Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

TranceDrift CY Lancer 1.8T Topic

Filluar nga trancedrift, Shkurt 22, 2015, 11:40:38 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

trancedrift

Ik zat vandaag te spellen met led lampjes in de Colt... ik moet zeggen dat de resultaat ziet goed uit maar is totaal waardeloos qua lichtbeeld :) Deze ledjes zijn bedoeld voor DRLs maar de Colt heeft geen zekering doos in de motorruimte... er wordt aan gewerkt.





Maar natuurlijk, de Lancer. Die krijgt binnenkort een grote upgrade. Eindelijk, een Big Brake Kit van Ceika met 330mm schijven een een heleboel zuigertjes.


Dit is een generieke afbeelding, die van mij zullen groene klauwen zonder gekleurde logo hebben en zwarte full floating slotted schijven, geen doorgeboorde schijven. 6 pot 330x32 voorin en 4 pot 330x28 achter, met 700 degC rated remblokken dus vergelijkbaar met de XP8 dat ik nu gebruik. Ik zal waarschijnlijk bijna tegen de volume limiet van mijn huidige master cilinder aanlopen dus ik ben ook op zoek naar Evo X master cilinder.



De Lancer heeft recent ook een nieuwe BOV gekregen - Synapse Synchronic BOV. Is een vet ding, maar een bitch om te tunen voor optimaal prestaties. Bijna klaar met opstellen. Geen gemonteerd foto's :) veel te druk, maar ik ga zeker foto's maken nadat ik klaar met alle aanpassingen ben.





4Koen63


trancedrift

#62
Oh man, wat zijn kleine auto waardeloos :) Zo weinig plek in de motorruimte. Ik ging gisteren de brandstoffilter en gloeibougies van mijn diesel Coltje vervangen, maar ik had al spijt maar 10 minuten na start. Om de filter te bereiken moet je de ruitenwissers demonteren met de complete plaat boven op de motor. Nou, 1 uur later had ik de filter vervangen, met al de bijgekomen problemen daarmee - originele krimp slang klemmen van mercedes die die los te krijgen zijn en zulke dingen. Maar de gloeibougie OMG, je moet de complete commonrail injectie systeem demonteren om bij de k bougies te komen... Op gegeven moment heb ik het gewoon opgegeven en alles terug gemonteerd met maar de helft van de geplande werk gedaan...

Vandaag staat op de lijst nieuwe intercooler voor de Lancer - Evo X exemplaar als update op mijn huidige Ralliart intercooler (X is breeder, hooger en dieper)


Vorige weekend naar Nurburing met Koen geweest. Ik ben verliefd op de track, maar volgende keer zeker niet op een zonnige weekend dag - het was veel te druk





En een video


https://youtu.be/wIYOXPuEfWU


En een fail video :)


https://youtu.be/v5q6y3_3rRQ




Wat foto's van de achter 4-pot remklauwen :)









2x28 en 2x32, genoeg remkracht denk ik voor de achterkant. Natuurlijk ze zijn geen Brembo's, dus geen stofhoesjes op de zuigers. Maar de zuigers zelf zijn RVStaal, en de auto zal niet dagelijks gebuikt worden, dus wat mij betreft geen probleem.




Het verschil tussen de nieuwe achter remmen en een van mijn oude achter schijven als voorbeeld


Chaoth


trancedrift

Oke, intercooler vervanging ging ook niet helemaal soepel. Ik moest misschien al vantevoren checken of de diameter van de verbindingen hetzelfde is... het is ook niet heel moeilijk om te veronderstellen - kern van 2.25 inch naar kern van 2.5 inch, kans is groot dat de pijpen zijn ook hetzelfde maat.. Dus nu staat de auto even zonder intercooler, een aantal pijpen zijn al afgesneden om alles passend te krijgen, en bestelling is geplaatst voor twee overgangen van 57mm naar 63mm.


Maar de intercooler is inderdaad echt twee keer zo groot 609 cc naar 300 cc.





Ik had nooit foto's van mijn olie koeler gemaakt (nog met de oude intercooler erop):



















trancedrift

#65
Beter je Cusco lower control arm brace tegen de curb dan je versnellingsbak :)





Nieuwe intercooler zit er op










En natuurlijk de cherry on top, mijn nieuwe velgen Rota Fighter Drift (aka Rota DPT) 18x9.5 met 245/40/R18 banden. Velg + band combo voelt lichter dan beide mijn huidige velgen sets, ik ga ze deze week allemaal uitwegen.








Banden zien een beetje ge-stretched uit, maar 245 is gewoon de minimale breedte voor 9.5j dus is nog steeds binnen de aanbevolen waardes. Pas vorm achter is nog niet perfect maar ik ga deze week aan de uitrollen van de spatborden werken.

En nee, banden steken nog niet uit dus geen flares nodig :) Maar ik begin aan Evo X wide body te denken


4Koen63


trancedrift


Marcuz77

hahaha zag het filmpje al voorbij komen op fb, reed die goed met nieuwe remmen en intercooler?

trancedrift

Nee, nieuwe remmen staan nog niet op. Zit nog te wachten op meer spullen zodat alles in keer kan monteren.


Ik denk dat ik heb ook andere uitlaat nodig, omdat de huidige Evo X oem uitlaat is veel te stil, klinkt als electrisch auto op die filmje :D



4Koen63



4Koen63

Mooi, Cliootje RS voorbij vliegen heujj!

trancedrift

Bad boys voor de voorkant ook binnen, helaas niet met de juiste rotor hats - semi floating in plaats van full floating :/



trancedrift