Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Ervaring Bosch Aerotwin Flatblades op Colt

Filluar nga Arrie56, Gusht 08, 2017, 06:31:04 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Arrie56

Mijn ruitenwissers aan de voorzijde zijn aan vervanging toe. Nu zie ik op diverse webshops dat het mogelijk is om Flatblades te plaatsen. Echter kom ik deze voor de Colt nergens tegen in het juiste originele formaat 650 en 280 mm.

Is het mogelijk om een ander formaat te plaatsen (650 en 350 mm)? Gaat dit goed als deze op de auto worden gemonteerd of loop ik dan het risico dat de kleine wisser boven het raam uit komt?


Anders worden het toch gewoon reguliere wissers :)

Chaoth

Bij mijn weten konden er idd geen flatblades op de Colt, omdat de kleine wisser er niet is in flatblade

Entharion

https://www.besteonderdelen.nl/bosch-1193962.html (BOSCH 3 397 008 638)


Deze heb ik erop zitten, werkt gewoon goed :) Alleen ff opletten dat je ze in de goede volgorde legt wanneer je ze van de ruit getild hebt, aangezien ze wat overlap hebben.

Leo

Ik heb mijn bosch aerotwins hier gekocht en bevalt prima:

https://www.nieuweruitenwissers.nl/


De kleine wisser is wel degelijk leverbaar in flatblade

BriannNL

#4
Ook ik heb Bosch Flatblades, zeer goede wissers. Alleen koop je ze een stuk goedkoper op Amazon.de. Voor ongeveer 15 euro (toen ik ze kocht waren ze nog ongeveer 20 euro). Gratis levering naar Nederland vanaf 29 euro. Je kunt trouwens ook voor de Nederlandse taal kiezen op de website, mocht je dat handiger vinden, rechtsboven.

Het Bosch nummer is 3397007504. De afmetingen wijken dus iets af, maar dat merk je absoluut niet. (Origineel zijn de afmetingen trouwens nog weer anders, maar dat bestaat aftermarket niet).

4Koen63

Beste ruitenwissers die er zijn.
Bij een goeie automaterialenzaak hebben ze "universele" van diverse lengten klaarliggen. Ik had ze ook op mijn Colt.

Arrie56

Bedankt voor alle reacties! Goed om te horen dat ze wel gewoon op een Colt passen :)

Via internet zijn ze denk ik toch een stuk goedkoper dan via een automaterialenzaak.

Dus welke maten raden jullie nu aan? Voor de bestuurderszijde: 600 en de passagierszijde: 340mm? Komt het dan goed uit op het raamoppervlak?


BriannNL

Ik heb dus deze besteld: https://www.amazon.de/Bosch-3397007504-SERIE-DI-SPAZZOLE/dp/B004AHM2A0/ Setnummer AR605S / 3397007504. Dat is 600 mm en 350 mm volgens de site van Amazon, maar ik zie dat het wisselt per site of er 340 of 350 mm staat.
Komen perfect uit met het raamoppervlak. Ik had toen vooral deze gekozen omdat uit de reviews bleek dat meerdere mensen deze met succes hadden toegepast op een Colt. En dat kan ik nu zelf bevestigen. ;D

Misty2008


BriannNL

Die met 34 cm zijn geen Aero Twins, maar gewone Twins (= normale ruitenwissers). De link in mijn eerdere post zijn de juiste voor een Colt CZ3, heb ik zelf ook.

Misty2008

Citim nga: BriannNL ne Gusht 13, 2017, 04:52:20 MD
Die met 34 cm zijn geen Aero Twins, maar gewone Twins (= normale ruitenwissers). De link in mijn eerdere post zijn de juiste voor een Colt CZ3, heb ik zelf ook.


deze dus ?
https://www.amazon.de/Bosch-3397007504-SERIE-DI-SPAZZOLE/dp/B004AHM2A0/

BriannNL

Klopt helemaal. Er is nu ook nog een exemplaar als Warehouse Deal (onder gebraucht). Dat zijn artikelen die teruggestuurd zijn en waarvan de doos dus open is geweest, of waar een krasje op zit. Dan heb je ze helemaal voor zacht prijsje.

Misty2008

Citim nga: BriannNL ne Gusht 13, 2017, 07:48:04 MD
Klopt helemaal. Er is nu ook nog een exemplaar als Warehouse Deal (onder gebraucht). Dat zijn artikelen die teruggestuurd zijn en waarvan de doos dus open is geweest, of waar een krasje op zit. Dan heb je ze helemaal voor zacht prijsje.


Heel bedankt voor je tip ook mbt Warehouse Deal , ik was nu totaal 15 euro kwijt  ;D

BriannNL


Arrie56

Ik heb ze inmiddels ook besteld en op mijn Colt geplaatst en doen het perfect :)

Ze staan ook een stuk mooier dan de normale ruitewissers.

Helaas kwam de Warehouse tip voor mij wat te laat  :'( Maar een goeie voor als ze weer aan vervanging toe zijn!