Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen plus cruise control vraag

Filluar nga Kuikuhnek, Shtator 17, 2017, 02:58:58 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Kuikuhnek

Beste leden,


Mijn naam is Tibor en wij zijn voornemens een Outlander aan te gaan schaffen.
Ik woon samen met mijn vrouw en zoontje en hebben een hond. Wij wonen in de omgeving Utrecht.
Mijn oog is gevallen op de Outlander ivm de betrouwbaarheid en de ruimte.
Het budget is waarschijnlijk zodanig dat we voor het oude model gaan.


Ik heb twee vragen. In het oude model is de cruise control achteraf ingebouwd, als het er in zit. Is dit betrouwbaar? Want ik vind het toch wel erg fijn rijden zeker met vakantie.
Mijn volgende vraag is over het nieuwe model.
Die heeft zo een klep die je omlaag doet aan de achterzijde. Wij hebben een Mastiff die rond de 90 kilo gaat eindigen en met een loopplank de auto in moet. Kan dat klepje dat gewicht dragen? Dus de loopplank schuin op die klep en dan een hond van bijna 100 kilo daarop?
Als dat ja is dan is het nieuwere model nog te overwegen.
Ik hoor graag wat ervaringen en advies. Alvast bedankt.

Tom84

Klep van Outlander model 2007/2011 kan 200kg hebben.

Kuikuhnek


BriannNL

Bij het proefrijden kun je een eventuele cruise control natuurlijk testen.
De meest gemonteerde cruise controls in Nederland zijn van John Gold (dit zijn eigenlijk LITE-ON cruise controls, met een andere naam erop). Dezelfde zijn ook een tijdje verkocht onder de naam Waeco, maar onder de naam Waeco zijn ook minder goede verkocht.


Test de cruise control gewoon goed en check eventueel wat voor merk het is (aan het hendeltje kun je het vaak al zien). Als hij gewoon naar wens werkt, lijkt me er weinig mis mee. Mocht het ooit kapot gaan, dan zal dat vaak wel te repareren zijn, zeker in het geval van een John Gold/LITE-ON. Bovendien maakt de Outlander gebruik van een elektrisch gaspedaal en daardoor heeft de cruise control geen mechanische onderdelen. Aansluiting zal in het geval van een John Gold waarschijnlijk m.b.v. de CAN-bus gedaan zijn, dus kan ook weinig mee gebeuren (minder aansluitingen = minder kans op storingen).


Wat betreft veiligheid zijn John Gold / LITE-ON cruise controls prima. Er zit een hele lijst aan beveiligingen in. En mocht er ondanks dat alles toch iets mis gaan (maar die kans lijkt mij zo goed als 0) dan schakelt het contactslot de auto altijd nog af.