Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Luide knal met rook airbag links en gordel zit klem

Filluar nga Dimis2210, Janar 30, 2018, 09:08:40 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Dimis2210

Beste forumleden,


Mijn naam is Dimis en ik heb mij speciaal aangemeld om deze vraag te stellen. Niet zo netjes van mij maar ik kon nergens anders over mijn 'probleem' praten en antwoorden vinden.

Vandaag gebeurde iets raars. Ik startte de auto en wilde mijn gordel aantrekken. Ineens hoorde ik een enorme knal aan de linkerkant. Het klepje van de gordel sprong los en sindsdien zit mijn gordel muurvast (ik kan hem niet aantrekken). Ook kwam er rook vrij waar de airbag zit aan de zijkant bestuurders kant. Ook brandt nu het SRS lampje op mijn dashboard.


Morgen vroeg ga ik even kijken hoe het eruit ziet bij daglicht en probeer ik e.e.a. los te schroeven. Ik vraag me af of iemand ooit een dergelijk probleem heeft gehad, op Google kan ik niks vinden. Dat de airbag misschien kapot is is nog niet zo'n groot probleem. Maar als ik wil rijden binnenkort wil ik wel graag de gordel om kunnen doen.


Alvast bedankt voor de genomen moeite als u reageert.

Mitsubishi Carisma GL 1999 (benzine)

Willyv

dat wordt airbag vervangen, die is half-afgegaan nadat je iets te hard aan je gordel trok.

Dimis2210

Bedankt voor je snelle bericht. Maar is dit een gok? Ik heb nog nooit gehoord van een airbag die afgaat terwijl er aan de gordel wordt getrokken. En ik trek niet hard aan mijn gordel trouwens. En hoe zit het dan met de gordel. Kan ik die blootleggen en op 1 of andere manier weer uit laten rollen?

Chaoth

Gordel moet vervangen worden. Het aanspanmechanisme is om de een of andere reden afgegaan.

SRS lampje brandt omdat de airbagmodule nu defect (werkt maar eenmalig bij afgaan) is.

Dimis2210

Bedankt voor de reacties. Ik heb alles even losgehaald en ik kon de gordel zomaar herstellen. Hij doet het nu weer goed. Alleen de airbag aan de zijkant is nog een probleem maar dat maakt nu even niet uit.

Chaoth

Je gordelspanner werkt maar eenmalig! Als deze is afgegaan moet je de gordel vervangen. Doe je dit niet en krijg je een aanrijding, dan spant de gordel niet aan en loop je verhoogd risico op (ernstig) letsel! Dus verzeker je ervan dat jouw gordel een dergelijk mechanisme heeft of niet.