Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Steenslag/lakschade

Filluar nga Stephan, Qershor 23, 2017, 05:23:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Stephan

Vanmorgen de ASX eens grondig gewassen en daarna de lak goed in de was gezet. Leuke bezigheid en een mooie gelegenheid om de auto eens wat gedetailleerder te inspecteren. Helaas zag ik vandaag dat de auto heel veel lakschade heeft. Het lijkt wel een soort steenslag. Ik tel wel een stuk of 15 schades van nog geen millimeter groot. Bij de vorige wasbeurt kon ik me niet herinneren dat ik deze schades heb gezien. Heel vreemd, ook nooit iets tegen de auto horen aanslaan of zo. De schades zitten vooral op de motorkap en op de twee achterportieren.

We hebben de auto nu ruim een jaar. Zou het kunnen zijn dat de lakschades door de verkopende autozaak weggewerkt zijn (met wax of hars of iets dergelijks) en dat na verloop van tijd de schade weer door het wassen zichtbaar wordt, dus dat zo'n reparatie tijdelijk van aard is?

Ik zit nu te overwegen om de lak middels spotrepair professioneel te laten behandelen (daar zal echter een flink prijskaartje aan hangen) of door voorzichtig zelf aan de slag te gaan met een lakstift en de schade aan te tippen met héél weinig lak middels een tandenstoker/cocktailprikker. De kunst is natuurlijk om dan niet teveel lak aan te brengen. Ik lees her en der ook om na het aantippen te wetsanden, daarna polijsten en waxen. Maar volgens mij kun je met het schuren ook veel verpesten als je hier niet bedreven in bent.

Ik heb een zwarte ASX uit 2014, die heeft toch de kleur 'amethyst black'? (Ik zal voor de zekerheid de kleurcode nog even opzoeken in de auto, voordat ik een lakstift bestel)

Tips en adviezen zijn welkom!  :)

Stephan


Hahaha... en nee, deze ga ik niet proberen.  ;D

Goosman

Ik weet niet waar je woont, maar bedrijven als http://exclusive-carcare.nl/ doen dit prima. Schades met lakstift aantippen en polijsten.

Willyv

je haalt HET zwakke punt van mitsubishi aan.
je krijgt al krassen als je ernaar kijk alleen al.

Eagle1982

Het is niet specifiek een zwak punt van Mitsubishi maar van ontzettend veel nieuwere auto's.
Vroeger werden autoonderdelen nog behoorlijk in de lak gezet en was een krasje makkelijker weg te werken.
Tegenwoordig zit er bijna geen lak meer op auto's en kun je de kunststofdelen zelfs onderscheiden van metaal doordat er een tint verschil in zit.

Steenslag is vervelend maar is niet tegen te gaan, zelf hou ik ook altijd ruime afstand maar je hebt ook gasten die inhalen en te snel naar rechts gaan of te snel invoegen op de snelweg etc....

Bijwerken met lakstift is de goedkoopste manier, maar zal met name bij metallic lakken zichtbaar blijven.

Stephan

Ik denk inderdaad dat ik het voorzichtig eens ga proberen binnenkort.

Stephan

Oh ja, en de kleurcode van 'amethyst black' is X42.  ;D