De DTC foutmelding P0170 staat voor Fuel Trim Malfunction Bank 1.
Oftewel: de ECU kan (volgens de sensoren) het benzinemengsel niet goed meer inregelen.
Het kan een simpel massa probleem zijn waardoor sensor voltages lager uitvallen dan verwacht tot aan een dure katalysator.
En alles daar tussenin van lekkages / blokkades aan het in- en uitlaat traject.
In jouw geval kan het ook aan de LPG installatie liggen.
Om dat uit te sluiten, zal je moeten kijken of er verschil zit tussen de STFT (Short Term Fuel Trim) op benzine en op LPG.
Als alleen de STFT op LPG buiten de toleranties vallen, dan zit het in je LPG installatie. Afhankelijk van wat voor LPG installatie je hebt, kan het aan een LPG filter of vervuiling van de verdamper liggen bij een te hoge tolerantie.
Of een lekkende LPG injector / LPG verdeler bij een te lage tolerantie.
Als de STFT in beide gevallen buiten de toleranties vallen (en dezelfde kant op!), dan moet je het probleem verder zoeken in het in- en uitlaat traject.
Als de LTFT (Long Term Fuel Trim) aan geeft dat het mengsel te arm is (en de ECU de brandstoftoevoer dus verder open zet), dan is er ergens een lekkage in je inlaat traject. Er komt meer zuurstof binnen dan de ECU verwacht, probeert dat te compenseren, maar slaagt daar niet in.
Als het mengsel te rijk is (en de ECU de brandstoftoevoer dus knijpt), dan kan het zijn dat er een injector lekt. Afhankelijk van je LPG installatie kan dat een benzine - of LPG injector zijn.
Maar het kan ook aan je EGR of PCV klep liggen die niet (goed) afsluit.
Als de LTFT op beide brandstoffen in orde zijn, dan zou het aan de eerste O2 (=Lambda sensor) kunnen liggen.
Kijk dan op je ODB reader of deze een regelmatig patroon (golf beweging van 0 naar 0,9 volt met frequentie van 4 seconde) vertoont.
Zijn er geen andere foutmeldingen opgeslagen?