Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

hoe AVG op M laten staan en roest subframe

Filluar nga JanB, Maj 11, 2018, 08:50:45 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

JanB

dag,
Hierbij weer een nieuwe (blije) ASX rijder! Met veel plezier de eerste 1000 km gereden na vele jaren een ouwe trouwe Space Star te hebben afgereden. Via onze garage Wuco Oldenzaal een prachtige ASX uit eind 2013 met slechts 25000 km gekocht, zeer goed onderhouden.
Twee vragen:
- ik wil de benzineverbruik meter op M zetten, zodat de weergave op lange termijn gemeten wordt. Bij A begint ie elke keer opnieuw. Echter, als ik via de instellingen AVG van A op M heb gezet, staat ie de volgende keer weer op A. Is dat normaal? Ik zou verwachten dat zo'n instelling dan ook echt "vast" blijft staan op M.
- bij inspectie van de onderkant viel het me op dat het subframe en benzinetank al behoorlijk beginnen te roesten, kennelijk niet anti roest behandeld in fabriek. Rest van het chassis in perfecte staat. Is dat normaal na 5 jaar, zijn er meer ASX rijders die dat hebben?

[verwijderd door de beheerder]

Bert Bandit

Dat van je verbruiksteller weet ik niet.

Aangaande de roest, het is mij (nog) niet zo opgevallen eigenlijk. Al shet met name vliegroest is, zou ik me niet zo'n zorgen maken.
Ik heb op mijn andere auto (boodschappenkarretje) een veel zwaarder verroest subframe, en die gaat nog ieder jaar glansrijk door de APK.
Het is immers vliegroest op zeer dik plaatmateriaal.

Je kunt je dealer vragen het te verhelpen, maar dan moet het eerst allemaal uitgebouwd worden, dan stralen/poedercoaten, etc en dan weer monteren+uitlijnen.
Dat lijkt me in dit stadium wat overkill.

JanB

dankjewel Bert, nee het is wel iets meer dan vliegroest. vooral bij de las aanhechtingen van de buizen waarmee het subframe met de carosserie is verbonden. Maar ik heb dit intussen behandeld met Rustyco en daarme behoorlijk blank gekregen. Toen viel me op dat het roesten in 5 jaar al diep in de porien is doorgevreten. Zink spray er over en volgende week krijgt de ASX een volledig anti roest behandeling!

Subframe demonteren en behandelen gaat inderdaad wel erg ver... Dan laat ik m liever eerst doorroesten en na 10 jaar vervangen, dat is goedkoper ;-)