Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Maar even voor stellen, Cordia 1.6 SR

Filluar nga r5gtt, Prill 28, 2011, 08:57:39 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

r5gtt

Beste mensen,

Ik zal me maar even voor stellen, is wel zo netjes als je nieuw op een forum komt.

Al zeker een jaar of 8 ben ik trotse eigenaar van een Cordia 1.6 SR, welke geheel strak gemaakt en over gespoten is. Ik heb een paar jaar met de auto gereden, en heb hem daarna gestald met diverse plannen. Inmiddels heb ik al een aantal andere auto's gehad, en is het Cordia project op een wat laag pitje komen te staan.
Maar dat gaat op zeer korte termijn veranderen. Het plan is om binnen nu en 2 maanden de cordia weer op de weg te hebben !
Aan onderdelen gelukkig geen gebrek, ik heb nog een garagebox vol extra onderdelen (erbij gekregen bij aanschaf)

Gegevens van de auto dan :

- Mitsubishi Cordia 1.6 SR
- Bouwjaar 1983
- Overgespoten in metallic paars
- Ophanging en uiterlijk Turbo uitgevoerd
- Motor vervangen voor een 1.6 afkomstig uit een Galant
- 3-spaaks LM velgen, achter 205-55-15 en voor 195-55-15

helaas geen foto's op dit moment, maar die volgen zeker naarmate de auto weer op gebouwd wordt.

Het to-do lijstje dan :

- Inlaatspruitstuk terug plaatsen
- Uitlaat in orde maken
- APK klaar maken

Is een erg kort lijstje, dus dat zou snel goed moeten komen.

in de toekomst misschien een Turbo blokje er in leggen, of anders met motor-carburateurs gaan rijden, ben ik nog niet helemaal over uit.

Gr. Henry




Cordiafreak

Hallo Henry

Dat is lang geleden, ik had verwacht dat de cordia nooit meer op de weg zou komen omdat je ook met andere merken aan het stoeien was.
2 Maanden klinkt goed, ik ben benieuwd en hoop hem nog eens in levende lijven te kunnen aanschouwen.

gr Eef


Robbert

Kijk es aan, nog een Cordia liefhebber erbij op dit forum....leuk!  :)  Welkom trouwens.

Cordiafreak

Hallo Robbert


Ik heb nu alle NL kentekens  in handen en kan je vertellen dat je de oudste cordia in bezit heb.
Toch een leuk weetje voor de geïnteresseerde.
Op dit moment staan er nog 36 cordia's op kenteken, 11 rijden er nu en de rest is geschorst.