Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Slechte radio ontvangen Colt CZ3 2009

Filluar nga Arrie56, Maj 16, 2017, 07:06:30 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Arrie56

Sinds kort heb ik een 2dehands Colt gekocht waar ik zeker tevreden mee ben. Enige wat mij toch opvalt is dat de standaard inbouw radio regelmatig slechte ontvangst heeft en stoort. Zowel op de snelweg als binnen de bebouwde kom, in de Randstad ;)


Daarnaast vind ik de standaard speakers ook heel erg dof klinken en komt het geluid voor mijn gevoel voornamelijk van links. Nu heb ik heb al een beetje met de instellingen zitten spelen maar het wordt er helaas niet heel veel beter op.


Raden jullie een setje vervangende (voor) speakers aan en is er wat te doen aan de radio ontvangst?


Auto is overigens volledig standaard.

BriannNL

Ik zou je aanraden een andere radio in te bouwen (in ieder geval in de Colt's tot 2008 is de originele radio simpelweg niet geweldig, ik weet niet of het nieuwe type beter is). Je kunt daarvoor een adapter (rand) kopen die er origineel uitziet. Met een bijbehorende adapterkabel kun je de nieuwe radio eenvoudig aansluiten. Tip: de originele radio kun je eenvoudig verwijderen door met een twee platte voorwerpen in de daarvoor bedoelde gaatjes te steken. Daarmee ontgrendelt hij en kun je hem naar voren trekken. Je hebt daar ook 'sleutels' voor, wellicht dat die ook bij de nieuwe radio van je keuze geleverd worden.


Toen ik de originele radio van mijn Colt uit 2008 heb vervangen door een redelijk eenvoudige JVC, is het geluid er een stuk op vooruit gegaan doordat hij een stuk beter in te stellen is. Bovendien kun je dan ook USB gebruiken.

Leo

de standaard radio en speakers zijn niet van top kwaliteit.

https://www.youtube.com/watch?v=Mrzycsd4xAM

naast een ander frontje heb je ook adapter kabels nodig voor de stuurwielbediening

ik ga ze binnenkort bestellen bij navishop

http://navishop.nl/

Arrie56

Helaas ben ik zelf niet zo heel technisch. Maar als ik zie wat voor kosten erbij komen om een andere radio in te bouwen (adapter + radio, en hoe zit het met de Mode knop voor het display?) stel ik dat nog even uit.


Zou een andere  (langere?) antenne het radio signaal kunnen verbeteren? En zal met een setje andere voor speakers het geluid al beter worden? Dat is nog relatief goedkoop en eenvoudig te doen.. :)

Leo

De mode knop van de radio komt dan te vervallen.

Andere speakers is natuurlijk een optie maar gezien de ruimte moet je dan gaan werken met adapter ringen

BriannNL

Een basic maar goede radio heb je al voor zo'n €60 en zo'n adapter al voor €17 inclusief verzending (http://www.ebay.nl/itm/Radio-Blende-fur-Mitsubishi-Colt-CZ3-ISO-Set-Einbau-Rahmen-1-DIN-Adapter-Kabel-/401006954798).


De mode knop is er dan inderdaad niet meer. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of de 2009- Colt ook zo'n functie heeft, maar bij de versie voor de facelift kun je wel de weergegeven info wisselen voordat je start. Zie ook hier: http://www.mitsubishi-forums.com/74-2003-colt/11357-electronic-hidden-menu-colt-cz3.html#post48862


Wat de antenne betreft durf ik je niet te zeggen of een andere antenne verbetering zal brengen. Ik luister eigenlijk nooit radio in de auto, dus ik weet niet eens hoe goed de ontvangst bij mijn Colt is.

Leo

#6
sow dat is een stuk goedkoper zeg, ga ik zelf ook eens even zoeken.

de link van ebay is voor facelift modellen vanaf 2009

helaas heeft de verkoper geen 2 din panelen :(


Leo

DAB is wel een mooie oplossing voor de slechte ontvangst.

Chaoth

DAB dekking is ook nog niet perfect. Super irritant als radio steeds schakelt tussen DAB en FM. Steeds onderbreking in muziek. Daarom heb ik DAB uitgeschakeld.

Misty2008

ik heb bij Navishop.nl een goed voorstel gekregen voor de pioneer MVH-x580DAB
Het is helaas een pdf bestand en te groot om het forum te zetten.
Begrepen dat de speakers dan ook een beter geluid geven