Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

benzine loopt niet door, pomp slaat af, 'draaien' helpt niet

Filluar nga RobO, Mars 17, 2018, 01:42:20 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

RobO

beste forummers,
Nu al een maand of 3 krijg ik niet meer dan 2,5 liter in de tank. Ik rijd LPG, dus ik kan rijden maar het is niet fijn...
Ik lees op verschillende forums over t draaien van t vulpistool/ half indrukken/ half insteken etc... Dat werkt niet.... dus liever niet dat soort reakties.
Toen ik de auto kocht had ik t probleem niet en kon ik normaal de tank optoppen met netjes afslaan als ie ook vol was.
Nadat ik +,5/ 2 liter getankt heb ( het voelt als benzine 'erin proppen', met elke 2 seconde een afslaand pistool) gulpt er soms wat benzine uit. Alsof er een tegenbeweging gemaakt wordt.
Mijn garage maakte een opmerking dat er een vulbeveiliging in de tank zou zijn die kennelijk iets te enthousiast zijn werk doet. Als dat zo is, hoe repareer of omzeil ik dat probleem dan?
LPG rijden maakt ook dat er minder en minder vaak benzine wordt getankt. Dat lijkt me ook een oorzaak. Rust, roest, zeg maar.
Verder is de auto op leeftijd hoewel 210.000 op de teller, en hij mag best wat kwaatjes hebben maar dit is wel heel lastig.


Wie heeft de gouden tip? Alvast bedankt voor jullie moeite.


Rob

Eagle1982

Zit het klepje nog wel in de opening die je wegduwd met het pistool?
Als het klepje afgebroken is kan deze blijven hangen in de vulhals, waardoor de hals vol komt te staan en het pistool steeds afslaat.

RobO

Dank je wel Eagle voor je snelle reaktie!


Het metalen klepje zit er nog en klapt netjes heen en weer.
Vanmiddag nog met moeite 2 liter (minimale hoeveelheid) getankt. Net genoeg om t lampje van de benzinemeter uit te laten gaan.




fijne avond!


Rob


Eagle1982

Het lijkt er sterk op dat er een obstructie in de tankvulhals zit.
Het kan ook nog ontluchting zijn, maar daar heb ik m'n twijfels over omdat het al zo snel gebeurt.

RobO

OK eagle, ik zal eens met een ontstopperveer peilen of ik iets tegenkom...
bedankt weer  :)



wordt vervolgd !
Rob