Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Lancer Remko "Evo Look"

Filluar nga Remko_S, Shkurt 23, 2015, 05:28:42 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Remko_S

Hallo,
Mijn naam is Remko, 22 jaar en student Technische Bedrijfskunde en  in het bezit van een lancer sedan uit 2008.
Ik heb afgelopen tijd al wat rondgelopen op het forum en dacht laat ik zelf een een voorstelpagina maken.
autogeschiedenis:
Honda civic coupe 95
BMW 318 sedan 00


na lang zoeken toch besloten de BMW de deur uit te doen en een mitsubishi lancer gekocht. Op 31 dec 2014 naar den helder gereden en deze lancer gekocht. Een nette sedan in orient red met vele opties. 1.8 met 41.000 km op de teller.
dat moest hem worden dus gelijk meegenomen.

Plannen:
Evo Look Spoiler
Xenon dimlicht
Led stadslicht
Custom Dubbele einddemper
Led mistlicht

Spiegelkappen met led knipperlicht in kleur
OEM Skirts achterbumper
OEM Chromen rand onderste deel grille
Chromen mistlamp omlijsting
Gasveren motorkap
Automatisch openslaande kofferklep
Verlagen BC Racing
OEM achteruitrijcamera
OEM zonnebril opbergvak uit een Outlander.
Nieuwe Pedalen met ralliart logo
Nieuw Hakstuk vloermat met ralliart logo
Extra plannen:

Hella Supertones plaatsen (al binnen)
Ralliart Remklauwen voor

Remklauwen Oranje
Nieuwe schijven, blokken, Hel remleidingen
Work CR Ultimate 18x8.5 ET38 GT Silver

Evo look motorkap
Schade overspuiten
Zijknippers tinten
Derde remlicht tinten
Orginele velgen repareren en coaten (als wintervelg)
Nieuwe mattenset met Ralliart logo
Kofferbakmat met Ralliart logo

Hoedenplankmat met Ralliart logo

Nieuwe pookknop
Nieuwe Ralliart handremhendel



Daarna gelijk een xenon setje besteld en erin gezet




Vanaf Juli 2015:
\


trancedrift

Welkom,

Eerst gefeliciteerd met je nieuwe Lancer, welcome to the club :) Ik denk dat er zijn hier genoeg mensen met veel kennis over deze CY platform, en als je wilt kan je ook echt gek op de auto worden en plekken zoals forum van projectlancer en facebook pagina van TeamNotEvo bezoeken ;)

Ik ben blij dat de sierstukje je goed bevalt. Ik zou je alleen wel aanraden om misschien projectoren met lenzen in te bouwen in je koplampen, anders is het wel vervelend voor de tegen rijders, denk ik.

Chaoth

Hey welkom!

Jouw auto is het broertje van de onze! Trancedrift en de mijne hebben bijna hetzelfde kenteken :P

Remko_S

lampen lijken idd storend, maar al veel vrienden de voor me reden en zeiden dat ze niet storend waren ook niet als ze me tegemoet reden. dus denk geluk gehad daarmee. plus camera was niet de allerbeste waar de foto mee gemaakt is


ik heb wel sinds een paar dagen ABS service melding. is begonnen na het afspuiten van de auto en is morgens iedere keer weer weg. maar als de banden keer slippen op nat wegdenk of bij een diepe plas komt de melding weer terug en is later weer weg. iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Chaoth


Vervuilde sensor misschien.

ABS pomp als je pech hebt. Is Lancerkwaal.

trancedrift

Lijkt op een vervuilde sensor, of meer als een abs sensor kabel die niet helemaal waterdicht is geworden. Chaoth had wel grotere problemen met de abs pomp, ik denk dat je moet dit proberen uit te lezen en dan op tijd repareren. Kan ook zijn dat de pomp niet goed kunnen werken omdat je remvloeistof niet meer helemaal fris is. Je wil geen water in de remvloeistof hebben, niet alleen voor het remmen zelf, maar voor het werking van de pomp ook.


Sensoren zelf zijn magnetisch en zitten goed binnen in de wiel lagers dus dar komt niet zo veel vuil.

Remko_S

na het uitlezen blijkt het om de abs pomp te gaan en da is dus een kostelijke reparatie blijkt.

Chaoth

Code C2116 waarschijnlijk?:

Code No. C2116 Abnormality in power supply voltage in pump motor

Dan ben je aan de beurt. Heb de mijne laten reviseren bij ECU Repair Centre in Helmond. Kost 450 euro.

Echt een kwalijke zaak dat zoiets kostbaars zo snel stuk gaat.

Groet,

Kim


Remko_S

ja inderdaad code c2116,


heb inderdaad ecu repair in helmond gecontacteerd. zit alleen met het in en uit bouwen van de pomp. heb altijd wel veel aan de auto zelf gedaan maar dat was een civic coupe uit 95, maar deze auto is toch een stuk moderner.


ook heb ik het bedrijf gecontacteerd dat de ECU van mijn BMW heeft gerepareerd voor een prijsopvraag


ik vind het ook een kwalijke zaak dat zon duur onderdeel zo snel kapot gaat, staat net 43000 km op de auto, maar ja het is niet anders

Chaoth

Ik heb hem laten in- en uitbouwen door mijn lokale garagist. Ding is er zo uit, dat zijn de kosten gelukkig niet.

Remko_S

abs pomp laten reperen bij ecu repair en laten in en uitbouwen bij garage in de buurt.


zaterdag de auto terug gekregen en weer helemaal in orde.
zondag was de planning voor streetpower, maar toch niet gedaan,
dus de auto op de parkeerplaats gezet en keer goed schoongemaakt.


wassen, kleien, cleaner, waxen.





en omdat ik toch bezig was gelijk alle drie de autos maar schoongemaakt





nu is het wachten op de spoiler die als het goed is binnenkort binnenkomt

Chaoth

Mooi dat het opgelost is, Remko.

Mijne rijdt nu alweer tijdje probleemloos :)

Remko_S

na een week probleemloos te rijden, gaf de auto een rare beweging bij t stoppen alsof de handrem erop ging.
Nu blijkt de remklauw naar de klote en continu te remmen. was ook te zien aan het vele remstof op alleen het linkerachterwiel.
dus nieuwe remklauw gehaald en van de week op de auto zetten

trancedrift

Ik heb trouwens de originele Lancer remklauwen nog liggen van mijn wagen (heb nu Outlander remklauwen voor en achter) Die van mij deden het nog goed, dus als het niet lukt met de reparatie, stuur mij een bericht (ik heb ook de voor remklauwen + alle originele remleidingen, die hou ik voor reserves of op Eclipse te monteren, maar die staan ook in een doos stof te verzamelen) 

Ik zou zeggen dat abs pomp problemen kan je meestal tot een van de remmen opsporen, abs pomp zorgt ook voor de werking van electronic brake distribution mechanisme die alle remmen apart aanstuurt.

Remko_S

Het is intussen al opgelost maar toch bedank voor het meedenken.


Ook vandaag de spoiler binnen gekregen. Even geprobeerd op de auto en toen afgegeven bij de spuiter