Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

carisma motor probleem

Filluar nga carismaGLS, Janar 30, 2018, 10:02:42 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

carismaGLS

Nu ik enkele dagen de carisma in bezit heb, ben ik erachter gekomen dat er iets niet in orde is met de motor.Als de motor koud is loopt ie zeer goed, zodra je er mee gaat rijden en hij is lekker op temperatuur is voel je de motor een klein schokje geven waarna enkele seconden het obd lampje gaat branden.als je zolang doorrijd is er niets aan de hand, maar schakel je de motor uit en dan weer aan dan is het net of de motor op 3 a 31/2 poten loopt, en bij stationair draaien valt ie uit.Als motor na 2 a 21/2uur is afgekoeld start ie wel weer goed, maar daarna weer precies hetzelfde.is dit een bekende kwaal bij de carisma?  even wat gegevens van motor; 1.8(DA2A) 4G93 (SOHC 16V)

EnnoE34

Bobines, bougies?


Bougies zijn elcheapo NGK-tjes. Bobines zijn duur. Mijn ervaring met een DOHC 103KW MSX motor is dat bobines vooral bij warme motor lastig beginnen te doen. Het inhouden zou daar ook door kunnen veroorzaakt kunnen worden.


Verder zal deze motor ook een EGR hebben, en kan het geen kwaad de gasklep van de auto te controleren. EGR kun je makkelijk dicht maken, zo die van zich zelf niet al dicht is gaan zitten. Ook voor de gasklep vermoed ik dat een 1600 exemplaar << 2000 gewoon zal passen. Ook die willen wel eens moeilijk doen. Maar schoonmaken kan sowieso geen kwaad.








carismaGLS

Al nieuwe bougies erin gedraaid dus dat kan m niet wezen. Zal m van de week uit laten lezen. Benieuwd wat het is en plaats ik het wel even

EnnoE34

Je kunt eens kijken of je bobine, ga er van uit dat je er twee hebt, op de randen voorzien is van tekenen van doorslag.


Of is het nog een MY 1996 auto met de verdelerkap aan de zijkant van de cilinderkap?

carismaGLS

auto uit laten lezen en kwam uit dat de nokkenassensor problemen gaf, dus nieuwe sensor besteld via www.motor-doctor.nl @ kleine €16,- en €10,- aan verzend kosten dus 26treuros.
sensortje vervongen en probleem is over

EnnoE34

mooi dat het probleem is gevonden & opgelost. Nu genieten...