.


Hal

Ok, moet dus deze zijn? naar alle waarschijnlijkheid, maar zie niet waar ik hem kan bestellen in Nederland :( https://hhsales.com/i-31084126-kn-filters-33-2881-air-filter.html  k&n filter 33-2881

Entharion

Citim nga: Hal ne Maj 22, 2018, 11:37:03 MD
Ok, moet dus deze zijn? naar alle waarschijnlijkheid, maar zie niet waar ik hem kan bestellen in Nederland :( https://hhsales.com/i-31084126-kn-filters-33-2881-air-filter.html  k&n filter 33-2881

Google naar het modelnummer, dit is bij mij de eerste hit:
https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/luchtfilters/c82/k-n-vervangingsfilter-mitsubishi-colt-1-3-gli-1468cc-33-2881/p451884.html?a=t4u/0/0/82/451884&gclid=EAIaIQobChMI-LHO7aSa2wIVUVXTCh084ApgEAQYAiABEgJvYfD_BwE

Van buitenland bestellen kan ook, binnen europa gaat het redelijk vlot. Zo'n winparts laat ook onderdelen uit duitsland komen :)