Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

C50 Topic

Filluar nga Super Top, Prill 06, 2012, 12:13:50 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Super Top

Een topic voor allerhande informatie, bijzondere spullen die er zijn of vragen over de Colt/Lancer C50-70.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

#1
C50 types:

Het rijtje compleet.

C51 = Colt EL/GL 1.3 (4G13) Alle uitvoeringen 8v en 12v
C52 = Colt GLi/GLXi 1.5 (4G15) Alle uitvoeringen 8v en 12v
C53 = Colt GTi 1.6 GTi 16v (4G61)
C54 = Colt EL/GL 1.8 Diesel (4D65) (Niet in nederland leverbaar geweest. Rijden hier wel rond. Heb er 1 op marktplaats zien staan.)
C58 = Colt GTi 1.8 GTi 16v (4G67)

C50 is gewoon de verzamelnaam van deze reeks.

De lancer heeft inderdaad de C60 reeks maar die loopt grotendeels gelijk maar op een paar puntjes iets anders vanwege extra motoren en een vierwiel aangedreven variant.

C61 = Lancer GL/(GLi na 1991) 1.3 8v en 12v (4G13)
C62 = Lancer GLi/GLXi 1.5 8v en 12v (4G15)
C64 = Lancer GL 1.8 Diesel (4D65)
C66 = Lancer GLi/GLXi 1.6 16V (4G92) (1991/1994)
C68 = Lancer GTi 1.8 16V (4G67)
C69 = Lancer GTi 1.8 16V (4G93) (1991/1994) Niet in Nederland geleverd.
C77 = Lancer GLXi 1.8 4WD (4G37)

Alle aanduidingen zijn eigenlijk nog met een A op het eind. Zoals bijvoorbeeld C52A maar omdat die er toch overal achter staat wordt die gewoon vergeten.

Buiten Europa zijn deze uitvoeringen er nog geweest.
C53A = Mirage 3drs Cyborg/GSR 4G61(T) 2WD (met en zonder turbo)
C83A = Mirage 3drs Cyborg/GSR 4G61(T) 4WD (met en zonder turbo)
C63A = Mirage/Lancer 4&5drs Cyborg/GSR 4G61(T) 2WD (met en zonder turbo)
C73A = Mirage/Lancer 4&5drs Cyborg/GSR 4G61(T) 4WD (met en zonder turbo)


De series zijn globaal in 2 delen in te delen.
C50 voor de 3drs Colt modellen
C60 voor de 4drs en 5drs Lancer modellen

De 4WD uitvoering beginnen met een ander cijfer.
C80 serie is voor de 4WD 3drs Colt modellen
C70 serie is voor de 4WD 4drs en 5drs Lancer modellen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

Bodykits:

Hier een paar foto's van bodykits die er verkrijgbaar zijn geweest voor de C50.
Er zijn er meer. Maar het is moeilijk afbeeldingen ervan te vinden.
Als ik er meer tegen kom zal ik ze hier posten.







Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

Achterlichten Lancer:

Er zijn 3 typen achterlichten gebruikt in de Lancer modellen.

De meest voorkomende en langst gebruikte is de rood-oranje variant.


De zeldzaamste variant is de rood-witte variant met doorlopende witte baan. Hier op een Nederlandse Lancer (hier zaten oorspronkelijk ook rood-oranje op)



Wat minder zeldzaam zijn de rood-witte met dieper liggende witte baan die niet helemaal tot het eind doorloopt.
Deze zijn gebruikt op de Lancer tussen 1992 en 1994.

Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

4Koen63

Leuk topicje :)
Van zulke info hou ik wel, alleen kan ik er hier moeilijk eentje beginnen over de Toyota Supra, mijn favoriete auto waar ik tevens een wandelende encyclopedie van ben :D
Die bodykit van die bovenste rooie Colt is echt gruwelijk vet! Is dat een Cyborg? ;D

mitsubishifreak

gaaf, dit ga ik zeker volgen ;)
ik vind die rode ook mooi,of dit een cyborg is weet ik ni maar die zijskirts zijn wel heel mooi

Super Top

Nee dat zijn echt body kits.
Weet niet of deze origineel is. Er was dacht ik wel een bodykit origineel vanuit Mitsubishi leverbaar.
Maar welke dat is weet ik niet.
Er is in Noord-Holland nog een C50 gek die een paar verschillende bodykits had liggen. 1 daarvan zat op zijn Colt automaat.

De Cyborg ziet er redelijk hetzelfde uit als de GTi bij ons. Wel heeft ie een achterbumper zoals de EXE heeft met het middenstuk eruit omdat de kentekenplaat daar zit.
Verder zitten er op de Cyborg en de Super Swift-R vaak een 3 delige bovenspoiler met 3e remlicht. Die erg zeldzaam is.
Ook bestaan er originele midden spoilers in 3 delen. Net onder de achterruit.
Ook voor de Lancer hatchback was er een 3 delige spoiler.

Hier zal ik nog wel foto's van posten.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

4Koen63

Middenspoilers zijn veeeeeeeeet! :D

Mitsu-Colt-89

misschien stomme vraag.. maar vragen zijn vragen ;)

ik heb dus een Colt C51.. blok is verder goed.. het ziet er aleen bar slecht uit.. is het mogenlijk om er "ff simpel" een ander blok in te gooien? of moet er dan een hoop verlast worden?  liefst iets zwaarder dan die 1.3 van nu?  snelheid vind ik niks niet belangrijk.. maar lekker snel optrekken zou fijn zijn.. of valt er nog een hoop uit een 1.3 te halen? dmv filters of wat ook? ik heb namelijk totaal geen verstand van het motorische gedeelte van een auto.. onderhoud okay.. maar sleutelen? no can do..

Lancer15gli


mitsubishifreak

een 4g63t motor van een evo3
en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan ;D

Evo driver

Kan je beter een evo 2 motor doen die zijn sterker :D

Eclipse2G

Citim nga: Evo driver ne Prill 12, 2012, 11:32:51 MD
Kan je beter een evo 2 motor doen die zijn sterker :D

Hoezo zijn die sterker?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Super Top

Je kunt er een 1.5 in hangen.
Dan heb je wel een motor nodig met complete kabelboom en ECU.

De 4G15 1.5 heeft de zelfde bevestiging punten als de 4G13 1.3 die jouw C51 is.
De 1.3 is een carburateur en de 1.5 multipoint injectie. Daarom moet de hele kabelboom van de motor erbij vervangen worden.

Het is een klus maar is te doen. Heb het al eens gedaan. Zie het topic over mijn blauwe C52. Al was dat van 1.5 8v naar 1.5 12v en moest ik ook de kabelboom en ECU vervangen.

Niet dat je met een 1.5 super veel vermogen hebt. Maar het rijd wel een stuk prettiger dan een 1.3tje.
Filters en dergelijke zal op zo'n kleine atmosferische motor qua prestaties niets uithalen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Mitsu-Colt-89

EVO2 en EVO3 klinken beetje overdreven voor mn kleine racepuppy? =p
4G15 1.5 klinkt wel interessant dan.. maar is zeker lastig vinden inclusief een kabelboompje? 
heb wat zitten rondkijken op internet en de blokjes die ik tegenkwam van wat voor merken ook was aleen los 'kaal' blok..
en die 1.5 trekt wel beter dan lijk me?  en is dat nog op te fucken met wat filters of iets dergelijks?