Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

aankoop outlander 2.4

Filluar nga renekrook, Prill 07, 2018, 09:18:21 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

renekrook

Hoi Allemaal,
Ik wil mezelf eerst even voorstellen voor ik losbrand  :)
Bijna 40 jaar rijervaring in diverse merken maar nog nooit mitsubishi.
Een rijke geschiedenis met diverse 4wd, zoals cherokee, opel monterey, volvo xc 70 en nu na de laatste, een kia,  wil ik een outlander aanschaffen uit 2004.


Eerlijk gezegd ben ik getriggerd door de kwaliteit van interieur en exterieur van een 14 jaar oude warrior uitvoering.
Voor ik besluit tot de aankoop moet ik een kosten plaatje opmaken.
wat kosten 2 nwe koplampunits (fikse craqelé)
wat kost (dringend) nwe distributieriem


Last but not least; welke verscholen gebreken kan een dergelijke outlander hebben?
Heel graag jullie input,
Groet,
René


CvW

Hoi René,

Het 2.4v blok ken ik zelf niet in detail. Het 2.0 blok wel, dus vandaar toch een uitspraak.

Iedere 90k km's heeft een Outlander I een grote beurt nodig met:
- Distributieriem vervanging
- nieuwe spanrollen
- nieuwe hydraulische spanner
- nieuwe waterpomp (preventief)
- nieuwe bougies
- etc.

Dit is een duur verhaal, reken op een bedrag tussen de € 700,- en € 1.000,-. Zeker weten? Vraag een prijsopgave bij een dealer.

Lampen? Geen idee. Kijk of je ze 2e-hands op de kop kunt tikken of vraag een prijs op bij dealer of onderdelenhandel. Zijn ze echt niet meer te redden met een schuur/polijstactie?

De Outlander I is zeker van een goede kwaliteit. Check bij aanschaf de onderhoudsstatus, of er schade en/of roest aan de bodemplaat is (standaard check bij 4wd) en hoe de auto er verder bij staat. Er zijn geen standaard gebreken van dit type Outlander bekend. Nou ja, er kan een rammel(tje) in de achteras zitten. Meestal zijn dat versleten (stabilisatorstang)rubbers, gaat je de kop niet kosten. En weet dat het 2.4 blok niet goed tegen LPG kan. Dit in tegenstelling tot het 2.0 blok.

Succes met de rekensom.
Cees