Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

voorstellen Mitsifiel (sapporo type2)

Filluar nga Mitsifiel, Shkurt 22, 2011, 09:04:10 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Mitsifiel

hallo iedereen!

Ik ben siem kom uit zutphen en ben 17 j.
Sinds een half jaartje heb ik mijn mitsubishi sapporo automaat uit 83,en ben compleet Mtsubishi gek!
Dat is allemaal zo'n 2 jaar geleden gebeurd, toen mijn ouders een andere auto nodig hadden.
Dat is een mitsubishi galant 2liter gls station uit 2000 geworden. Vond het en vind het een superbak,
wel veel ellende mee gehad (versnellingsbak/koppelingset/compeuitlaat) neemt niet weg dat het een fijne bak is.
Na was kleine updrades, xenon lm velgen andere stoelen brembo max schijven k&n inlegfilter is ie helemaal klaar, het is een blijft niet jou auto.
Dus ik wou eigenlijk zelf wel een auto.
En het moest en zou een Mitsubishi worden!
Mijn ouders waren op vakantie en frankrijk en zagen op hun camping in de bosjes een sapporo staan.
Belden me op en zijden je raad nooit wat hier staat!
Groot verhaal klein maken ik heb hem uit frankrijk gehaald en ben nu bezig om onderdelen te verzamelen en hem volledig te restaureren.
Hij heeft 14 jr stil gestaan waarvan gelukkig 13 jaar binnen.
Benzine in de carburateur gooien nieuwe accu erin,Starten lopen!!!!!
Maar helaas ben ik erachter gekomen dat onderdelen schaars zijn en goed moet zoeken!
Heeft iemand onderdelen of kan aan onderdelen komen of weer op de sloop een sapporo te vinden laat mij het weten.
Ik zou binnekort ook even wat foto's uploaden!

groetjes siem

Robbert

#1
Hallo Siem,

Allereerst welkom op het forum!

Superleuk verhaal om te lezen, ik ben 10 jaar ouder "27" en herken heel veel uit jou verhaal. Ik ben ook opgegroeid tussen de Mitsubishi,s. Ik riep ook altijd dat ik een Mitsubishi wilde en heb na lang sparen toen op m,n 16e een Colt MK1 uit 1981 gekocht. Ik heb er zelf al verschillende gehad o.a: Galant "GTI", Lancer, Colt en ik heb nu een Cordia in restauratie staan.

Even terug naar jou verhaal. De mankementen die je opsomd over de Galant van je ouders zijn typische Galant 8G kwalen. Dat type Galant is qua uiterlijk een prachtwagen maar kwalitatief helaas wat kinderziektes "roest aan de spatbordranden achter, draagarmen, versnellingsbakken, subframes etc". Dessalnietemin een wagen waar je veel plezier aan kunt hebben en ook veel zorgeloze km,s.

Het verhaal over je Sapporo lijkt verdacht veel op het verhaal van mijn Cordia, die heeft ook 12 jaar stilgestaan in een boerderij. Qua onderdelen moet je maar even melden "in een topic of via pm" wat je eventueel nodig hebt. Ik heb links en rechts wel contacten en adresjes ook sommige mede forumleden hebben wel bronnen waar je eventueel aan onderdelen zou kunnen komen. Ik heb volgens mij nog wel een brochure van dit type Sapporo. Ik wens je veel plezier hier en we zien de foto,s graag tegemoet :D

Groeten Robbert