Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voorstellen

Filluar nga Phlurm, Gusht 04, 2017, 03:42:03 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Phlurm

Hoi, Jan is de naam.


Sinds gisteren trotse bezitter van een outlander 2.0  2wd  uit 2003. met maar 131k op de teller.  (vorige auto was een spacestar.)
echt een gelukje, zeer nette auto geen trillingkje niks motor loopt als een zonnetje ben helemaal happy.
tuurlijk wel hier en daar een krasje maar das weg te poetsen.
in de toekomst een beetje pimpen. lm velgen e.d


een vraag aan de kenners hier,
distributieriem is bij 87k vervangen in 2008!! interval is dacht ik 90k maar 9 jr vind ik best lang.
nou was de vorige eigenaar een man op leeftijd dus dat verklaard een en ander hea.
voor de zekerheid wil ik de boel vernieuwen maar wil van jullie graag weten welk mer het beste is van de distributieriem-set en waterpomp en welk merk ik absoluut niet moet nemen.


Groetjes, Jan





BriannNL

#1
Van harte welkom, Jan! Mooie auto!

Ik zou altijd gaan voor een set van Gates of Contitech. Daarmee zit je goed. Andere merken zou ik niet doen. Ook zou ik 'm direct vervangen, voordat je er meer mee gaat rijden. Met 9 jaar is de kans aanzienlijk dat de riem op korte termijn knapt. Op internet kun je onderdelen overigens meestal veel goedkoper (tot wel 70%) vinden dan bij de onderdelenhandel om de hoek.

Phlurm

Dank je, ook voor de info.
Heb er wel mee naar huis gereden 110km en na het nogmaals doorlezen van het onderhoudsboekje realiseerde ik dat het 9 jaar gelee was.
De monteur kan pas rond de 14e wegens vakantie dus nog efkes geduld.
Spullen ga ik wel vast bestellen, wel even zoeken waar het voordeligst maar dat komt goed.
ach hij staat thuis en ik kan er van genieten, een 2 din inbouwen, poetsen en er nog is van genieten dat ik de eigenaar ben van een Outlander waar ik al een tijdje naar opzoek was met weinig km op de teller.
en tot die tijd red ik me prima in mijn ouwe trouwe Space star uit '98 met maar 251k op de klok  :)


Cheers

Phlurm

Welk merk waterpomp zou je aanraden?


cheers

BriannNL

#4
Precies, nog genoeg te doen voor die tijd. :)


Ik heb even gekeken, maar ik zie dat er nogal wat verschillende sets zijn voor jouw auto (met meer/minder onderdelen). Overleg even goed met de monteur wat er vervangen gaat worden, zodat je weet welke set je kunt nemen. Als ik het zo snel bekijk, is er niet één set waarbij de waterpomp erbij zit. Dat duidt er waarschijnlijk op dat de waterpomp niet op de distributie zit, maar op de multiriem. Zoiets zag ik ook bij één van de waterpompen staan. Als dat zo is, zou ik hem denk ik laten zitten. Het heeft geen voordeel om dat nu gelijk te doen met de distributie. Controleer wel sowieso even de staat van de multiriem (veel haarscheurtjes = vervangen). Wat ik zo snel zag, kwam Mister-Auto voor jouw wagen goedkoop uit de bus met de set.


p.s. Zo te zien heeft jouw distributie twee riemen, meestal zitten ze allebei in de set.