Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project Eagle1982 Carisma GDI

Filluar nga Eagle1982, Qershor 18, 2011, 11:49:12 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Eagle1982

Ik kon het niet laten om met mijn eigen dashboard te knutselen.
Het was even stoeien mar het is dan toch gelukt.


Zoek de verschillen:


Voor:



Na:



Om het lcd display negatief te krijgen heb ik 1 van de polariserende plaatjes omgedraaid.
Dit was nog een hele klus omdat het plaatje verlijmd is aan het display.
Na het verwijderen van het plaatje moest ik eerst de lijmlaag van het plaatje verwijderen om het omgekeerd weer terug te plaatsen op het display.


Maar het is dus gelukt met bovenstaand resultaat.

Eagle1982

Minstens net zo duidelijk als op de foto  ;)
Ik vond het andere net te fel tijdens het rijden, dat grote felle blauwe vlak in het dashboard.
Dit is perfect zo, nog  mooier zou zijn dat alleen de cijfers oplichten en het vlak er om heen gewoon donker blijft.
Denk dat ik dat nog wel kan redden met filtering op de achterkant van het display.


Chaoth

Mooi gedaan, Eagle..

Ook wel iets voor mij :D

Eagle1982

Heb ook achter de kachelbediening de 2 T5 pitjes vervangen.
Maar ik ga dit denk ik nog anders doen.
Het was een drama om die leds met fitting hier in te krijgen, te weinig ruimte.
Ga ik er ook meteen voor zorgen dat het rood in de temp. knop terug komt.


Verder ga ik nog alle schakelaartjes bij langs (spiegelverstelling, koplampverstelling, raambediening, achterruitverwarming en mistlicht)

Eagle1982

Led is compleet ongevoelig voor trilling en mechanisch sterk.
Normaal gaan ze zo 100.000 uren mee.

OxygeneFRL

He HC kon je een beetje makkelijk alles loshalen bij die draaiknoppen? Wil dat ook nog es vervangen.

Eagle1982

Citim nga: OxygeneFRL ne Qershor 23, 2011, 08:32:57 MD
He HC kon je een beetje makkelijk alles loshalen bij die draaiknoppen? Wil dat ook nog es vervangen.




Hmm volgens mij heb jij geen Carisma 8)
Maar ik heb hier wel ergens een explosie tekening van de CJ0 hoe het dashboard en middenconsole uitgebouwd moeten worden.
Bij mij was het voldoende om de bovenste helft van de middenconsole te verwijderen.
Zo kon ik achter de kachelbediening komen.
Zal wel even voor je kijken voor de tekening.

OxygeneFRL


Eagle1982

Geeft niet hoor, die andere neem ik binnenkort onder handen, maar moeten eerst de juiste led's geleverd worden.
Moet natuurlijk weer speciaal  ;D

Eagle1982

Aangezien mijn tellerbak toch al vaak op de werkbank ligt, vandaag maar weer even.


Heb net de plasmaplaten er op gezet.
Moet zeggen dat het er wel leuk vlot uitziet zo.
En het zwarte display komt zo ook beter tot zijn recht.
Wil de omlijsting nog gaan spuiten, maar ben nog niet helemaal over de kleur uit.


Hier even een paar foto's, aangezien het hier vrij zonnig is kon ik nog niet echt mooie donker foto's maken, maar uiteraard verschijnen die spoedig.
Dash op de computer voeding
Hier loopt dus de bedrading nu langs.
Dit is achter het plaatje waar normaal gesproken de dimmer zit voor je teller.
Heb hier de draden door geknipt en met speciale klemmen weer vast gezet omdat ik er met mn amp tang niet echt bij kon komen.
Plaatje terug geplaatst en de keuzeschakelaar met dimmer voor de platen gemonteerd.
En hier de teller weer op zn plekje.




Eagle1982

Hier dan de beloofde "donker" foto's.
Is ook een filmpje bij van de dimmerfunctie en colorswitch


Dit was vanmiddag rond 17:30
Zonet rond 22:00, wel even verduisterd uiteraard.
En het filmpje van de dimmerfunctie en colorswitch (al is deze niet echt duidelijk op de camera).

Wieger

ziet er goed uit ! Ik heb zelf nu High Contrast dashboard ziet er een stuk mooier uit dan zo standaard klokkenspel

DannyColt12v

op die flames na zijn ze erg gaaf ;)

Eagle1982

Citim nga: DannyColt12v ne Korrik 04, 2011, 03:06:03 MD
op die flames na zijn ze erg gaaf ;)


Ja die flames is idd een beetje jammer, had liever ook iets van het logo ofzo gehad.
Maar okay, ik neem het op de koop toe, opzich geeft het wel een mooi licht en is goed te dimmen zodat het niet storend hoeft te zijn.


DannyColt12v

zal is een fototje maken van de mijne ;)
ook met dimmer en 2 kleuren maar dan zonder flames  8)