Mitsubishi Owners Club Forum

Algemeen => Forumleden garage => Colt => Tema është filluar nga: deduud1 ne Gusht 11, 2015, 10:35:40 MD

Titulli: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Gusht 11, 2015, 10:35:40 MD
 Even voorstellen,

Ik ben Maarten 25 jaar en dit is mijn 2e Mitsubishi Colt.
Mijn eerste Colt was een 1.3 GLXI ui 96. Na 4 jaar trouwe dienst werd het tijd voor iets anders. Aangezien de Colt goed beviel ben ik gaan kijken naar een iets nieuwere. Het werd een 1.6 GLXI SE edition. Deze heeft, C.V., stuurbekrachtiging, elektrische ramen, elektrische en verwarmde buitenspiegels en airco.

De eerste dag nadat ik de auto gekocht had heb ik gelijk nieuwe ruiterwissers gehaald. Flatblades van action en die doen het prima. Bij de auto zat helaas geen reservesleutel dus deze heb ik direct laten bijmaken.

Ook heb ik de airco laten vullen omdat die het niet deed. Na een week stopte de airco er weer mee. Bij de garage werd geconstateerd dat de condensor lek was, reparatie 400 euro :o . Op internet heb ik een condensor gevonden voor 90 euro en mijn pa heeft deze gemonteerd. Het vullen koste mij tijdens een actie maar 50 euro. Om de condensor te beschermen is ervoor een aluminium plaat met kleine gaatjes erin gemonteerd.

In de auto hing een lichte rooklucht. Deze wilde ik natuurlijk uit de auto hebben. Daarom heb ik de oude matten weggegooid, hele auto gestofzuigd. Hierna heb ik het interieur verwijderd en schoongemaakt met interieur reiniger.

Omdat het interieur nu buiten de auto lag kon ik ook heel makkelijk een draad trekken naar de achterbak. Rechtsachter zit nu een extra 12volt aansluiting.

De centrale deurvergrendeling die de auto zou hebben werkte niet. Na enig uitzoeken samen met een maatje van mij kwamen we er achter dat het motortje aan een kant miste. Na een bezoek na de sloop en enige tijd later hebben we de C.V. werkend gekregen.

Er zijn 4 nieuwe banden (continental ecocontact 5) en 4 nieuwe stalen velgen (14 inch) onder gezet.
Doordat de stabilisatorstangen en spoorstanguiteinden zijn vervangen heb ik de auto ook laten uitlijnen.

Van onderkant is de auto behandeld met anti roest. Ook is er roest verwijderd en hierna is RX5 en RX10 gebruikt en is de auto in de tectyl gezet. Alle holle ruimtes zijn behandeld met ML, zodat de kokers die nu nog gaaf zijn dat ook blijven. Om de achterkant van de auto te beschermen is er ook een trekhaak gemonteerd.

Van de sloop heb ik ook een aantal dingen gehaald,
het subframe (balk midden voor onder). De mijne was in slechte staat en moest vervangen worden. Nieuw middenconsole dekseltje omdat deze bij het scharnier was afgebroken. Je ziet ze niet heel veel maar het is best prettig omdat je daardoor spullen "onzichtbaar" kunt wegleggen.
Een slot van de motorkap want de mijne werkte niet helemaal meer lekker.       
Benzinemeter omdat de mijne zo nu en dan zakte tot onder het 0 punt zonder verklaarbare reden.
Nieuwe einddemper omdat deze mooi verchroomd eindstuk heeft.

De auto is voorzien van nieuwe olie, bougies, luchtfilter en koelvloeistof. Een paar weken terug heb ik mistlampen en dubbele schakelaar op de kop weten te tikken.

Er staan nog een aantal dingen op planning
-Roest weghalen onder rechter buitenspiegel (done)
-scheur in voorbumper repareren
- monteren van beschermkappen voorremmen
-monteren mistlampen en schakelaar (done)
- remvloeistof verversen

Op termijn andere remschijven en blokken (blokken heb ik al).
Binnenkort zet ik wel een paar foto's van de auto online.

Ik heb nog een vraag over de mistlampen, namelij. Op welke manier kunnen deze gemonteerd worden en moet er nog iets van een relais worden geïnstalleerd en draad worden getrokken? Zijn er beugels om de mistlampen aan de bumper te monteren? Het betreffen ronde mistlampen en face-lift bumper.

Een andere vraag is op welke manier zou je een scheur in voorbumper het beste kunnen repareren?


Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Marcuz77 ne Gusht 12, 2015, 09:20:14 PD
volgens mij moeten de originele lampen plug en play zijn, er hangen volgens mij al stekkers in de buurt die je zou moeten gebruiken, zelfde geldt voor de knop.
Wat is de naam van de special edition?
Goed om te horen dat er weer een nette Colt rondrijdt.
Welk bouwjaar heeft deze?
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Chaoth ne Gusht 12, 2015, 01:37:10 MD
Waarschijnlijk moet je nog wel een relais bijplaatsen.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Marcuz77 ne Gusht 12, 2015, 03:37:05 MD
oh ja die vergat ik
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Gusht 12, 2015, 06:32:12 MD
@Marcuz77 Wat bedoel je met wat is de naam van de Special Edition?
De stekkers van de lampen zitten er. Heb alleen geen idee hoe ik de lampen zou moeten bevestigen. Zijn hier beugels voor ofzo?
Deze Colt komt uit 99

@Chaoth Heb je meer informatie over het relais? Wat voor type, zou ik er ook een van de sloop kunnen halen en maakt het uit welke je daar uit het motorcompartiment haalt?
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Chaoth ne Gusht 12, 2015, 07:32:53 MD
Je verwijdert de afdekkapjes (zitten met schroefjes vast) dan zit daarachter de bevestigingspunten voor de mistlampen.

Relais weet ik zo niet meer. Heb ik toen besteld bij de dealer.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Gusht 12, 2015, 10:49:19 MD
Ik heb de afdekkapjes verwijdert en de schroefgaten kwamen niet overheen met de mistlampen die ik heb. Heb ze van marktplaats en ze komen wel onder een Colt vandaan. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat het niet past. Maak morgen wel even foto's van de mistlampen die ik heb.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Marcuz77 ne Gusht 13, 2015, 09:56:29 PD
@deduud

Ik nam aan dat SE stond voor special edition.
Ik heb bijvoorbeeld de special edition: xpression

weet jij onder welt type colt de lampen vandaag kwamen?
Zitten de beugels er wel op?
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Gusht 13, 2015, 10:09:01 PD
Nee Markuz77, ik mis dus de beugels. De Mitsu Dealer kon mij er niet aan helpen. Daar wisten ze mij ook niet te vertellen wat voor relais er in moest. Enig idee waar ik die beugels zou kunnen krijgen? Heb die lampen via marktplaats opgestuurd gekregen uit Venlo. Aangezien dat niet naast de deur ligt rij ik ook niet zo even heen. Misschien moet ik toch nog maar een belletje wagen of diegene ook de beugels nog heeft of dat hij weet van welke sloop colt ze komen.

Ik heb zelf geen idee wat voor Special Edition het is ;D , waar zou ik zoiets kunnen opzoeken of herkennen aan bepaalde accessoires?
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Marcuz77 ne Gusht 13, 2015, 11:13:07 PD
Ik heb andere stootlijsten, asbak met genummerd plaatje, accenten op raam stijl van deur, velgen horen bij het officiele pakket.
Enige wat ik mis is de officiele sleutel hanger en mijn grille hoort chromen lijstje te hebben.
Binnen het xpression pakket zit er ook weer verschil. Ik heb op een auto andere stootlijsten gezien met de xpression ipv colt.
Soms zitten er ook een andere schakelpook knop en handremhendel op of accenten rond de roosters en radio.

Eventueel als de vorige eigenaar ze niet heeft, zoeken naar kapotte mistlampen zodat je de beugels over kan zetten.
Bijvoorbeeld op een sloop.
Ik zal bij mij in de buurt eens een oogje open houden.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Gusht 13, 2015, 09:39:18 MD
De mistlampen zijn geplaatst. Ze zijn vastgezet door iets te fabriceren met de afdekplaatjes. Ze moeten nog wel werkend worden gemaakt. Ook nog even wat foto's geupload. Iemand nog enig idee hoe je de scheur in de voorbumper kan repareren?

[verwijderd door de beheerder]
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Marcuz77 ne Gusht 14, 2015, 09:41:26 PD
Ziet er goed uit!
Zie meteen de grille, meegespoten spiegels en bumperhoeken en vermoed dat die dingen bij t Special edition pakket behoren.
Je hebt ook Facelift achterlichten.
Titulli: werkende mistlampen
Postuar nga: deduud1 ne Shtator 25, 2015, 05:29:42 MD
even een update.

Gisteren de mistlampen aan de praat gekregen met een maatje van mij. Het was een beste uitzoekerij. Een tijdje terug al via marktplaats de dubbele schakelaar voor de mistlampen kunnen kopen.

De stekkers voor de mistlampen hingen er al. Om onder de auto te kunnen werken waren de oprijplaten echt een uitkomst. We zijn begonnen met het meten van spanning op draden en kijken of er iets in de zekeringenbox in de motorruimte uit kwam wat wij nodig hadden. Dit bleek niet het geval. Na wat lezen ben ik een ander topic tegengekomen op dit forum en daar las ik waar ik moest zijn.

Links van de stuurkolom zit boven de zekeringkast binnen de auto nog 1 relais met rechts ervan nog een lege plek voor nog een relais. Op deze plek moet nog een relais worden geplaatst. Tijdelijk hebben we het relais van het mistachterlicht gepakt. Nu deed alleen de linker mistlamp het. Wat blijkt aan de rechterkant zijn 2 stekkeraansluitingen waar je de mistlamp op kan aansluiten. Het was in dit geval de stekker die meer in het midden van de auto zat. Toen werkte beide mistlampen uiteindelijk  :D

Daarna ben ik nog naar de sloop gereden om een relais te halen voor het mistachterlicht. Heb gelijk er eentje reserve meegenomen. Ik mocht het zo gratis meenemen  ;D Het was een geslaagde dag.

[verwijderd door de beheerder]
Titulli: Extra foto
Postuar nga: deduud1 ne Shtator 25, 2015, 05:33:12 MD
Hier een foto van de werkende mistlampen

[verwijderd door de beheerder]
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Marcuz77 ne Shtator 28, 2015, 08:52:36 PD
blij dat alles werkt
Ik heb ook een paar relais reserve klaar liggen
Titulli: afstandbediending voor c.v. inbouwen
Postuar nga: deduud1 ne Shtator 29, 2015, 02:14:36 MD
Heeft iemand enig idee hoe ik afstandbediening voor mijn c.v. kan inbouwen? Mijn auto heeft al centrale deurvergrendeling ik heb alleen nog de afstandbediening met ontvanger nodig.
Is dit een goede set? http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/14912-jom-centrale-deurvergrendeling-met-klapsleutels/ (http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/14912-jom-centrale-deurvergrendeling-met-klapsleutels/)
of kan ik beter zoiets nemen?
http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/2474-aanbieding-centrale-deurvergrendeling-elegance/ (http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/2474-aanbieding-centrale-deurvergrendeling-elegance/)
Alle tips zijn welkom
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Tetor 06, 2015, 01:31:18 MD
Ik heb besloten voor deze set te gaan: http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/7575-centrale-deurvergrendeling-business/ (http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/7575-centrale-deurvergrendeling-business/) van het merk Lux Pro, LK023.

Eerst wilde ik liever een klapsleutel en geen losse afstandbediening maar heb toch voor de losse afstandbediening gekozen. Omdat bij de huidige sleutel de sleutel helften aan elkaar waren gesmolten. Om dan bij het start onderbreek gedeelte in de sleutel te komen moest deze gesloopt worden, zou zonde zijn.

Ik zal nog even kijken wat ik in de auto aantref qua aansturing van de cv bediening.  Klopt het dat het de cv bij een colt een plus elektrisch gestuurde cv vergrendeling heeft?

[verwijderd door de beheerder]
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Tetor 13, 2015, 07:56:33 MD
Gisteren met behulp van een maat de set ingebouwd. Er zat al een soort gelijk kastje in de auto dus vanuit dat kastje konden wij mooi de draden doormeten en checken op hun werking. Hierna de benodigde dragen aan de stekker gesoldeerd en het werkt nu prima. Het was achteraf een negatief gestuurd systeem ;) Bij deze Wil ik graag Eagle ook even bedanken voor zijn advies per pb. We hebben nog wel wat problemen gehad na het aansluiten dat het mechanisch niet goed werkte. Als je de auto met afstandbediening open wilde doen dat hij aan de bestuurderskant niet open wilde doen en daardoor terug sprong naar op slot. De volgende dag na een stuk rijden de afstandbediening getest en toen deed hij het wel, mogelijk dus een te lege accu. Ik zal het even in de gaten houden hoe dit zich ontwikkeld.

De auto was vandaag voor APK en hij kwam er glansrijk doorheen. Degene die de auto controleerde zei dat hij goed getectyleerd was  :)(y)
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Nentor 21, 2015, 10:02:50 PD
Het is alweer een tijdje rustig geweest in mijn topic. Had het zelf ook vrij druk met het een en ander. Toch heb ik een aantal weken terug tijd gezien om met een maat van mij parkeersensoren in te bouwen in de colt.

De auto waterpas gezet met de krik en daarna waterpas afgetekend waar de sensoren moesten komen. Bij de set zat keurig een boortje geleverd om de juiste maat gaten te maken. De kabels hebben we kunnen doorvoeren boven de kentekenplaat. Het kastje is weggewerkt achter de deksel onder de achterklep. Het speakertje is onzichtbaar weggewerkt onder de middenconsole bij de handrem.

Van een afstandsbediening deed de sluitknop het erg slecht. Deze opgestuurd en is keurig vervangen door cargoods onder garantie.

Ik heb hieronder ook maar een foto geplaatst van een 12v aansluiting achterin die een hele tijd terug is geplaatst. Erg handig ivm koelkastje of iets dergelijks op aan te sluiten. Het is een grijs paneeltje omdat deze uit de vorige colt komt (moet de ander nog weer even zoeken en gat in boren).

Heel misschien wil ik nog wel stoelverwarming in de colt inbouwen, zou hiervoor alleen wel de originele schakelaar willen hebben. Dat is degene die in het vierkantje past bij de handrem, heeft iemand enig idee hoe daar aan is te komen of in welke auto's er zo'n schakelaar zit?

Deze winter ga ik voor het eerst op wintersport en gaat de colt mee :) . Heb al winterbanden (ook van vorige colt :D [size=78%]). [/size]
Passende sneeuwkettingen voor 5 euro op marktplaats gevonden 8)


De wintercheck kwam de auto helemaal doorheen. Alleen de koelvloeistof is goed tot maar -15. Wat is de juiste manier om de koelvloeistof te vervangen? Is er ook nog iets van een plug in het blok wat je los moet draaien?





[verwijderd door de beheerder]
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Marcuz77 ne Nentor 23, 2015, 12:29:04 MD
mooi weggewerkt allemaal.
Ik weet waar je zo een schakelaar vandaan zou moeten halen, heb  nog nooit een CJ0 met stoelverwarming gevonden.
Aftappen is uit radiateur maar hoe het laatste restje uit het blok te krijgen is weet ik niet.
Ik heb op een ander forum gezien dat je je motor voor tien seconden aan moet zetten , maar ik zou dat niet aandurfen.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Nentor 24, 2015, 06:08:30 MD
Dank je voor je reactie Marcuz77. Waar zou ik dan zo'n schakelaar moeten vandaan halen?
Ik denk dat ik gewoon de radiateur ga aftappen en maar niet de motor laat draaien.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Marcuz77 ne Nentor 25, 2015, 10:07:17 PD
ik ga thuis even in de handboeken duiken, kijken of ik iets kan vinden.
Op partsouq staat dat het spiegelbediening is, dus dat vind ik raar, die zit bij het stuur.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Nentor 25, 2015, 11:13:24 PD
Spiegelbediening zal het niet zijn want dat zit links van het stuur. Heb jij toevallig het handboek digitaal?
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Marcuz77 ne Nentor 25, 2015, 12:00:25 MD
ja, alleen wel in het engels in pdf
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: roy94 ne Nentor 25, 2015, 04:54:04 MD
MB803872


Dat is het onderdeelnummer van de schakelaar ;)
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Nentor 28, 2015, 02:05:30 MD
@Marcuzz77 bedankt voor het handboek. Achteraf had ik deze ook zelf maar fijn dat het hierdoor even bevestigd wordt dat ik het goede handboek gebruik.


@Roy94 fijn dat je het onderdeelnummer heb kunnen achterhalen voor mij. De zoektocht naar een goedkope schakelaar kan beginnen. Het valt niet mee wat ik zie ze vragen er al snel 40 euro of meer voor. :(


Vandaag de winterbanden weer onder de auto gezet. Nu kon ik gelijk mijn recent gekochte momentsleutel van de lidl testen. Deze beviel mij erg goed. Omdat de banden er onder vandaan lagen gelijk even de remvloeistof gecheckt en ververst. Het zag er nog erg goed uit, geen troep of zwartig nog mooi goud geel.


Koelvloeistof is vervangen. Onderaan de  radiateur het kraantje opengezet en het overloopreservoir geleegd. Ongeveer 3,5 liter van de 6 liter is eruit. Over een maandje herhaal ik de truc nog eens omdat er een aantal liter is achtergebleven in de motor. Door middel van het werkplaatshandboek heb ik een aftapplug gevonden voor het koelvloeistof.  Aankomende zomer ga ik die gebruiken om alle koelvloeistof in een keer af te tappen.


De laatste keer op de zomerbandjes ook weer erg zuinig kunnen rijden 1 op 17,9. 741 kilometer op 41,22 liter. Het benzine lampje brandde al een tijdje dus durfde er niet op naar huis te rijden. Ik wil eigenlijk wel een keertje 800 kilometer op een tank zien te halen  ;D


Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Dhjetor 08, 2015, 07:34:16 MD
Ik wil binnenkort misschien een Colt 1.6 automaat kopen. Met de mankementen van de Colt over het algemeen ben ik wel bekend. Heeft een van jullie informatie over de automatenbak? Is deze betrouwbaar en waar zou ik op moeten letten? Alvast bedankt voor jullie info :)
Titulli: aanschaf automaat en verkoop van de grijze
Postuar nga: deduud1 ne Dhjetor 30, 2015, 02:28:40 MD
Omdat ik toch graag automaat wilde rijden ben ik al die tijd wekelijks op marktplaats en andere sites blijven afzoeken voor een colt automaat.
Een maand terug kwam ik er eentje tegen. Bij mij in de buurt nog wel.

Colt glxi 1.6 Automaat. 88.823 km gelopen. Lak zag er goed uit en hij was nog helemaal gaaf. We hebben hem even op de brug mogen inspecteren daar.
Van de automaat bak was ook recent het filter + vloeistof vervangen. Wat reed dat ding geweldig zeg.
De enige vraag was eigenlijk nog of ik het mij financieel kon veroorloven, want ik wilde deze auto zeker hebben.
Ben nu aan het kijken voor nieuwe winterbanden voor de colt. even iets groters zoeken dan 13 inch. Preventief ook weer balken in ml gezet en de bodem behandeld met RX10.
Hieronder een foto van de nieuwe Colt.

De grijze staat in de verkoop. Mochten er geintresseerde zijn hij komt hier in te koop forum te staan en hij staat op marktplaats. PM mag altijd.



[verwijderd door de beheerder]
Titulli: voortgang colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Qershor 03, 2016, 10:52:52 PD
De grijze Colt is verkocht aan een familielid. Heb alles wat ik wilde er mogen uithalen
ingebouwde C.V. met afstandsbediening, mistlampen. Heb zelf de stalen velgen met nieuwe Continental banden gehouden en heb de 13 inch winterbanden met velg die ik nog had eronder gezet. Ben toen alleen vergeten om de einddemper met sierstuk eraf te halen  :( . De originele ligt hier nog in de schuur.

Op mijn huidige colt zit ook wel een uitlaat met sierstuk alleen daar zit een rammeltje in. Mogelijk kan ik later alsnog einddemper van grijze omwisselen. Zie de auto nog regelmatig rijden en dat is best geinig :D   
Heb voor ik op wintersport vakantie ging nog even knappe winterbanden met velg gevonden: Hankook winter I*cepts RS 185/65/15. De Continental banden heb ik om mijn huidige aluminium velgen liggen. De oude banden waren nog de eerste banden en volledig uitgedroogd.

Heb via marktplaats na lange speurtocht originele stoelverwarmingsschakelaar gevonden voor in de Colt  ;D  Toen ik de schakelaar in bezit had gelijk 2 paar matjes besteld vanuit China voor 40 euro. Op internet gelukkig een aantal bedradingsschema's van de Colt kunnen vinden. Hierna heel tijdje gewacht op knapper weer.

Recent had ik zelf ook een soldeerbout aangeschaft + een aantal tangen en multimeter. Zodat ik niet alleen maar sta te kijken maar ook zelf wat doe en leer. Zodoende kon ik ook wat draden solderen etc.

Gisteren ben ik met een maatje aan de slag gegaan om een aantal zaken weer terug te bouwen. We zijn begonnen met het aansluiten van de extra 12v aansluiting achter. Eerder had ik alle kabels al getrokken wij hoefde nu alleen nog maar de kabel te verbinden met de geschakelde plus van aanstekerplug. Het enige wat ik laatst wel had gedaan was een gat gemaakt in het stukje plastic van de goede kleur waarin de extra aansluiting zou vallen zodat het minder zou opvallen.
http://imgur.com/3MnTjdg (http://imgur.com/3MnTjdg)

De 2e klus was afstandsbediening en C.V. weer inbouwen. De constante plus en knipperlicht hebben we bij de richtingaanwijzer vandaan gehaald. Dit waren ook de enige draden die gesoldeerd moesten worden. Om de C.V. motoren van de auto aan te sturen konden we links onderin de zekering box een stekker doorlussen.
http://imgur.com/CmwooOq (http://imgur.com/CmwooOq) http://imgur.com/ds44rRU (http://imgur.com/ds44rRU) 

Het moeilijkste karwei voor het laatst bewaard en dat was de stoelverwarming. Eerste stap was het eruit halen van de stoelen. Na enig zoeken zagen we dat de draden er al lagen, scheelt weer een mooie bult werk. De matjes die ik gekocht had waren op een andere manier geschakeld dan hoe ze in de Colt zouden schakelen.
Schema Chinese stoelverwarming http://imgur.com/YW2Wfgl (http://imgur.com/YW2Wfgl) schema Colt http://imgur.com/kDLBo4G (http://imgur.com/kDLBo4G)
Draden onder de stoel rechts http://imgur.com/23c73Zh (http://imgur.com/23c73Zh) (links blijkbaar foto vergeten)

Om het werkend te krijgen op de manier hoe wij wilden
Lo alleen zitting verwarmen en Hi zitting + rug verwarmen is er het volgende schema bedacht
http://imgur.com/IyVBUw2 (http://imgur.com/IyVBUw2)

De middenconsole hebben we bewerkt met de Dremel en nu past de schakelaar er perfect in. http://imgur.com/O4ghyOh (http://imgur.com/O4ghyOh) Omdat dit alles toch aardig wat tijd in beslag nam hebben we besloten de stoelen maar terug te bouwen en dat matjes een andere keer in de stoelen te stoppen. De bedrading is in ieder geval ready en we zijn weer een stap verder 8)
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Tetor 08, 2016, 05:02:49 MD
Hier even een update in mijn topic

De distributieriem lag er al 10 jaar op dus die moest nodig vervangen worden. Heb dit maar laten doen en gezegd dat ook gelijk de spanrol en alle multiriemen mee mocht in de vervanging. Aangezien de auto toch op de brug stond mocht de olie ook wel gelijk vervangen worden, deze zat er alweer 10k in. Ik was de auto maar een halve dag kwijt dus dat viel erg mee.

Afgelopen zaterdag het project stoelverwarming afgemaakt. Het enige wat nog moest gebeuren waren de matjes in de stoelen leggen. Het bleek allemaal best eenvoudig te zijn. Stoelen uit de auto en als je daarna een paar bouten los heb kun je de zitting eruit halen en kun je de stoffering van de rugleuning loshalen. De matjes van de rugleuning op maat geknipt en toen kon alles er weer in. Stekkertjes aangesloten en voila de stoelverwarming werkte. Er zijn 2 standen Low en High. Bij low wordt alleen de zitting verwarmd en bij High wordt zowel de zitting als de rugleuning verwarmd.

Ik zou zeggen laat de winter maar komen :)

Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Koekjestrommel ne Tetor 09, 2016, 09:39:13 MD
Spanrollen lijken me logisch inderdaad, waterpomp ook mee vervangen hoop ik ?
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Tetor 10, 2016, 08:28:21 PD
Nee de waterpomp is blijven zitten. De waterpomp was nog goed en hoefde niet. De waterpomp mag bij de volgende keer 190.000, staat nu 100.000 op.

Het enige wat nog wel geconstateerd werd is dat mijn remschijven voor krom zijn. Ik heb een automaat dus dan heb je dat wat sneller. Hebben jullie nog tips welke remschijven ik er straks onder kan laten zetten? Bosch, Brembo of schijven die Mitsubishi gebruikt?
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: roy94 ne Tetor 11, 2016, 05:35:07 PD
Brembo MAX schijven zelf goede ervaringen mee.


https://www.bremboparts.com/europe/en/products/brembo-max/the-perfect-response


Als je ze zelf besteld op internet valt de prijs best mee.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Koekjestrommel ne Tetor 11, 2016, 11:29:26 PD
Citim nga: deduud1 ne Tetor 10, 2016, 08:28:21 PD
Nee de waterpomp is blijven zitten. De waterpomp was nog goed en hoefde niet. De waterpomp mag bij de volgende keer 190.000, staat nu 100.000 op.

Het enige wat nog wel geconstateerd werd is dat mijn remschijven voor krom zijn. Ik heb een automaat dus dan heb je dat wat sneller. Hebben jullie nog tips welke remschijven ik er straks onder kan laten zetten? Bosch, Brembo of schijven die Mitsubishi gebruikt?

Weet niet hoeveel er al op stond maar waterpomp moet je altijd meevervangen als je alles toch al los hebt. Straks heb je 140k gereden en dan begeeft je waterpomp het, kan je dist er weer af. Deel het maar uit persoonlijke ervaringen. Op distributiedelen nooit bezuinigen/skippen.

Voor je remschijven zou ik brembo pakken of TRW. ik heb vaak de brembo schijven met TRW blokken omdat ze niet overal brembo blokken hebben.
Titulli: remblokken colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Tetor 11, 2016, 07:02:30 MD
Bedankt voor jullie advies Koekjestrommel en Roy94.

Misschien is het niet laten vervangen van de waterpomp een verkeerde beslissing geweest, ik zie het maar als een leermomentje ::)
Ik heb deze remschijven gevonden. http://www.mister-auto.nl/fl/remschijven-vooras/brembo-09-7056-10_g900007_a06509.7056.10.html?KTypeNr=5578
Remblokken had ik nog liggen, deze zijn nooit onder de vorige Colt gegaan het zijn Mintex MDB1722. Voldoen deze blokken ook?
Heeft er verder nog iemand ervaring met automaat rijden en het tegengaan van krom trekken van de remschijven? Zal ik dan gewoon bij lang voor stoplicht moeten staan de bak in zijn neutraal moeten zetten met desnoods de handrem erop ofzo?
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Koekjestrommel ne Tetor 12, 2016, 10:33:46 PD
Als je het niet zeker weet altijd even een wiel eraf halen en de diameter van de schijf meten. als het overeenkomt past die wel.
Voor de blokken, ja als ze passen en nieuw zijn zou ik die gewoon gebruiken. is voor dagelijks gebruik gewoon prima lijkt me Als ze wat harder slijten vervang je ze gewoon wat eerder ;D . Ik heb zelf nooit een automaat gehad dus heb er weinig ervaring mee wat ik wel weet:

-Pasvlak kan vuil zijn (niet schijf zelf) hierdoor *slingert* ie.
-Slechte schijven
-Vieze remklauw (zit vuil in waardoor de blokken etc ook schuin gaan slijten) maar dit vind je meestal bij de APK terug in het remverschil.
-Hard remmen (rijstijl) als je dan met hete schijven bij het stoplicht staat en je de rem inhoud koelen zijn schijven niet overal gelijk af door je remblokken. Hierdoor kunnen ze ook kromtrekken.

Zou even kijken hoe je remblokken zijn, als deze al helemaal scheef zijn afgesleten zou ik eerder kijken naar je remklauw/pasvlak.
als daar niks mis mee is en je schijven zijn krom kan het een combinatie zijn van slechte schijven en rijstijl maar dan moet je wel heel gek rijden dus dat lijkt me eerlijk gezegd niet.

Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Janar 04, 2017, 01:48:45 MD
Zo weer eens update. Het is lange tijd stil geweest. Onlangs wat ritten gemaakt met auto waar toch nodige maal geremd moest worden en dan bemerkte je de kromme remschijven toch wel erg. Heb daarom toch maar besloten de remmen te vervangen voor de wintersport vakantie.

De onderstaande onderdelen heb ik besteld:
Geventileerde schijven BREMBO 09.7056.10
Brandstoffilter KNECHT KL 509
Interieurfilter BOLK BOL-C051053
Wisserblad BOLK BOL-F041045
Varta Blue Dynamic D48 accu 12V 60Ah(20h) 232x173x200x225

Een paar weken terug heb ik het dashboardkastje gedemonteerd om bij het huis voor het interieurfilter te komen. Hier bleek nog geen filter in te zitten. Na de maten opgenomen te hebben heb ik het bovenstaande filter besteld. Het erin zetten van het filter doe ik waarschijnlijk in de lente / zomer als het knapper weer is. Het is een klus wat geen haast heeft. Hetzelfde geldt voor het brandstoffilter wat zomaar nog de originele kan zijn. http://imgur.com/O65K2EG

Helaas kon ik vanwege een verbouwing bij ons thuis de auto niet in de schuur kwijt dus moest al het sleutelwerk buiten gebeuren of in de carport.  Afgelopen woensdag kreeg ik alle onderdelen binnen. http://imgur.com/DQpiax1

Toen ben ik begonnen met de linkerkant. Krik eronder, wiel eraf. Remklauw loshalen. Op YouTube had ik nog een algemene tutorial gevonden over het vervangen van je schijven en blokken. Ondanks dat kwam ik er niet helemaal uit en heeft mijn vader mij nog wat geholpen tussendoor. Alles goed schoongemaakt en op de juiste delen weer kopervet gesmeerd.

Vrijdag heb ik zelf de rechterkant gedaan. Dit ging best aardig. Alleen bleek ik 2 bouten van de remklauw te hebben dolgedraaid. Was daar zelf ook al bang voor. Zaterdag naar de sloop geweest en een andere remklauw gehaald + klemmetje voor interieurfilter. Toen deze er maar met vaders samen opgezet. Later die dag nog even de remvloeistof ververst. http://imgur.com/TVnSALj

Tussendoor nog nieuwe accu erin gezet. Vlak daarna liep de auto niet helemaal lekker. Had hem ingeleerd door 10m stationair te draaien met airco aan. Waar je ook nog mee te maken krijgt is een automaat die zichzelf moet inleren. Dit alles resulteerde in een niet zo ideale rijbeleving. Stationair was vrij laag en de automaat nog zoekerig. Hierna de ecu ingeleerd volgens de howto op het forum. Alle gebruiker uitgelaten etc. Na een wat langere rit waarin de automaat zich weer inleerde was het gelijk stukken beter.

Laatst viel mij op wanneer ik met de auto 120/130 rij als de winterbanden eronder zitten het stuur wat begint te trillen. Vandaag de banden laten balanceren en dat probleem is ook weer getackeld. Gelijk even aircoservice laten uitvoeren. Het stickertje gaf aan dat de laatste keer 2010 was. Wat mij betreft kan de auto er voorlopig weer tegenaan.   
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Marcuz77 ne Janar 05, 2017, 08:07:51 PD
Netjes! Ik laat eens per jaar me banden balanceren om juist het ergste trillen en erge slijtage eruit te halen. meestal gewoon uit voorzorg.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Janar 05, 2017, 06:34:52 MD
Dat is niet eens zo'n verkeerd idee. Ik zal eens in de gaten houden hoe mijn banden zich gedragen en het overwegen.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Gusht 12, 2017, 03:04:39 MD
 In Januari de remschijven vervangen alleen nu had ik 31 maart weer trillende remmen na al 4000km. Gelukkig heb ik onder garantie nieuwe remschijven gekregen. Deze zijn 30 april vervangen bij 111140.

16 mei was er minder mooi nieuws. Ik heb een ongeluk gehad met de colt. Ik reed met de auto en vanuit een parkeervak dat parallel lag aan de weg kwam een lesauto met instructeur en lesser en die draaide hun auto zo mijn zijkant in.
http://imgur.com/t5lB8Bn (http://imgur.com/t5lB8Bn)
http://imgur.com/J3HF1pO (http://imgur.com/J3HF1pO)
http://imgur.com/b4iT7NX (http://imgur.com/b4iT7NX)

Oordeel van de schade-expert en de schadehersteller was economisch total loss. De reparatie zou duurder uitvallen dan het maken van de auto. Door de schadehersteller ben ik iets gematst en hij heeft mijn schade gemaakt met het geld wat ik van de verzekering kreeg.
http://imgur.com/ZcP4xes (http://imgur.com/ZcP4xes)

1 deukje in het voorscherm kon er niet uit worden gehaald. Die zat te hoog en anders zou ook een groot deel van de motorkap moeten worden mee gespoten. Gelukkig was daar de gratis deukjesdag van Univé. Hierdoor dat deukje en een deukje in de achterklep kunnen laten verwijderen voor niets.
http://imgur.com/8Ww2e5b (http://imgur.com/8Ww2e5b)
http://imgur.com/doIU9tW (http://imgur.com/doIU9tW)

Omdat de colt alweer heel snel last kreeg van trillen bij het remmen door kromme schijven heb ik het dit keer besloten beter aan te pakken. Volledige remrevisie van de voorkant. Nieuwe blokken en klauwen van bosch en geperoreerde en geventileerde schijven van zimmerman. Deze zijn vervangen bij 117800. Je merkt dat de wielen nu soepeler draaien. Het trillen bij 120/130 is nu ook over. Ik zet de auto nu bij het stoplicht vaker in zijn vrij en hou niet meer mijn voet op de rem, wie weet zal dit ook helpen. Gelijk is ook de motorolie vervangen, die zat er alweer ruim 15.000 km in.
http://imgur.com/1yfVI38 (http://imgur.com/1yfVI38)

6 augustus 2017
Al anderhalf jaar lang werd ik getreiterd door een rammel die uit de einddemper leek te komen. Op een zondagmiddag onder de auto gedoken en het was in 10 minuten gefixed.
http://imgur.com/Ctz3ou2 (http://imgur.com/Ctz3ou2)

Vandaag een interieur geplaatst dat ik laatst had aangeschaft. Volgens mij is het leer met suède en staat het helemaal niet verkeerd.

http://imgur.com/FgPVCaW (http://imgur.com/FgPVCaW)
http://imgur.com/o3gqsF7 (http://imgur.com/o3gqsF7)
http://imgur.com/NbN8s5n (http://imgur.com/NbN8s5n)

De voorstoelen moeten er later nog een keertje uit als ik extra matjes heb voor de stoelverwarming dan kunnen deze ook hierin worden gebouwd.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Koekjestrommel ne Gusht 12, 2017, 03:25:17 MD
Goed bezig. Schade netjes herstelt zo te zien of heb je wat kleurverschil?

Interrieur ziet er ook een stuk beter uit. toch wel weer raar van je remschijven zit iets niet goed dan als je ermee blijft etteren constant.

Nieuwe klauwen zijn niet perse beter hoor. Je kan je oude een reviseren. of uit elkaar halen wellicht dat je voor jezelf er wat antwoorden uit kan halen wat het geweest zou kunnen zijn. Revisiesetjes etc kosten niet zo gek veel aangezien de zuiger 9/10x hergebruikt kan worden. betaal je hooguit 20 eu aan rubbertjes. heb je weer nette klauwen liggen op de kast voor als deze weer eens wat hebben!

Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Gusht 12, 2017, 03:45:25 MD
Citim nga: Koekjestrommel ne Gusht 12, 2017, 03:25:17 MD
Goed bezig. Schade netjes herstelt zo te zien of heb je wat kleurverschil?

Interieur ziet er ook een stuk beter uit. toch wel weer raar van je remschijven zit iets niet goed dan als je ermee blijft etteren constant.

Nieuwe klauwen zijn niet perse beter hoor. Je kan je oude een reviseren. of uit elkaar halen wellicht dat je voor jezelf er wat antwoorden uit kan halen wat het geweest zou kunnen zijn. Revisiesetjes etc kosten niet zo gek veel aangezien de zuiger 9/10x hergebruikt kan worden. betaal je hooguit 20 eu aan rubbertjes. heb je weer nette klauwen liggen op de kast voor als deze weer eens wat hebben!

De schade is keurig hersteld, heb ook gewoon mijn eigen onderdelen laten gebruiken en deze laten uitdeuken en spuiten. Ben erg erg tevreden over. De oude klauwen heb ik ook bewaard. De monteur van Mitsubishi zei ook dat het niet perse nodig was geweest om de klauwen te vervangen. Alleen was ik er zelf zo klaar mee met die remmen dat ik wat dingen wilde uitsluiten en niet weer na 4000 kilometer onder de auto te moeten kruipen. Wie weet ga ik de oude nog reviseren maar dat zien we wel ter zijner tijd. Alle onderdelen en ook het andere interieur zal keurig op zolder worden opgeslagen.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Leo ne Gusht 12, 2017, 09:28:20 MD
Mooi interieur zeg :D
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Eagle1982 ne Gusht 12, 2017, 10:24:52 MD
Schade is altijd balen, heeft  die instructeur ook liggen slapen blijkbaar.
De lesrijder meteen al een trauma rijker.
Maar netjes hersteld zo te zien op de foto's, mooi interieurtje erin, ziet er weer netjes uit.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Gusht 13, 2017, 07:18:29 MD
Citim nga: Leo ne Gusht 12, 2017, 09:28:20 MD
Mooi interieur zeg :D

Dankjewel, het is mijn bedoeling om morgen even te bellen naar een bedrijf wat auto's schoonmaakt en dan wil ik het professioneel laten reinigen. Er zitten hier en daar toch wat vlekken op en als het even kan mogen die er wel uit.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Koekjestrommel ne Gusht 14, 2017, 12:28:36 PD
Ik vul altijd een sproeibusje (oude glassex) met allesreiniger bijvoorbeeld. Truck cleaner werkt heel goed maar heeft niet iedereen.
Erop nevelen goed inwrijven met schuursponsje en met stofzuiger eruit trekken. Heb zon karcher bouwstofzuiger die tegen water kan.
Kom je interieur als nieuw uit  ;D
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Gusht 19, 2017, 12:25:20 MD
Citim nga: Koekjestrommel ne Gusht 14, 2017, 12:28:36 PD
Ik vul altijd een sproeibusje (oude glassex) met allesreiniger bijvoorbeeld. Truck cleaner werkt heel goed maar heeft niet iedereen.
Erop nevelen goed inwrijven met schuursponsje en met stofzuiger eruit trekken. Heb zon karcher bouwstofzuiger die tegen water kan.
Kom je interieur als nieuw uit  ;D

Dat is vast ook een mooie oplossing. Bij gebrek aan waterstofzuiger en truck cleaner heb ik het bij een bedrijf in de buurt laten doen. Het is geshamporeld.
foto's van ervoor:
http://imgur.com/RHY7Cnr
http://imgur.com/1MhU8Ha
http://imgur.com/iH6oIdQ
http://imgur.com/Qze2RVc
http://imgur.com/YqqAhob

foto's van erna:
http://imgur.com/gSSualu
http://imgur.com/vKezFin
http://imgur.com/3ZyskJx
http://imgur.com/7aTawTu

Het mooi is dat ik voor 30 euro klaar was :), daar kun je haast niet zelf voor aan de gang.
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Shtator 06, 2017, 12:52:23 MD
 Al een tijdje stond op de planning om de bodem en dan vooral de balken achter goed te behandelen tegen roest. Donderdag 17 augustus de auto op de brug gezet. Een komborstel gekocht voor de slijptol. Ook met staalborstel, schuurpapier en staalborstel op boormachine aan de slag gegaan.

Hier wat foto's hoe de auto eruit zag voor hij behandeld werd.
Er is wat roest op de trekhaak, klein deel van brandstofleiding, vliegroest op subframe / draagarm en klein beetje roest op de bak waarin het reservewiel ligt.
https://imgur.com/lWTZbJ1 (https://imgur.com/lWTZbJ1)
https://imgur.com/59dsesx (https://imgur.com/59dsesx)
https://imgur.com/2OUHwZG (https://imgur.com/2OUHwZG)
https://imgur.com/HIlg2V0 (https://imgur.com/HIlg2V0)
https://imgur.com/WVNieCp (https://imgur.com/WVNieCp)
https://imgur.com/P4w9WOq (https://imgur.com/P4w9WOq)
https://imgur.com/b98nlCZ (https://imgur.com/b98nlCZ)
https://imgur.com/QXsyQjv (https://imgur.com/QXsyQjv)
https://imgur.com/CVpjfM6 (https://imgur.com/CVpjfM6)

Ik had besloten om de auto te behandelen met RX. Een tijdje terug had ik een pakket hiervan aangeschaft waarin RX5, RX7 en RX10 zaten. Dit was deels in potten en deels in spuitbussen met holle ruimte slangen.

Auto op de brug https://imgur.com/qSn8ewm (https://imgur.com/qSn8ewm)
Schoonmaken https://imgur.com/tjhnO0z (https://imgur.com/tjhnO0z)
Vorderingen https://imgur.com/tjhnO0z (https://imgur.com/tjhnO0z)

Gelijk maar even de ruitenwisserarmen eraf gehaald omdat daarvan eentje een kale plek had
Ervoor https://imgur.com/6aGouRB (https://imgur.com/6aGouRB)
Erna https://imgur.com/NTdPWtf (https://imgur.com/NTdPWtf)

Eindresultaat
https://imgur.com/M1heyjo (https://imgur.com/M1heyjo)
https://imgur.com/0xq5UJU (https://imgur.com/0xq5UJU)
https://imgur.com/euqM40a (https://imgur.com/euqM40a)
https://imgur.com/8PvTjHV (https://imgur.com/8PvTjHV)
https://imgur.com/phwvYRV (https://imgur.com/phwvYRV)
https://imgur.com/8jlA6i8 (https://imgur.com/8jlA6i8)

Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: Koekjestrommel ne Shtator 09, 2017, 05:37:39 MD
Netjes, Goede keuze gemaakt met RX. als je dat een beetje met elkaar mengt etc en goed aanbrengt gaat t niet meer roesten de komende 30 jaar.

alles kaal gemaakt of gedeeltelijk overheen gesmeerd?
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Shtator 12, 2017, 08:02:44 MD
 Ik heb niet de hele bodem kaal gemaakt dat was mij iets te veel werk. Overal waar ik RX heb gebruikt is het wel kaal gehaald. Heb vooral naden en hoekjes gedaan. Heb wel plekken waarvan ik wist dat ze roestgevoelig zouden zijn helemaal kaal gehaald. Achter alles kaal gehaald. vanaf zeg ongeveer van voor tot waar de deur stopt naar niks aan de bodem gedaan. Dat zag er nog goed uit. Het is er in meerdere lagen op gegaan.
Laag 1: RX5
Laag 2: RX5 / RX10  50%/50%
laag 3: RX5 / RX10  10%/90%
Ik was bijna de kokerbalken en motorkap en achterklep vergeten te behandelen dus deze nog buiten gedaan
https://imgur.com/RLuQIgV
https://imgur.com/Z6WNjef

Terwijl ik bezig was met de deur zag ik aan de binnenkant rechtsvoor wat beginnende  roest aan de binnenkant van het voorscherm.
Links voor https://imgur.com/m5U3JLL (https://imgur.com/m5U3JLL) 
Rechts voor https://imgur.com/EFHblwa (https://imgur.com/EFHblwa)
Aan beide kanten de spatlap en binnen scherm verwijderd. Hierdoor kwam er rechts toch best wel wat prut uit. De constructie van de spatlap en het binnen spatbord is beetje vreemd gemaakt waardoor er een aardige gleuf tussen zit waardoor allerlei vuil tussen kan komen. Ik denk er over na om deze van boven af te kitten en onder open te laten. Zo kan er altijd troep uit maar komt er minder troep in. Heb het behandeld met RX5 en RX7.


Er staan nog 2 dingen om mijn to do list
stoelverwarmingsmatjes in deze stoelen zetten
cruise control inbouwen
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Tetor 22, 2017, 12:54:08 MD
Tijdje terug de matjes voor de stoelverwarming ook in deze stoelen gezet. Ging mij erg goed af. Het scheelt toch als je iets al een keertje gedaan heb ;D . Wegens kennis en tijdgebrek cruisecontrol laten inbouwen
https://imgur.com/4Eiqasi
https://imgur.com/1hwo7lc

Vanochtend interieurfilter ingebouwd in Colt. Had het filter al een tijdje liggen maar had niks dat als klemmetje kon dienen. Dankzij de how to van Roy94 een oplossing gevonden voor dat probleem.
https://imgur.com/YxEVqPT Hier was ik zelf al even met stofzuiger bezig geweest. Gelukkig de rest er ook uitgekregen.
https://imgur.com/CMyGUtp
Ik moet ergens ook nog een klemmetje van een interieurfilter voor een Carisma leggen dus binnenkort even kijken of die pas. Voor nu is het helemaal prima.

Roy94 nog bedankt voor jou duidelijk How To. 8)
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: roy94 ne Tetor 22, 2017, 08:17:44 MD
Thanks! ;D
Titulli: Re: voorstellen colt 1.6 GLXI
Postuar nga: deduud1 ne Korrik 03, 2019, 01:23:56 MD
 Het is lang terug dat ik hier iets geschreven heb. Had al die tijd last van kromme remschijven, een steeds terugkerend probleem bij mijn auto. Echt om gek van te worden. Speelde toen ook met de gedachte om hem maar weg te doen alleen voor de rest voldoet hij prima.
Begin 2019 de heren van MD Performance gemaild met de vraag of zij er naar kunnen kijken. Na een kleine testrit werden inderdaad kromme schijven geconstateerd. Er is toen een meetklokje gepakt en vooral de linker remschijf was zo krom als een hoepel. Ook de naaf zelf bleek krom te zijn.
De oplossing zat hem in een andere naaf / nieuw fuseestuk (uiteindelijk voor het laatste gekozen omdat dat makkelijk te vervangen is). Nieuwe schijven, blokken en een remklauw revisie.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor:
remschijven (National Sportbrakes)
remblokken (EBC Greenstuff)

Het duurde even voordat de benodigde onderdelen binnenkwamen. Dit had vooral te maken met de revisieset van de remklauwen. Omdat ze horen bij een Colt GTI en die blijkbaar niet erg vaak opgevraagd worden zat daar enige levertijd op.
Omdat ik eerst het probleem met de remmen op gelost wilde hebben en daarna weer in de auto wilde investeren had ik wel wat achterstand opgelopen qua onderhoud. Olie moest nodig vervangen worden. Zo was er ook een kapotte spoorstang en stabilisatorstang verbinding. De auto gierde ook erg tijdens het rijden wat duid op versleten multiriemen. Ik had deze nog geen 43K geleden vervangen maar blijkbaar was het weer nodig. :'(
De uiteindelijke lijst zag er zo uit:
remschijven (National Sportbrakes)
remblokken (EBC Greenstuff)
gereviseerd remklauwen
remvloeistof
bougies
luchtfilter
benzinefilter
motorolie
multiriemen
stabilisatorstang verbinding
spoorstang
fuseestuk vervangen(naaf was krom)
In maart kreeg ik het verlossende mailtje dat alle spullen binnen waren en had een afspraak gemaakt voor de 31e . Al het bovenstaande is vervangen / uitgevoerd en ik kwam precies op tijd thuis om de start van de Formule 1 te zien.
Mochten jullie dit lezen Remco en Richard nog ontzettend bedankt, ik zit weer met een glimlach in de auto 😊

We zijn nu weer paar duizend kilometer verder en het werkt nog zoals het hoort. Afgelopen week weer APK gehad en kwam de auto weer tip top doorheen. Enige puntje wat ik dit jaar moet doen is koplampen polijsten of vervangen omdat ze dof worden. Welke van de twee het wordt ben ik nog niet uit.