Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Terugroepactie ASX ivm ruitenwissermotor en gasveren achterklep

Filluar nga Stephan, Nentor 12, 2017, 06:33:31 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Stephan

Gisteren ontvingen we een mailtje van de dealer over een terugroepactie voor de ASX. Gebleken is dat bij de Mitsubishi ASX de ruitenwissermotor defect kan raken, waardoor de ruitenwissers niet meer functioneren. Tevens kunnen de gasveren van de achterklep mogelijk plotseling defect raken, waardoor de achterklep onverwacht dicht kan vallen.

Hebben anderen deze mail ook ontvangen?

Wij hebben meteen via de site van de dealer een afspraak gemaakt en meteen gratis voor een dagdeel de nieuwe ASX als leenauto gevraagd. De reparatie zelf neemt ongeveer 1 uurtje in beslag en is uiteraard kosteloos.


Stephan

Een kennis van mij heeft ook een ASX, maar die heeft ook (nog) geen bericht ontvangen.

Hier nog wat info: https://www.terugroepactie.info/terugroepactie-mitsubishi-asx

Goosman

Nog niets ontvangen, en volgens ovi.rwd.nl komt ook mijn bolide in aanmerking. Ik wacht dus nog even af.

Stephan

Het grappige is dat bij ons kenteken in het RDW dan weer niets vermeld staat over een terugroepactie, maar wel een bericht van de dealer.  :)

Stephan

Ho, correctie... Vanavond is het er wel aan toegevoegd. Nu dus wel een vermelding op ons kenteken bij het RDW


willem40


Stephan

Ja, ik kreeg vandaag ook nog via de post van Mitsubishi Motor Sales Nederland een brief, dus heb nu van drie kanten info gehad.  ;D

Bert Bandit

Wij kregen gisteren alsnog de brief thuis.

Helemaal goed dus; nieuwe achterklepveren en een ruitenwissermotor-controle.

skunk

en ook wij waren weer de sjaak dat is terugroep actie 4 en 5 voor onze auto.


1 motor software controle en update
2 panorama dak inspectie ivm spontaan kunnen breken
3 vervanging achterklep ivm roest vorming bij kentenplaat
4 ruitenwisser motor
5 gasveren achterklep


Nog nooit zoveel terugroep acties gehad als met deze ASX  ;D

Bert Bandit

Dank Skunk... daar heb ik ook wat aan, want wij hebben de 1.6 Benzine ASX eigenlijk nog maar een maand of twee, dus zijn aan het inventariseren om hem perfect te maken/houden...

1 motor software controle en update


-->  Misschien alleen van toepassing op de diesel?

2 panorama dak inspectie ivm spontaan kunnen breken

-->  Via Mitsubishi gecontroleerd: deze controle is bij onze auto reeds uitgevoerd.

3 vervanging achterklep ivm roest vorming bij kentenplaat

--> Bij controle nu gezien dat wij wat roest hebben bij de ontgrendelingsgreep van de kofferbak en minimaal achter de kentekenhouder... Is dit wat ze bedoelen?

Heeft iemand hier misschien nog een brief van die ingescand kan worden? zou fijn zijn...

4 ruitenwisser motor
5 gasveren achterklep

--> voor deze twee punten inmiddels ook een brief gehad.



skunk

Citim nga: Bert Bandit ne Nentor 17, 2017, 09:18:56 PD
Dank Skunk... daar heb ik ook wat aan, want wij hebben de 1.6 Benzine ASX eigenlijk nog maar een maand of twee, dus zijn aan het inventariseren om hem perfect te maken/houden...

1 motor software controle en update


-->  Misschien alleen van toepassing op de diesel?

2 panorama dak inspectie ivm spontaan kunnen breken

-->  Via Mitsubishi gecontroleerd: deze controle is bij onze auto reeds uitgevoerd.

3 vervanging achterklep ivm roest vorming bij kentenplaat

--> Bij controle nu gezien dat wij wat roest hebben bij de ontgrendelingsgreep van de kofferbak en minimaal achter de kentekenhouder... Is dit wat ze bedoelen?

Heeft iemand hier misschien nog een brief van die ingescand kan worden? zou fijn zijn...

4 ruitenwisser motor
5 gasveren achterklep

--> voor deze twee punten inmiddels ook een brief gehad.





De motor software update was alleen maar voor de diesel motoren met 150pk. gelukkig voor jullie :)


Ik heb helaas geen brief van de vervanging van de achterklep. Als je boekje gewoon goed is afgestempeld voor de carrosserie controle door een Mitsu dealer dan moeten zij ook weten van deze actie. De eerste generatie van de ASX heeft allemaal het probleem van roestende achterkleppen wat ik begreep. Dit is gewoon een fabriek garantie alleen veel dealers doen dit niet omdat het een hoop gedoe is. Wij hadden een goede dealer die dit zag en meteen contact opnam met Mitsubishi Nederland. Ik was in een groepje van 10 auto's geloof ik.

Bert Bandit

Wij hebben de auto gekocht bij een Toyota dealer, en ik heb in het boekje kunnen zien, dat er wel netjes service is afgestempeld door de mitsubishi dealer, maar de carosserie controles (strategisch ergens verderop in het boekje opgenomen?) maar twee keer... :(

Dus dat kan wel eens een lastig verhaal worden dan?

Ik zal een dealer-afspraak maken, en het euvel daar laten zien. Denk dat dat mijn beste optie is.

skunk

Citim nga: Bert Bandit ne Nentor 17, 2017, 02:08:04 MD
Wij hebben de auto gekocht bij een Toyota dealer, en ik heb in het boekje kunnen zien, dat er wel netjes service is afgestempeld door de mitsubishi dealer, maar de carosserie controles (strategisch ergens verderop in het boekje opgenomen?) maar twee keer... :(

Dus dat kan wel eens een lastig verhaal worden dan?

Ik zal een dealer-afspraak maken, en het euvel daar laten zien. Denk dat dat mijn beste optie is.


Als je een beetje vriendelijke dealer hebt willen ze wel met je meedenken. Want dan hopen ze een klant binnen te halen.