Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

even voorstellen

Filluar nga Ron Haarlem, Korrik 29, 2015, 03:06:11 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ron Haarlem

Hallo Forumleden,

Ik ben in het bezit van een Mitsubishi Pajero 3.2 DID uit 2001 met 193.000km op de teller, hoop hier dus me kennis te vergroten van de auto ivm werkzaamheden die aangezien de leeftijd wel nodig zijn ... ik hou van sleutelen dus heb wat te doen.
We wonen in Languedoc Roussillon aan de rivier de l'Aude aan de rand van het dorpje Escouloubre les Bains, pyreneeën frankrijk.
Een ideaal gebied om met de 4x4 te spelen wat ik dus ook regelmatig doe, heb ook een quad en crossmotor want dit is wel DE plek hiervoor. Ik wil wel een foto plaatsen maar ze zijn te groot ... weet even niet hoe ik dat moet fixen maar dat komt wel.

Bedankt, Ron

Marcuz77

weer een pajero erbij, die zien we niet zo vaak voorbij komen.
We wachten op de foto's.
Nog speciale dingen aan gedaan? of is hij standaard?

Ron Haarlem

Hij is nog bijna standaard, heb nu alleen een bodemplaat eronder gezet ivm de rotsen, heb wel een aantal setjes banden voor de weg, het bos en modder/sneeuw met heftige noppen. Ga na de zomer heavy duty koppelingsplaten erin doen en oldmen schokdempers, zo gaande weg een beetje aanpassen naar de omstandig heden hier. Had hiervoor een LandCruiser 80 VX 4.2 maar ben dus over gestapt naar een Pajero, een 4x4 is hier goede handel en in NL 2e hands niet ... dus ik importeer dus een 4x4 en gooi er een franskenteken op en krijg in NL de BPM terug. De verkoopprijs hier is hoger dan in NL en met de BPM erbij is er een mooie winst te behalen, we hebben hier geen wegenbelasting en de verzekering is een stuk goedkoper ook.(diesel ook) Gebruik de auto om hout uit het bos te halen en amerikaanse boswandelingen te doen, en soms rij ik ermee naar NL in de winter of als ik een aanhanger moet trekken met bouwmaterialen naar Frankrijk. Moet zeggen dat me deze auto erg bevalt en is makkelijk in onderhoud tot nu toe ... het is wel een longbody maar toch ram ik hem overal doorheen en zeker met me noppebanden erop. Maar de echt heftige dingen doe ik liever met me quad eerlijk gezegd want die is ondertussen compleet verbouwd en iets lichter. Maar soms hebben we klanten met een 4x4 die een rondje willen rijden door de bergen en dan gaan we ervoor, ik mag hier overal rijden dus ook over de wandelpaden. En foto's verkleinen ga ik van het weekend even doen, ben niet zo'n computer held zal ik maar zeggen.

Entharion

Wel leuk om eens een echte "Offroad" mitsu te zien :)

Foto's kun je overigens niet direct uploaden hier. Het beste is om ze ergens anders te uploaden en dan te linken/in te voegen.