Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Ruitensproeier voor zeer zwak, tegelijk achter?

Filluar nga MarcelMAH, Maj 06, 2018, 01:46:47 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MarcelMAH

Hallo,


Ik ben Marcel en heb sinds oktober 2017 een Grandis uit 2007 vanwege de ruimte die ik nodig heb voor mijn ook in oktober geboren tweeling (meisjes, en heb ook nog een dochter van 5).


Ik heb al vanaf het begin problemen met de versnellingsbak, maar na meerdere keren bij de garage geweest te zijn (onder garantie) waarvan de laatste keer bijna 2 maanden(!!!) lijkt dat nu opgelost. Inmiddels is de garantie ook verlopen...


Van de week wilde ik de ruitensproeier gebruiken en deze was zeer zwak, dus eerste wat ik vandaag (jaja het is druk...) heb gedaan is het reservoir bijgevuld. Deze was tegen mijn verwachtingen in niet leeg.


Na wat verdere testjes blijft het resultaat hetzelfde, bijna geen druk, dus de straaltjes (4x uit 2 nozzles) spuiten tegen de ruitenwissers aan, maar wat me wel opvalt is dat als ik de ruitensproeier voor gebruik, ook achter gesproeid wordt, maar dat triggert geen ruitenwisser achter. Je kan achter gewoon apart aansturen en dan beweegt de ruitenwisser achter ook mee. Is dat misschien het probleem van de te weinig druk? Hoort achter niet te sproeien (ik vindt het iig onlogisch)? Zo ja, waar kan hem dit in zitten, want ik heb geen idee hoe dat werkt, gaat het in de aansturing fout of zit er ergens een klepje of zit ik er helemaal naast, maar wat is dan de oorzaak en nog beter, de oplossing?


Alvast bedankt voor de hulp.


Groeten,


Marcel

MarcelMAH

Om mijn eigen vraag ter lering en vermaak voor anderen te beantwoorden:


Achter de voorbumper zit verstopt achter een plastic flap (die ook rond het wiel gaat) een klein pompje gewoon in het ruitenwisser vloeistof resevoir geduwd.
Hierop zit een stroom connector en 2x een slang (voor en achter). Het pompje zorgt dus voor druk voor OF achter en dat was bij mij kapot.


Je kan een vervanger bestellen bij oa. Ali: https://www.aliexpress.com/item/Windshield-Windscreen-Washer-Pump-for-MITSUBISHI-Grandis-2004-2005-2006-2007-2008-2009-Twin-outlet-Front/32453244545.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2c8c4c4dyatawi


Het is zo simpel als stroom stekker en de twee geklemde slangentjes eraf, pompje uit de tank wringen, en in omgekeerde volgorde alles weer terug plaatsen.


PS. de plastic bescherm flap rond de band en onderkant bumper zit met die plastic druk pinnetjes vast, die kun je er uit halen door de binnenkast eruit te wippen.