Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Colt CZT Tuning probleem

Filluar nga MartinQ, Dhjetor 05, 2017, 08:15:25 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MartinQ

Vandaag is er bij mijn Colt een decat downpipe onder gegaan en de hoofdcat vervangen door een sportcat. Ook is de boost restrictor pill verwijderd. Alleen tijdens het remappen krijgen ze de foutcode P1963 er niet uit. Ze hebben bij dit bedrijf vaker Coltjes gemapped, alleen niet met die boost restrictor pill eruit. Geloof dat ze dan ook die foutcode kregen soms, maar deze was dan te verwijderen. Dit gaat bij mijn CZT niet.


Nu heb ik vanaf daar rustig naar huis gereden(file ook). Net toch ff klein testrondje gedaan want ik merkte dat ie toch normaal liep. Eerste paar keer flink op het gas had ik geloof ik vol vermogen(merkbaar meer dan eerst ook). Alleen toen ik het vervolgens nog een keer deed, merkte ik dat de auto minder snel in toeren klom. Vervolgens bij het stoplicht 600 toeren stationair maar en ging het motormanagement lampje aan.


Daarna contact uit en weer aan en probleem weg, auto reed weer normaal.


Toen rustig terug gereden naar huis, 1x even goed gas gegeven en toen sprong ie gelijk weer aan. Alleen gaat ie nu niet meer uit.


Maar weet iemand wat het zou kunnen zijn eventueel? Op de engelse czt fb wordt bijvoorbeeld beweert een verkeerde tune, of MAF sensor niet gekalibreerd(is dit wel nodig?)


Hoop dat iemand kan helpen  ;D

Leo

Dan lijkt het me handiger weer een boost restrictorpill te plaatsen en opnieuw te mappen als ze daar geen ervaring mee hebben.

Entharion

Citim nga: Prodemo ne Dhjetor 05, 2017, 08:15:25 MD
Vandaag is er bij mijn Colt een decat downpipe onder gegaan en de hoofdcat vervangen door een sportcat. Ook is de boost restrictor pill verwijderd. Alleen tijdens het remappen krijgen ze de foutcode P1963 er niet uit. Ze hebben bij dit bedrijf vaker Coltjes gemapped, alleen niet met die boost restrictor pill eruit. Geloof dat ze dan ook die foutcode kregen soms, maar deze was dan te verwijderen. Dit gaat bij mijn CZT niet.

Nu heb ik vanaf daar rustig naar huis gereden(file ook). Net toch ff klein testrondje gedaan want ik merkte dat ie toch normaal liep. Eerste paar keer flink op het gas had ik geloof ik vol vermogen(merkbaar meer dan eerst ook). Alleen toen ik het vervolgens nog een keer deed, merkte ik dat de auto minder snel in toeren klom. Vervolgens bij het stoplicht 600 toeren stationair maar en ging het motormanagement lampje aan.

Daarna contact uit en weer aan en probleem weg, auto reed weer normaal.

Toen rustig terug gereden naar huis, 1x even goed gas gegeven en toen sprong ie gelijk weer aan. Alleen gaat ie nu niet meer uit.

Maar weet iemand wat het zou kunnen zijn eventueel? Op de engelse czt fb wordt bijvoorbeeld beweert een verkeerde sensor, of MAF sensor niet gekalibreerd(is dit wel nodig?)

Hoop dat iemand kan helpen  ;D


Sowieso ff uitlezen, klinkt als een slechte tune...

MartinQ

#3
Hebben jullie enig idee wat de meerwaarde van die pil eruit geeft? Hogere boost maar maakt dit veel verschil? Qua pk's en nm? Hoeveel denken julllie ongeveer. Want als het toch merkbaar meer verschil geeft heb ik deze wel het liefst eruit.


Op de momenten dat ie nog wel goed vermogen gaf, ging ie ook wel erg rap namelijk.


Op de engelse CZT Facebook groep wordt inderdaad ook gezegd dat het aan de tune ligt.
Ook heb ik de MAP sensor een keer voorbij zien komen als mogelijke oorzaak. Hier heeft de tuner verder niks mee gedaan. Had dit wel gemoeten misschien?

Entharion

#4
Citim nga: Prodemo ne Dhjetor 05, 2017, 11:43:29 MD
Hebben jullie enig idee wat de meerwaarde van die pil eruit geeft? Hogere boost maar maakt dit veel verschil? Qua pk's en nm? Hoeveel denken julllie ongeveer. Want als het toch merkbaar meer verschil geeft heb ik deze wel het liefst eruit.

Op de momenten dat ie nog wel goed vermogen gaf, ging ie ook wel erg rap namelijk.

Op de engelse CZT Facebook groep wordt inderdaad ook gezegd dat het aan de tune ligt.
Ook heb ik de MAP sensor een keer voorbij zien komen als mogelijke oorzaak. Hier heeft de tuner verder niks mee gedaan. Had dit wel gemoeten misschien?


Tja als je een code krijgt dan zit die fout in de ecu en kun je dat uitlezen om te zien wat de fout(ongeveer) is.
Met deze info kan het nog steeds van alles zijn, het kan iets met de tune te maken hebben en misschien zelfs gevaarlijk zijn... Maar als je het zeker wil weten lees hem uit en ga dan kijken of je terug naar de tuner moet of iets anders moet aanpassen/vervangen om dit op te lossen.


De pil verwijderen zorgt ervoor dat de wastegate later dicht gaat, je boost wordt ermee verhoogd en heb je dus meer vermogen op hoge toeren, daarom halen ze hem bij de tune eruit.

MartinQ

#5
Het is helaas niet gelukt om de Colt stage 2 gemapped te krijgen met hun software. Binnenkort langs een tuner die wel Ecutek gebruikt. Netjes m'n geld voor dat gedeelte teruggekregen.


Dus de stage 1 mapping staat er weer op. Rijdt ook wel goed, maar het verschil met van de week toen de stage 2 er nog op stond is wel te merken, toen was het echt een raket, alleen schiet het natuurlijk niet op als die in limp mode schiet  :D .



Maar nu met de decat downpipe en 200 racekat is er ook merkbaar meer power, in z'n 2 bij max turbodruk wielspin met nat wegdek, had ik hiervoor niet.

Leo

#6
Dat is wel een nette service.

Er zijn 4 ecutek tuners in Nederland:
Ace-motorsports
Atm-chiptuning, alleen stage 1 en stage 1+
Ems tuning (hier sta ik al een paar maanden in de wachtrij)
Sky engineering

MartinQ

#7
Citim nga: Leo ne Dhjetor 10, 2017, 09:47:55 PD
Dat is wel een nette service.

Er zijn 4 ecutek tuners in Nederland:
Ace-motorsports
Atm-chiptuning
Ems tuning (hier sta ik al een paar maanden in de wachtrij)
Sky engineering


Er staat nu een stage 1 ecutek map op via ATM door de vorige eigenaar. Maar is ATM wel een goeie tuner?  Echt op maatwerk zeg maar net als ACE en bijvorbeeld EMS.
Het is net als ziptuning een beetje een alle merken tuner als ik het zo zie. Had heel even nog contact met Mark van de week maar daarna hoor ik weer niks meer helaas.

Leo

#8
Mark van ems heeft het veels te druk. Hoop in januari toch eindelijk eens aan de beurt te zijn

MartinQ

Vanochtend contact gehad met ATM in Rotterdam. Hij wordt in elk geval op de testbank afgesteld en indien nodig nog op de weg rijdend afgesteld werd me verteld. Ik moet een keertje dan langsrijden om in elk geval te checken welke file er precies op staat, want als het goed is is dat een stage 1 van ATM Eemnes. Er is een kans dat ze niet in bestand kunnen(no read file) en dan moet ik naar Eemnes, daar kunnen ze het dan beter doen.

Ook contact gehad met Ace motorsport, kreeg ik ook een goed gevoel bij. Die begon ook over de 3 port boost solenoid toen ik de upgrades opnoemde die er al op zitten, dus in elk geval duidelijk verstand van Coltjes. Hier gaat ie uiteraard ook op de Dyno maar willen ze ook een wideband lambdasonde plaatsen of iets dergelijks(gaatje voor de cat met adapter voor de wideband sensor, deze wordt daarna afgedopt), om het mengsel beter af te kunnen stellen.

Dus ik twijfel even tussen deze twee.  ATM zit ik op 500, ACE waarschijnlijk 900. Alleen ATM zit dus in Rdam en ACE in Zaandam. Dus zit nog even met waar laat ik het doen. Beide zijn Ecutek worden op de bank afgesteld

Leo

Voor een 3 port heb je wel grotere injectoren nodig.

Je turbo kan dan 1.5 bar draaien.

De tuner maakt inderdaad gebruik van een wideband lambda ter controlle.

Ze kunnen deze ook in de 2e lambda opening schroeven

Jeffrey

Jerry van ace is erg betrouwbaar, ik heb toen voor mark gekozen omdat jerry niet
Om de hoek zit. Als ik je mag adviseren zou ik inderdaad even laten checken wat voor tune erop staat, maar als ik mocht kiezen zou ik voor jerry gaan. Ik ga ergens in het nieuwe jaar ook eens naar hem toe, eens kijken of hij kan achterhalen waarom die van mij niet de gewenste pk's haalt dat wat mij beloofd is.

Jeffrey

Wat betreft de 3 poorts, die adviseren ze om een mooiere en strakkere boostlijn te krijgen. De 3 poorts solenoïde kan de druk beter vast houden als de standaard solenoïde, en de upgrade hiervan kan je eventueel hogere drukken draaien. Maar de echte reden dat ze hem adviseren is om de druk betrouwbaar te maken, de originele kan de druk niet zo goed vast houden bovenin, wat weer resulteerd in vermogensverlies. Wellicht is dat ook de reden dat die van mij zo doet.

MartinQ

Dus in principe zolang ze Ecutek gebruiken, met een wideband sensor meten en op de bank afstellen, zou ik goed moeten zitten? Beide (atm en ace) doen dat als het goed is.

Jeffrey

Dat klopt. Dus die zijn zeker te vertrouwen en je krijgt garantie.