Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Verbruik Colt 1.5 2007

Filluar nga Jannes1966, Mars 05, 2016, 01:20:29 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jannes1966

Sinds enkele dagen ben ik de bezitter van een Colt 1.5 Instyle.
Het verbruik op de snelweg bij 120 km/h is 1 op 10.
Bij wat rustiger rijden en meer binnendoor rijden is het verbruik 1 op 15,6
Is een dergelijk verschil normaal?

ErikR

Welke snelheid rij je bij 'wat rustiger rijden en binnendoor'?

Zelf heb ik een Colt 1.3 en bij 120 km/h verbruikt hij aanzienlijk meer als bij 100 km/h.
Ook is het weer en de buitentemperatuur bij mijn auto belangrijk.
In de zomer bij een snelheid van 100km/h zit ik soms aan de 1 op 20 of iets daar boven.
Snelweg (110 km/h) en de winter en binnendoor ( 50 km/h) zit ik vaak ront de 1 op 15.

Wat ik gelezen heb van de Colt 1.5 is dat deze zuiniger zou zijn als de Colt 1.3.
Ik denk dat je rijstijl (lang doorhalen in lage versnellingen bijv.) het meeste invloed op het verbruik hebben. Of de buitentemperatuur ook op de Colt 1.5 veel invloed heeft weet ik niet.
Mijn vorige auto een Ford Fiesta bj 1998 met 1.25 motor reed ook in de zomer veel zuiniger als in de winter...




rubracer

#2
Hallo,

Wellicht handig om jezelf het nieuwe rijden aan te leren....bandjes op spanning....nieuwe juiste bougies en luchtfilter.....olie en oliefilter vervangen en je ecu resetten...dit kun je hier wel ergens vinden....ecu reset kan je zomers en winters doen !
Verder kun je nog proberen je motor schoon te krijgen van binnen door ,langdurig, additieven en premium(reinigende brandstoffen) te gebruiken.

Ik rijd zowel met mijn 1.3 als mijn 1.5 altijd boven de 16 km op 1 liter

Dit is zowel snelweg als binnendoor..........en inderdaad boven de 100 gaat het best wel wat harder met de benzine!!!!

Mijn maatje heeft een ford focus station ook dohc 16v en die ervaart hetzelfde!

jankik

Hallo


IK rij ongeveer 1 op 12 met voornamelijk snelwegkilometers maar dan wel op lpg. Ik probeer wel max. 120 km te rijden ivm verbruik en niet te "planken" om op snelheid te komen maar rustig naar de gewenste snelheid te gaan.