Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

LED lampen plaatsen

Filluar nga GilianvanNeck, Shkurt 02, 2018, 02:12:57 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Eagle1982

Met 25W zouden ze inderdaad langzamer gaan knipperen, alleen weet ik niet of de klingelateur het leuk gaat vinden.
De zijknippers hebben geen weerstand nodig.

GilianvanNeck

Oké duidelijk, dan ga ik die van 10W bestellen.  En nog een setje zijknippers erbij dan.
Nogmaals dank voor je hulp.
Inmiddels heb ik m'n kentekenverlichting, achteruitrijlicht en achter/remlicht voorzien van ledjes voorzien.
Alleen over mijn achter/remlicht ben ik niet heel tevreden omdat ze niet feller zijn dan m'n oude( misschien zelfs minder fel).


GilianvanNeck

Mijn rem/achterlicht brand wel, maar bij het remmen zie je nauwelijks verschil met het normale achterlicht.
Is dit ook een weerstand verhaal, of zijn het gewoon flutlampjes(ze komen wel van AliExpress)? Ik heb inmiddels ook wat andere lampjes hiervoor besteld.
Deze zijn ook wat duurder en gewoon uit NL. Eens kijken of dat verschil maakt.  :)

Eagle1982

Heb je een linkje van de gebruikte lampjes?

GilianvanNeck


ANMINGPU 2x P21/5 W LED Auto Licht BAY15D led Lamp 1157 Staart Signaal Brake Stop Reverse DRL Licht 5 W 12 V 3014 33 led smd Geel rood
http://s.aliexpress.com/RZzai6ju?fromSns=Kopiëren naar klembord
(from AliExpress Android)

Eagle1982

Citim nga: G.V.N. ne Shkurt 23, 2018, 07:14:27 PD
ANMINGPU 2x P21/5 W LED Auto Licht BAY15D led Lamp 1157 Staart Signaal Brake Stop Reverse DRL Licht 5 W 12 V 3014 33 led smd Geel rood
http://s.aliexpress.com/RZzai6ju?fromSns=Kopiëren naar klembord
(from AliExpress Android)


Zal vanavond ff kijken, zag in de commentaren een soortgelijke klacht staan.


Eagle1982

#21
Citim nga: G.V.N. ne Shkurt 23, 2018, 01:59:53 PD
Mijn rem/achterlicht brand wel, maar bij het remmen zie je nauwelijks verschil met het normale achterlicht.
Is dit ook een weerstand verhaal, of zijn het gewoon flutlampjes(ze komen wel van AliExpress)? Ik heb inmiddels ook wat andere lampjes hiervoor besteld.
Deze zijn ook wat duurder en gewoon uit NL. Eens kijken of dat verschil maakt.  :)

Ik heb even gekeken, maar er zijn in de commentaren sowieso een stuk of 3 leesbaar met dezelfde klacht.
Het is geen weerstand verhaal, je hoeft hiervoor geen vermogen te compenseren (bij CAN-bus systemen is dit overigens een ander verhaal)

Het lijkt er bijna op dat de beide plussen verkeerd om zitten.
Dus dat je continu de lichtsterkte van het remlicht hebt en dat je er tijdens het remmen de zwakkere achterlichten aan toevoegt en dus niet heel veel zal bijdragen in de lichtsterkte.

Normaal gesproken test je door de lichten aan te zetten en vervolgens te remmen.

Om te kijken of de plussen inderdaad verkeerd om worden aangestuurd kun je de procedure eens andersom benaderen.
Eerst alle verlichting uit, vervolgens laat je iemand op de rem staan, kijk naar de lichtsterkte en laat vervolgens de lichten bij schakelen terwijl de rem nog is ingedrukt.
Als de lichtsterkte nu wel aanzienlijk toeneemt dan zijn de plussen ( de 2 contactvlakken aan de onderzijde van de lamp) verkeerd om geschakeld.
Oplossing is dan de bedrading op de lampunit in de kabelboom te kruisen.

Als er geen merkbaar verschil te zien is dan zijn de lampen niet geschikt voor deze toepassing.

GilianvanNeck

#22
Oh dat zal ik inderdaad eens testen. Ik ben benieuwd of het inderdaad zo is. Inmiddels heb ik al een setje nieuwe binnen en er komt nog een tweede setje aan(besteld op xenonlamp.nl)
Ze waren wel een stukkie duurder, maar als deze niet werken stuur ik ze gewoon terug! Ik blijf liever zoveel mogelijk van de bekabeling af, dus als het niet hoeft voorkom ik dat liever.


In ieder geval bedankt voor het uitzoeken!

Nisei

#23
Excuses dat ik even meelift in dit topic maar ik wil graag de BA9S 4W stadslichtpitjes in mijn Carisma 1.8 GLX gaan vervangen door LED.
Daar zijn prima vervangers voor maar die zijn dan wel van plastic (de fitting uiteraard niet). Aangezien ze vlak naast de H4 pitten zitten ben ik bang dat ze gaan smelten omdat die loeiheet worden.
Iemand hier ervaring mee?


Eagle1982

Citim nga: Nisei ne Shkurt 25, 2018, 05:48:58 MD
Excuses dat ik even meelift in dit topic maar ik wil graag de BA9S 4W stadslichtpitjes in mijn Carisma 1.8 GLX gaan vervangen door LED.
Daar zijn prima vervangers voor maar die zijn dan wel van plastic (de fitting uiteraard niet). Aangezien ze vlak naast de H4 pitten zitten ben ik bang dat ze gaan smelten omdat die loeiheet worden.
Iemand hier ervaring mee?



Dit ging bij mij prima, had zelf een set gemaakt.
Het is geen contactwarmte. Het is warme lucht, en die wordt niet zo heet dat de led smelt.

Entharion

Citim nga: Eagle1982 ne Shkurt 25, 2018, 09:54:04 MD
Dit ging bij mij prima, had zelf een set gemaakt.
Het is geen contactwarmte. Het is warme lucht, en die wordt niet zo heet dat de led smelt.


Het is eerder stralingswarmte, meeste reflectoren en koplampglazen zijn ook van kunststof dus als ie er niet te dichtbij zit zou het geen probleem moeten zijn.

GilianvanNeck

Nou, het grootste deel is succesvol naar LED omgezet. Moet nu alleen nog alle knipperlichten, en m'n mistlamp achter vervangen. En dan ga ik ook maar eens nadenken over de binnenverlichting en wat ik daar allemaal mee wil doen. Zit ook te overwegen om me eens aan de cockpitlampjes te gaan wagen, voor een ander kleurtje. Maar daar heb ik ook niet bepaald kaas van gegeten, dus dat zal nog wat uitzoek werk met zich mee brengen.
Maar ik ben zeer tevreden! En ik heb zin om er verder mee aan de slag te gaan :)

GilianvanNeck




Citim nga: Eagle1982 link=topic=12232.msg116225#msg116225quote author=Eagle1982 link=topic=12232.msg116225#msg116225 date=1519592044]
Dit ging bij mij prima, had zelf een set gemaakt.
Het is geen contactwarmte. Het is warme lucht, en die wordt niet zo heet dat de led smelt.



Je hebt het over een set zelf gemaakt. Wat bedoel je daar mee?

Nisei

Ik vroeg me idd ook af wat hij daarmee bedoelde :)
Ik heb overigens niet de LEDs gebruikt waar ik een foto van had geplaatst. Die stralen teveel naar voren en niet rondom naar de reflector.
Je kunt beter dit type gebruiken:

Eagle1982

Citim nga: G.V.N. ne Mars 29, 2018, 02:49:32 PD




Je hebt het over een set zelf gemaakt. Wat bedoel je daar mee?

Ik heb een fitting leeg gehaald en daar zelf een led met weerstand ingebouwd.
Heb namelijk de onderdelen gewoon thuis op voorraad vanuit m'n hobby.
Het is wel raadzaam om de led mat te maken door deze met een fijne korrel op te schuren voor een betere verstrooiing van het licht, maar anderzijds, het is alleen maar indicatie verlichting.