Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

TranceDrift CY Lancer 1.8T Topic

Filluar nga trancedrift, Shkurt 22, 2015, 11:40:38 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

trancedrift

Het wordt tijd om een aparte project topic van de auto's te maken.


Lancer CY0 1.8T Intense geschiedenis:
http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php/topic,9177.0.html


Eclipse D22a 2.0 GS Targa (gone)


Colt Z30 1.5 DI-D


Beide auto's in het kort:


Lancer







motor:
4B10 basis, 1800 cc
Evo X 4B11T nokkenassen + Brian Crower 4B11T klepveren (7500 redline)
Cosworth 4B11T 1.3mm MLS koppakking met ARP 4B11T headstuds
NGK BKR87EIX bougies
4B11T 560cc injectoren en Evo X 215 lph brandstofpomp
Torque solution 75A motorsteun


aan de inlaat kant:
3" AEM Ralliart Short ram intake
4G69 gasklephuis met omgewisseld besturing mechanisme
2.5" core Ralliart intercooler 2.75" core 605 cu.inch Evo X intercooler
2.5" hard UICP & LICP
stock Ralliart BOV (kunststof)
Synapse Synchronic BOV (modified for low boost)


aan de uitlaat kant:
stock Ralliart uitlaat spruitstuk, turbo elbow en downpipe
stock TD04HL-15T-7
Ultimate Racing 3" Evo X highflow cat
stock Evo X catback dubbel uitlaat (for de APK)
Straight pipes met twee resonatoren


Evo X GSR ECU met EDM tuned rom
Dubbel Single manual boost control  Grimmspeed 3-port ecu aangestuurd boost controler, boost is vlak 0.85bar van 3000 tot 7500 toeren


Prosport AFR wideband en boost gauge
RaidHP olie druk en temperatuur gauges


Mocal 16 rij en oliekoeler met 80* thermostat en on-demand ventilator

Chamberd Oil catch can met PCV delete


onderstel en remmen:


Tein Street Flex schroefset met 9/7 kg veren
stock front strut bar
Cusco rear strut bar
Cusco front lower control arm brace
Whiteline 26mm adjustable front anti roll bar met Whiteline 10mm endlinks

Whiteline 24mm adjustable rear anti roll bar met Whiteline 10mm endlinks


Ceika BBK - 6 pot front 330x32, 4 pot rear 330x28 semifloating disks
Ralliart/Outlander voorklauwen met 294mm schijven, en RA/Outlander achterklauwen op Lancer 256mm schijven
HEL stallen gevlochten remleidingen
Motul RBF600 remvloeistof
Performance friction ZRated Ferodo DS.UNO voor en Ferodo DS2500 achter remblokken


Evo 4 en 6x  Evo 7 17x8 Enkei velgen
Rota Fighter Drift 18x9.5 +35 velgen
ATS DTC motorsport 18 x 8.5 +35 velgen


exterieur en interieur:


Evo X replica spoiler, vortex fins en veel stickers :)


Rode kunstleer binnenpanelen en heel veel geluiddemping overal




Huidige tuning vs laatste dyno in november 2014:

Rode lijn is gekalibreerd naar deze dyno uitslag - daarom deze correction factor 1.27 (log is hetzelfde dag, onderweg naar de dyno):



Motorruimte










buiten:


[/size]








trancedrift

#1
Eclipse

Er zijn niet zo veel Targa 1G Eclipses en dat is het grootste voordeel van deze auto :) Ziet veel beter uit op foto's dan in het echt maar is wel leuke speelgoed.



motor:

4G63, high compression, 150 pk
verder niks bijzonder, maakt redelijk vermogen pas na 5k rpm maar blok heeft wel potentieel


Inlaat is stock, maar uitlaat heeft Megan cat-vervanger.. leekt van beide kanten :D meer belangrijk er zit een bypass valve erop dus die kan goed luid zijn
(natturlijk veel geluid vertaald zich niet echt naar versnelling)



onderstel en remmen:

Gele Koni's met Cobra verlagingsveren, op 235/45R17 en Enkei Evo 8 velgen
Megan Racing voor en achter strutbars


Terwijl sommige mensen denken dat super hard demping "snel" is, is dat niet helemaal waar omdat je moet kunnen sturen. Harde dempers hebben ook hoog kracht veren nodig dus er zullen verbeteringen op deze setup komen.


En natuurlijk, nog wat verse foto's
















trancedrift


trancedrift

#3






Chaoth


trancedrift

De enige goed verkende verstraler is nu ook weg :) verder niks

Entharion

Je dacht even dat je hem weer had toen je onderstuur kreeg of niet? :P

Gelukkig valt de schade mee :)

trancedrift

Het is maar speculatie alleen maar ik denk dat ik kon het misschien wel redenen als ik kon schakelen naar tweede en vol gas gaan na de eerste overstuur, dan zoude ik maar meer onderstuur krijgen en uiteindelijk grip terug krijgen. Maar het is if - if. Ik had wel zoiets gedaan later, op de laatste video, begin vanaf minuut 17:00 - ik probeer dan Gerlach en Hugeholtz in z'n derde te nemen en direct bij insturen in bocht drie ging ik glijden op hetzelfde manier maar sneller - onder-overstuur slinger dat blijkbaar heel typisch is voor een slecht geveerde D22A Eclispe, en toen kon ik het heel rustig corrigeren en snel terug naar tweede om de bocht uit te rijden zonder tijdverlies. Maar ja, je leert met ervaring en deze auto is geen makkelijke op huidige onderstel toestand.

trancedrift

Misschien wordt de Lancer test op TT Assen toch uitgesteld...





of met winterbanden eronder...?

4Koen63

Mooi getekend boos gezichtje :P :P


Verstraler linksvoor heb ik nog wel voor je ;)

trancedrift

#10
Ik heb twee dezelfde nodig :) Ik heb al universele 4x4 verstralers gevonden voor weinig, en getest, ze passen perfect dus ik ga ze over de weekend monteren.


Inmiddels ook wat gele tint folie over gedaan:





En ook de Lancer mistlichten met de gele folie gewrapt






4Koen63

Heel vet ja die gele folie :) Ik had ze ook geel gefolied maar moest het verwijderen voor de apk.


Beter had ik gewoon de lampen los kunnen koppelen want ze hoeven niet verplicht te werken.

trancedrift

Nou, ja.. Groot licht is verplicht bij APK keuring, maar mag gewoon geel zijn "Kleur van de lichten moet wit of geel zijn" Echter het probleem is de folie zelf, je mag ze niet beplakken. Maar aan de andere kant hadden ze geen commentaar over mijn gefolied achterlichten op de Lancer omdat de doorzichtigheid heel goed bleef.Gele glas mag ook, dus voor zover het als gele glas eruit ziet moet het geen probleem zijn.

trancedrift

#13
Afgelopen weekend ben ik bezig met de lichten van beide auto's geweest.


Lancer heeft nu DRL Leds in het plaats van het groot licht, aangesloten met 5 pollig relais. Normaal dimlicht gaat aan -drl's uit.





Zekering doos en omgeving, twee extra relais aan het buitenkant - een voor drl, andere voor olie koeler ventilator, die gaat aan met een knopje binnen, maar alleen als het motor aan is. alles netjes met extra zekeringen en zekering spliters.





Inmiddels ook klaar voor 20 maart, hoofd seizoen opening op Zandvoort VrijRijden





Nu nog extensies voor de afstelknopjes van de achter Tein dempers inbouwen.




Eclipse was ook niet vergeten, accu zit nu eindelijk vast. Alle lichten staan nu erop, goed gericht ook.











Stadslichten zien een beetje blauw uit, maar het is maar tijdelijk :) Verstralers zijn ook redelijk geel, foto is niet echt perfect.


Ook wat aanpassingen van binnen - Boss kit en sportstuur, straks ook een rode aluminium pook knop





Eclipse heeft ook nieuwe bougies gekregen. Oude zaten redelijk vast dus er kwam WD40 ter redding.. BPR7EIX zitten nu in, en wat een verschil ook met de oude BPR7ES, iridium over kopper everyday. Auto heeft ook nieuwe lucht filter, en er komen nog meer reparaties op de inlaat luchtwegen omdat iemand in het verleden had besloten om de auto te """tunen"" door een grote gat in het inlaat slang na de MAF uit te snijden...

trancedrift

#14
Eclipse wordt beter en beter, uitlaat heeft weer katalysator erop en alle lekkende verbindingen zijn afgedicht met gumgum.  Auto is bijna klaar voor apk, accu zit veer vast, uitlaat is gas dicht, alle lichten werken goed. Alleen er is nog steeds 50% verschil in de achterremmen en dat werd niet opgelost met zuiger beweegbaar maken dus daar zal ik extra tijd aan moeten besteden.

Meer belangrijk, Eclipse is nu beter te sturen en rijden in het algemeen - ik heb de oude oem veren van de Lancer aangepast en achter op de gele Koni's van de Eclpise gemonteerd. Resultaat is dat je kan nu de demper voor het eerst ook horen werken.



Zachte verlagingsveren - slecht voor je dempers



Lancer CY veren onder een Eclipse :) werkt verrassend goed. Veren zijn dikker en harder, maar door de lineare veerweg hebben ook veel meer bruikbaar range



En zo zit de Eclipse nu