Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

remblokken lancer 09 1.8 143 pk

Filluar nga Blue Sky, Tetor 17, 2017, 04:57:39 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Blue Sky

Ik zoek remblokken online voor de achteras maar ik zie verschillende maten van Bosch. Bij de ene set is de hoogte (1) 38,7 en bij de andere set 39,8 mm. Brembo heeft maar 1 set en die is ook 39,8 mm. Is dat de juiste mat? Waar halen jullie remblokken online?

Koekjestrommel

Winparts of via ebc. haal ik de mijne

Zou zelf niet voor bosch gaan. maar ieder zijn eigen smaak.

Blue Sky

Thanks. Winparts en ebc zijn nogal duur (brezan nog duurder) Auto-onderdelen24 en autodoc, setje van 4 van Brembo 24 € (tientje verzendkosten), bij ebc 60 €. Staan ook een aantal dubieuze merken bij, zelfs een setje voor een tientje. Denk dat die na 10 keer remmen al weg zijn  :)

Koekjestrommel

EBC ultimax is niet vreselijk duur en goede kwaliteit voor wat je betaald, heb zelf met TRW hele goede ervaringen icm brembo schijven.
Van de blokjes van brembo ben ik niet zo weg.

Weet niet of je dezelfde remmen hebt als een evo? anders kan je op viamoto redstuff of iets kopen, heb ik ook op de achteras van mijn evo. Heb voor yellow stuff maar dat gaat wel vrij hard voor de prijs. zonde voor op de weg te gebruiken eigenlijk.

En voor de prijs tja. Goed spul kost nou eenmaal wat.

De normale serie van mintex is overigens ook niet zo verkeerd voor de prijs, heb ze nu al een half jaar onder mijn gti zitten, toendertijd als nood. maar houden zich goed. kostte 15 euro geloof ik per as haha.

Maar TRW is betaalbaar en goede kwaliteit. gaan bizar lang mee en slijten je schijf ook niet als een malle. Als ik dan toch OEM replacement mag aanraden voor normaal straatgebruik dan is het TRW.

Blue Sky

Bedankt voor je reactie. Ik zal ook naar TRW kijken, ik heb verder geen evo onderdelen, tis allemaal nog standaard, het zijn de originele blokken nog ;-)


trancedrift

#5
De meeste merken in de lagere range zijn gewoon met elkaar vergelijkbaar, inclusief Brambo, Bosch etc. Ik heb zelf van van allerlei merken blokken gebruikt en ik kan je de volgende advies geven - Bosch, Brembo of ... Japparts - slijten en stoppen precies hetzelfde, veel , super veel meer belangrijk is - vervang je remblokken als je minder dan de helft in dikte zijn, ongeacht van de merk - voor twee redenen - de zuigers blijven te veel in de open, en twee, de klauwen kunnen makkelijk vast komen te zitten. Wat je moet doen is elke jaar de pennen eruit en opnieuw invetten, maar niemand doet dat natuurlijk. Dus achterklauwen komen best vaak vast te zitten, en dan worden de blokken veel te snel te warm, zeker als ze minder de helft van de dikte hebben. De dingen kosten tientje per kant en is half uur werk met max twee moersluitels nodig. Natuurlijk als je niet vies wil worden en naar de garage gaat ga je nog 100 euro werktijd voor betalen. Maar als je onderhoud vragen in een forum gaat stellen ik neem aan dat je niet bang zijn van klein beetje vuil op de handen :)

Blue Sky

Ik heb inmiddels een setje Brembo's uit Duitsland laten komen, voor alle 4 de wielen iets van 61 €. Moet nog even een geschikte dag vinden om ze eronder te gooien. Overigens bedankt voor de tips !