Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Boost restrictor verwijderen? en nog een vraagje

Filluar nga MartinQ, Tetor 04, 2017, 07:20:47 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MartinQ

Hey goedenavond


Ik had even een paar vraagjes. De afgelopen maanden even georienteerd wat en wanneer ik wat aan mijn CZT wil laten doen betreft uitlijnlijn etc.


Nu wil ik bij Mark Verhoeven een open downpipe eronder laten zetten ICM chip op maat. Alleen wat ik mij afvroeg. Kan ik het beste eerst dan een Scorpion catback eronder zetten, of kan dat ook na dat tune? Lijkt mij dat de tune dan niet optimaal is met standaard uitlaat er nog onder?


Ook heb ik de boost restrictor pill removal een paar keer voorbij zien komen. Iemand hier ervaring daarmee of is het beter om dat te laten zitten?
En als laatste: Maakt het nog uit of ik voor of na de tune een Front mounted intercooler monteer? Weet niet zeker of dit nog uitmaakt op de uitslag van de tune, lijkt mij niet?


O ja nog 1 laatste vraagje: Een scorpion catback resonated wil ik gaan bestellen(via ebay zag ik ze voor 374 pond) maar klopt het dat een deel van de originele uitlaat doorgeslepen moet worden, waarna je de scorpion catback eroverheen schuift?


Alvast dank :)


Chaoth

Na montage FMIC en uitlaat pas tunen. Ga je er waarschijnlijk meer uit kunnen halen.

Leo

Hoe meer mods je doet alvorens te chippen hoe beter.

Staat nu een volledige scorpion uitlaat te koop op facebook.

https://www.facebook.com/groups/mitsubishi.owners.club/permalink/10157031710454466/

Ik heb hem zelf ook incl. Decat pipes dan hoef je de orginele uitlaat niet door te slijpen.

Front mount intercooler heeft zeker zin. Mn colt is nog niet gechiped maar alleen met FMIC merk ik al een vermogens toename.

Boost restrictorpil ben ik ook benieuwd naar.


MartinQ

Die van de fb link. Kom ik dan nog wel door de keuring? Want daar is de hoofdcat bij vervangen toch?

Entharion

Het verwijderen van de boost restrictor kan goed gaan, maar in de meeste gevallen zorgt het voor een boost spike waar je een CEL van krijgt, vindt de motor niet zo fijn ;)

Leo

Ik plaats de hoofdcat gewoon terug voor de keuring.

Bij autos vanaf bouwjaar 2005 moet co worden uitgelezen via OBDII en niet via een sensor in de uitlaat.

De chiptune zorgt ook voor een aangepaste co regeling zodat je kunt rijden zondet 1ste kat

Jeffrey

Boost restrictor pil niet verwijderen zolang deze niet gemapt is. Dit omdat als deze wordt verwijderd de Turbodruk gaat pieken en het heeft geen zin bij een niet gemapte wagen, buiten storingslampjes die aan gaan.


Pre-cat verwijderen is zeker goed alleen ook dit moet gebeuren bij een remap, als je dit van te voren doet zal ook hierbij het storingslampje branden, dit omdat de voor en achter de pre-cat lambdasensoren zitten die dam verkeerde waardes meten.
Als je bij Mark Verhoeven de wagen laat ECUtekken dan zal hij je ook adviseren om bij hem de pre-cat te laten verwijderen zodat hij direct de software kan aanpassen. Aanpassingen aan de uitlaat is voor de colt zeker wel rendabel, hoe minder tegendruk hoe beter. Uitlaat zelf aanpassen kan ook na de remap, maar de katvervanger voor de eerste kat moet wel tijdens de remap.


Wat betreft je vraag over de intercooler, de originele van de czt is eigenlijk te klein, deze vervangen door een grotere voor de remap heeft zeker een positief effect op de remap, het scheelt ongeveer 10 pk met de originele.
Die van mij is door mark gemapt met een ECUtek remap, alleen is die van mij afgesteld op RON102 benzine. Op 98 en met een front mounted en andere uitlaat zal je tegen de 210+ pk zitten.
Ik zou mark even een mail sturen, of aanspreken via FB, hij kan je precies alles zeggen.

MartinQ

Citim nga: Jeffrey ne Tetor 05, 2017, 08:40:47 MD
Boost restrictor pil niet verwijderen zolang deze niet gemapt is. Dit omdat als deze wordt verwijderd de Turbodruk gaat pieken en het heeft geen zin bij een niet gemapte wagen, buiten storingslampjes die aan gaan.


Pre-cat verwijderen is zeker goed alleen ook dit moet gebeuren bij een remap, als je dit van te voren doet zal ook hierbij het storingslampje branden, dit omdat de voor en achter de pre-cat lambdasensoren zitten die dam verkeerde waardes meten.
Als je bij Mark Verhoeven de wagen laat ECUtekken dan zal hij je ook adviseren om bij hem de pre-cat te laten verwijderen zodat hij direct de software kan aanpassen. Aanpassingen aan de uitlaat is voor de colt zeker wel rendabel, hoe minder tegendruk hoe beter. Uitlaat zelf aanpassen kan ook na de remap, maar de katvervanger voor de eerste kat moet wel tijdens de remap.


Wat betreft je vraag over de intercooler, de originele van de czt is eigenlijk te klein, deze vervangen door een grotere voor de remap heeft zeker een positief effect op de remap, het scheelt ongeveer 10 pk met de originele.
Die van mij is door mark gemapt met een ECUtek remap, alleen is die van mij afgesteld op RON102 benzine. Op 98 en met een front mounted en andere uitlaat zal je tegen de 210+ pk zitten.
Ik zou mark even een mail sturen, of aanspreken via FB, hij kan je precies alles zeggen.


Thanks voor jullie reacties ;D   ;D


Wat ik van plan ben nu: FMIC en Scorpion resonated Cat back eronder gooien(beetje luiheid ook, maar geen zin/ om telkens de cat te verwisselen, ook niet zo 1 2 3 een brug tot mijn beschikking  :-* [size=78%])[/size]


De auto is nu wel gemapt btw, alleen een standaard mapping(180pk 270nm)


De boost restrictor pill verwijderen, doet Mark Verhoeven dat ook? En dan laat ik idd daar de precat verwijderen en de remap doen :)




Jeffrey

Zodra de auto bij mark wordt geremapt wordt ook de restrictor weg gehaald aangezien je dan meer druk gaat draaien na de remap. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.


Mark doet dat allemaal in 1 keer, en restrictor verwijderen, pre-cat verwijderen en mappen.


MartinQ


MartinQ

Even een oud topic omhoog schoppen  :D


Heeft een link of iets dergelijks naar een how to van de boost restrictor pill verwijderen?

Jeffrey

Stelt niets voor eigenlijk. Als je voor de auto staat heb je rechts je aanzuigbuis naar de turbo toe. Deze haal je los van je luchtfilterbak zodat je hem aan de kant kan leggen. Vervolgens zie je onder je aanzuigbuis een soort van elektrisch gestuurd klepje zitten ( boostsolenoid) waar 2 slangetjes op zitten ( Google intypen boostsolenoid ) dan zie je een afbeelding ervan. Het voorste slangetje haal je er vanaf en dan zie je in de klep een kleine versmalling zitten, dit is de restrictorpil. Eruit halen middels een naald of iets kleins wat in het gaatje past.


Nogmaals eruit halen bij een niet gemapte wagen heeft geen zin en leidt tot noodloop.


www.rpw.com.au/Mitsubishi-colt-ralliart-turbo-4g15-mivec

MartinQ

Citim nga: Jeffrey ne Nentor 03, 2017, 11:35:14 MD
Stelt niets voor eigenlijk. Als je voor de auto staat heb je rechts je aanzuigbuis naar de turbo toe. Deze haal je los van je luchtfilterbak zodat je hem aan de kant kan leggen. Vervolgens zie je onder je aanzuigbuis een soort van elektrisch gestuurd klepje zitten ( boostsolenoid) waar 2 slangetjes op zitten ( Google intypen boostsolenoid ) dan zie je een afbeelding ervan. Het voorste slangetje haal je er vanaf en dan zie je in de klep een kleine versmalling zitten, dit is de restrictorpil. Eruit halen middels een naald of iets kleins wat in het gaatje past.


Nogmaals eruit halen bij een niet gemapte wagen heeft geen zin en leidt tot noodloop.


www.rpw.com.au/Mitsubishi-colt-ralliart-turbo-4g15-mivec


Oke thanks! Ga ik er in elk geval even naar kijken, maar nog niet eruit halen.
Mocht ik hem bij EMS kunnen laten tunen kan ik het daar laten doen, anders moet ik het zelf waarschijnlijk doen en laat ik hem bij Celtemp tunen(gisteren geweest voor offerte). Krijg Mark nog niet te pakken via mail fb of telefoon.


Overigens is de colt wel al stage 1 gemapt(180 pk 270nm)

Jeffrey

Als deze al op stage 1 is gemapt dan heb je de restrictor ook niet meer erin zitten, anders haal je de 180 pk niet ivm met je geknepen Turbodruk. Heb je wel nog je katalysatoren erin zitten ??. Aangezien de eerste kat bij stage 1 normaliter verwijderd wordt.